
Živjo,
prvi hibrid v moji garaži je (po 15 letih vožnje običajnih avtov) bil leta 2004 Toyota Prius (2nd gen), pravzaprav eden izmed prvih avtov, prodanih v Sloveniji. Pravzaprav sem hotel takrat kupiti čisti EV, ker sem med obiskom v ZDA par let prej imel priložnosti videti GM EV1 https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1, ki me je navdušil. Ker pa ponudba električnih vozil pri nas leta 2004 ni bila ravno sijajna, sem si takrat rekel "No, saj bo v treh ali štirih letih že veliko več avtomobilov električnih, za ta čas pač imam tega hibrida". Podobno sem povedal tudi Jonasu, ko sem mu pri obisku kazal novega hibrida, in tudi on se je zanj hitro ogrel in ne dolgo za tem tudi kupil http://jonas.blog.siol.net/2005/05/04/jebes-smarta/
Priusa vozim že skoraj 18 let, vmes sem ga še predelal na LPG (razpolovil strošek goriva), vendar ga po vsem tem času in skoraj pol miljona kilometrov že malce grize zob časa. Po podrobni analizi naših voznih potreb sva z ženo prečesala vso ponudbo EV in PHEV ter naše finančne zmožnosti, vključno s scenarijem dveh avtomobilov (mali EV in večji cruiser). Odločila sva se za polno opremljenega, mint ohranjenega, malo voženega, dve leti starega Mercedesa C350e karavan https://www.youtube.com/watch?v=XvvhMM2QKlQ za petindvajset evrskih tisočakov. Resda z njim lahko prevozimo v EV načinu le do 20 km (marketing pravi 31km) ampak je to za nas več kot povprečna pot do centra mesta in nazaj. Čez teden vozimo na EV, daljše poti pa v hibridnem načinu. Po prevoženih prvih 10k km je skupni strošek goriva (vse mestne in vse dolge vožnje) primerljiv s Priusom, ob tem da je komfort vožnje neprimerno boljši.
Ali bi raje imel EV namesto PHEV? Seveda, vendar je kompromisov, ki bi jih moral sprejeti, preprosto bilo preveč.
No, saj bo v treh ali štirih letih že veliko več avtomobilov električnih, za ta čas pač imam tega hibrida.
LPB