Podaljšek z FID zaščito.

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 14:17

Hudo specifična zadeva se mi dogaja.

Zaradi "iskre" mi meče ven FID, ko polnim na šuko vtičnici. Po nekaj dnevih tuhtanja kaj narediti, se mi zdi najbolj optimalna rešitev podaljšek, ki bi imel vgrajeno zaščito, ampak bi morala biti takšna, katere stikalo se samo čez čas ponovno vklopi.

Ima kdo idejo, če kaj takega sploh obstaja, ali pa če bi nekdo to znal skup narediti?
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 458
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a N75 » 10 Nov 2017, 17:33

Iz napisanega se ne da razbrati kaj je problem.

Tisto vtičnico za polnjenje daj na svoj Fid 30mA tip A
Če izklaplja Fid ob nevihti montiraj prenapetostne odvodnike.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3186
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1746
2008

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Nov 2017, 17:41

FID zaradi iskrenja verjetno ne meče ven. Mora biti nekaj drugega.

Ampak če boš za trenutni FID dal karkoli drugega/močnejšega, bo še vedno metalo ven tega, problematičnega.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 19:26

A closer look at the volt RCD tripping issue - AEVA Forums

Tu je lepo opisano kaj se dogaja. Včasih pač ven vrže fid, ponoven vklop reši problem. Ampak neuporabno pri polnjenju po urniku.

Zato bi ravno imel kabel, kjer bo 20mA fid ki se sam ponovno vklopi. S tem ne bi prišlo do ven metanja glavnega, ko pa ta na kablu ne bi ven vrglo pa tudi glavnega ne bo.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 458
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a N75 » 10 Nov 2017, 20:32

darjan je napisal/-a:http://forums.aeva.asn.au/viewtopic.php?t=3787

Tu je lepo opisano kaj se dogaja. Včasih pač ven vrže fid, ponoven vklop reši problem. Ampak neuporabno pri polnjenju po urniku.

Zato bi ravno imel kabel, kjer bo 20mA fid ki se sam ponovno vklopi. S tem ne bi prišlo do ven metanja glavnega, ko pa ta na kablu ne bi ven vrglo pa tudi glavnega ne bo.


2 zaporedna Fid nič ne pomaga izklopi oba.

Preveč kompliciraš.
1. Obvezno ločen Fid samo za polnjenje, in ne zaporedno z ostalim Fid stikalom
2. Uporabi 30mA tip A če to ne pomaga 30mA tip A s minimalno zakasnitvijo(še ustreza po standardu)

Avtomatski ponovni tudi pomaga ampak Fid izklopi redko če je vse OK.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 20:37

Kako pa rešim problem če polnim drugje?
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 20:51

N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 458
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a N75 » 10 Nov 2017, 21:25



To je tip AC.

Ne morem zagotoviti da bi tip A rešil problem, imaš možnost si sposodit ali nekje odmontirat tip A in preizkusit.

Kako imaš narejeno inštalacijo, verjetno nimaš sam 1 Fid pa je kakšen tud tip A,

Najenostavneje je da preizkušiš polnjenje kje drugje kjer je zmontiran drugačen Fid.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Nov 2017, 07:03

Kako pa to, da dva FIDa ne bi rešila problema? Namreč original polnilec mi je tudi metal ven, ampak tam je FID v samem polnilnicu in takrat mi niti enkrat ni mojega FIDa ven vrglo. Zato sem tudi prišel na idejo, da bi naredil "custom made" kabel, ki bi vseboval FID, ki bi potem prevzel vlogo glavnega in pač ven vrgel, ko bi se pojavil problem, s tem pa bi moj ostal vklopljen?

Narejeno je tako; v glavni elektro omarici v bloku je narejen razvod od števca, ki gre 40m do parkirnega mesta, kjer je omarica ki vsebuje: trifazni FID, trifazno varovalko, frifazno vtičnico, enofazno 16A varovalko in pa 2 x šuko vtičnici. Vse je naredil "pooblaščen štromar".

Saj rešitev za doma je nekak jasna, v končni fazi lahko dam tudi FID z zakasnitvijo. Ampak jaz bi rad ta kabel uporabljal tudi drugje, na javnih šuko vtičnicah in če mi bo tam metalo ven, bo problem. Do sedaj je pač bilo tako, da je EVSE sam vrgel ven lasten FID, kar ni imelo vpliva na FID v polnilnici, in sem pač vklopil/izklopil še enkrat. V bistvu rabim samo "avtomatizem", ki bi počel enako s tem novim kablom :)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a pirpy » 11 Nov 2017, 08:23

Zakaj pa sploh ven meče? Ali si na prvem linku našel vzrok ali samo, da je enako kot pri tebi.
Ali se ti izklop fida dogaja samo pri tebi oz tudi na kakšni javni vtičnici?
Ali se fid izklopi med tem, ko poskusi avto napolniti glavne kondenzatorje? oziroma ima čudno narejeno preverjanje ozemljitve?
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Nov 2017, 08:41

Na tistem linku govorijo o enakih simptomih, jaz osebno meritev nisem izvajal, da bi 100% vedel da je enak problem, ampak skoraj verjetno je.

Vzrok bi naj bil v sistemu polnjenja ki ga uporablja Volt in je narejen bolj za USA trg kot za EU, kjer so neke zadeve drugače in zato občasno pridem potem pri nas do težav.
FID se je zaenkrat zgodil samo na domači vtičnici.
Na javni polnici deluje zadeva brezhibno na Mennekes priklopu, šuko javni uporabljam zelo redko.
Izklopi se takoj, ko hoče začet polnit, zato če sem zraven enostavno spet vklopim FID in dela. Problem je pač ko me ni, in potem zjutraj avto ni napolnjen.

Tole je nekdo tam napisal:
he USA 240 VAC comes out of either end of a transformer secondary (the output of the transformer). The secondary is centre tapped and that is grounded (somewhere). So the two 240 VAC wires have the same potential with respect to ground as each other but they are 180 degrees out of phase - this is sometimes called balanced.
They get 120 VAC by using either end of the 240 VAC secondary and grounding the neutral somewhere (at the switchboard?) - but that's not important here.

Australian 240 VAC comes out of a transformer the same as the USA BUT there is no centre tap. In Australia the neutral side is grounded at the switchboard.

So....
In both countries, the two 240 VAC wires go through an RCD. It measures the difference in current between the two wires. If there is no path to ground then all is well - well almost...
In the USA you could apply a load from either wire to ground without tripping the RCD BUT the load would have to be the same. If you try that in Australia the RCD would trip because there would be very little current to ground from the neutral wire (if any) and a lot from the active wire because it is 240 VAC above ground.

This might be why GM Volts trip RCDs. The input EMI filter in the car probably assumes it will be fed with balanced 240 VAC and it's designed accordingly.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a pirpy » 11 Nov 2017, 10:12

Jaz nebi kompliciral, če se ti to dogaja samo doma, uporabi 300mA fid in konec.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 458
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a N75 » 11 Nov 2017, 11:41

Na menekes polnilnici deluje ok, verjetno je z avtom vse OK.

Tale električar naj preizkusi kakšen drug Fid , preden greš v nakup, mogoče je problem tudi polnilni kabel, kakšen kabel uporabljaš.

Dva fida zaporedno ne rešita problem, še vedno ti bo izklopilo tudi tega v omarici.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Nov 2017, 12:55

Zanimivo potem, kako to da original EVSE vrže ven samo vgrajen FID, v omarici pa ne.

Imam od Pečjaka šuko - tip1.

Na mennekes deluje, ampak tisto je drugi kabl.

Kaj je možno, da bi delal probleme merilec porabe? Imam čunga lunga varianto, da merim porabo v kWh, za nekaj € vrednosti.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1687
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1243
2195

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a matija » 11 Nov 2017, 13:32

No ce te moti da ti mece glavni fid za hiso, daj spredaj enega 30mA (kopalniski) na Schuko kjer je avto. AFAIK bo vrglo ven tamalega pred glavnim.

Je pa to resevanje na napacnem koncu - zakaj sploh mece ven? Pojdi po sistemu izlocanja. Najprej polni brez merilca porabe. Potem polni z drugim kablom (ta ki je prisel z avtom). Ko bos nasel vzrok, nesi to stvar ki bo problematicna nazaj (merilec porabe, kabel pecjaku, avto na servis) in zahtevaj da uredijo.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 16 Nov 2017, 05:05

Merilec porabe ni kriv. Čez vikend sem ene 6x polnil pa ni nikoli ven vrglo, iz ponedeljka na torek tudi ni, danes pa je. Torej od včeraj na danes ni polnilo, ker je vrglo ven FID. Vrže ga pa šele, ko se zamaknjen vklop polnjenja aktivira, tako da nemogoče prej ugotoviti, dokler ni prepozno.
Je pa res, da čez vikend ne uporabljam zakasnitve polnjenja, mogoče je tu kaka finta, pa bi uredil drugače, s časovno uro?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3186
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1746
2008

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Nov 2017, 08:05

Po opisu bi rekel da si danes polnil ob drugem času kot prej... Torej so verjetno laufali še drugi porabniki... Lahko tudi kak pralni stroj ali bojler prispeva kaj... Avto je pa potem kaplja čez rob. Samo ugibam...

Kako veš da merilec ni kriv? Je že vrglo ven brez njega? Če tako, potem sedaj menjaj kabel...
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a darjan » 16 Nov 2017, 08:25

Merilca nisem uporabljal, ne.

Da bi FID na vtičnici polnilnega šukota metalo ven zaradi drugih porabnikov v stanovanju? Pa razvodnik je spodaj direktno od števca ven, ne iz stanovanjske omarce.
Ura je bila enaka, vedno ob 22.15 vklopim, takrat laufa samo klima, ki pa je A+++ tak da ne bi rekel da porabi več kot par 100W :)

Bom sicer prestavil začetek polnjenja, na recimo, 02.

Kabl pa ne vem kako bi menjal :) Nimam ravno na zalogi polnilcev....bom poskušal kakega lastnika volta natrucati, če bi zamenjala za nekaj časa...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3186
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1746
2008

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Nov 2017, 10:37

Imaš verjetno prav... Potem pa ostane samo še napaka v polnilcu ali avtu.... To še lahko izločiš, potem bo pa treba popravilo.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: Podaljšek z FID zaščito.

OdgovorNapisal/-a pirpy » 16 Nov 2017, 17:11

menjaj fid.

Vrni se na