Adapterji

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 797
288
9

Adapterji

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 24 Avg 2015, 13:02

Standardi priključkov na javnih polnilnicah namenjenih polnjenju električnih vozil so se vsaj malo stabilizirali in z malo sreče boste našli Type2, CHAdeMO ali (kmalu) CCS Combo 2 priključek. Vendar pa ostaja še množica zasebnih in tudi javnih točk, kjer bi prav tako lahko napolnili baterije, če bi le imeli ustrezen adapter.

Nepogrešljiv, ob kampiranju na jadranski obali, bo zagotovo tale.
euro-schuko-adapter.jpg
Euro CEE na Schuko adapter

Kjer so na voljo nekaj večje moči lahko naletite tudi na 5 polni industrijski priklop. Tam potrebujete takšen adapter:
5polni-industrijski-schuko-adapter.jpg
5-polni industrijski na Schuko adapter

Sicer z omejeno močjo, 2 do 3 kW boste tako vsaj čez noč lahko dopolnili baterijo v vašem avtomobilu.
Če vaš avto oziroma polnilec to omogoča, predvsem v avtokampih, ne pozabite nastaviti najmanjše možne moči polnjenja, drugače boste hitro preobremenili omrežje.

Za vse ki imate le možnost schuko ali industrijske vtičnice:
elektromobilni je napisal/-a:Za polnilne postaje, ki nimajo shuco vtičnice. Sedaj so skoraj vse Petrolove postaje opremljene samo z Mennekes vtičnicami, shuco pa so odstranili. Za sledeča vozila pa ga nujno potrebuješ: R Twizy, C Saxo, P106, samogradnje EV, e kolo, razni skuterji in tudi če imaš težave z polnjenjem na Mennekes vtičnici lahko s tem adapterjem priključiš originalni polnilec.
MENNEKES-DIN32A.jpg
Mennekes na 5-polni
adapter-type2-schuko.jpg
Mennekes na Schuko

elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 09:58

Če bi se kdo lotil lastne izdelave adapterja, Mennekes-5 polna vtičnica.
Priponke
upor.png
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Avg 2015, 14:33

elektromobilni je napisal/-a:Če bi se kdo lotil lastne izdelave adapterja, Mennekes-5 polna vtičnica.

V kakšni situaciji pa bi takšen adapter prišel prav?
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 14:47

Za polnilne postaje, ki nimajo shuco vtičnice. Sedaj so skoraj vse Petrolove postaje opremljene samo z Mennekes vtičnicami, shuco pa so odstranili. Za sledeča vozila pa ga nujno potrebuješ: R Twizy, C Saxo, P106, samogradnje EV, e kolo, razni skuterji in tudi če imaš težave z polnjenjem na Mennekes vtičnici lahko s tem adapterjem priključiš originalni polnilec.
EVSVET
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 15:03

Še slika za lažjo predstavo, Shuco in 5 polna vtičnica
Priponke
MENNEKES-DIN32A-300x300 (1).jpg
adapter slika.jpg
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Avg 2015, 16:19

Aha, taki adapterji pa znajo bit uporabni ja. Ampak samogradnja pa ne vem če gre, ker je potreben kontroler za aktivacijo na type 2 strani. Na teh na slikah je elektronika verjetno kar v mennekes priključku.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 17:48

Nobene elektronike ni, samo ustrezna upora (680 in 880 ohm za 20 A), dioda 1N 4007 in ključavnica ali tipka za prekinitev na Mennekes strani in preverjeno deluje.
Upor med PP-PE 1500 Ω 680 Ω 220 Ω 100 Ω
Polnilni tok 13 A 20 A 32 A 63 A
Presek žice 1,5 mm² 2,5 mm² 6 mm² 16 mm²

Elektroniko že imaš pri svojem polnilcu na schuco strani. To je samo adapter. To je vsa "elektronika". Če kdo rabi mu lahko pošljem v nemščini v PDF formatu.
Priponke
mennekes 1.jpg
mennekes2.jpg
mennekes3.jpg
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Avg 2015, 18:11

:o :geek: Zanimivo! Sem mislil da so bolj striktne zahteve, kot je opisano tukaj https://code.google.com/p/open-evse/wiki/J1772Basics
Kot praviš pa je dovolj že 800ohm in dioda in se "Stage B" preskoči. :) Super.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 18:20

Vidim, da zadeva ni razumljiva . Govorimo o adapterju, ki služi samo kot pretvorba iz ene v drugo obliko vtičnice. Elektronika tukaj ni potrebna, ker je že na polnilcu, ki je lahko vgrajen v avtomobilu ali pa v originalnem kablu, ki ga dobimo pri nakupu vozila.
To ni izdelava prenosnega polnilca, tam je stvar bolj zakomplicirana in je potrebna elektronika.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Avg 2015, 18:37

Ne, ne, saj počasi mislim da bom razumel. :) Samo upor za max tok mi še ni jasen. Ta upor naj bi avtu sporočal s kakšnim tokom se lahko polni (koliko je max tok kabla), kaj potem počne tukaj?
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 25 Avg 2015, 18:44

Tako je, obenem pa služi kot omejevalec toka zaradi varovanja preseka žice v kablu. Polnilni postaji upornost pove s kolikšnim max tokom lahko polni, ker na schuco ali 5 polnem vtiču ni pilotske žice za povezavo s vgrajenim polnilcem v avtomobilu in rabi to informacijo za delovanje.
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a matija » 13 Mar 2016, 17:26

Zivjo eno vprasanje glede 3F priklopa. Zunaj na hisi bom spomladi par stvari spreminjal ter ce ze odpiram, bom dodal 3F vticnico — nekoc bo verjetno prisla prav.

Pred dnevi sem malo poklepetal v eni elektrotrgovini in zvedel da sta CEE5 rdeca priklopa dejansko dva, ki med sabo nista kompatibilna, fizicno ni mogoce enega priklopit v drugega in obratno (16A je manjsi, 32A je vecji, ki ima tudi debelejse pine)

Katerega se uporablja v vecinoma v praksi ?
V avstriji vidim da imajo veliko teh priklopov
Eden vem da je v krajski gori na polnilnici.

Montiral bi to kar je bolj popularno okoli po EU.
- Kateri je na slikah visjie v tej temi? Spodaj en snip da se vidi kaj mislim.
- Katerega se montira v praksi ?
- katerega montirat doma ?

Hvala :)

CEE5.jpg
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
206
164

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2016, 21:27

zakaj pa bi montiral 5 polni priključek?
Montiraj type2 polnilnico, v prihodnosti bodo samo te ali ccs.Razen če rabiš za cirkular:)
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a matija » 13 Mar 2016, 22:23

A ni pri type2 potrebna se komunikacijska elektronika itd, skratka jurja so polnilnice, en trifazni steker je pa verjetno 20x manj. Ugibam :)

Pa pri polnjenju brez pameti/elektronike vedno vse dela. Pri Type2 se mi tudi dogaja da se s kaksno polnilnico avto ne "zmeni" pravilno. Npr pred HSE zadnjic je polnil samo z 10A. Tega tezav na schuko/cee3/cee5 sigurno ni.
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
206
164

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a pirpy » 13 Mar 2016, 22:53

ja malo dražje je...
rabiš vtičnico za 100 €,kontaktor za 30 € in en evse modul za kaksnih 50 -70 €,naprimer ta
http://files.ev-power.eu/inc/_doc/attac ... evse11.pdf
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Mar 2016, 07:33

matija je napisal/-a:A ni pri type2 potrebna se komunikacijska elektronika itd, skratka jurja so polnilnice, en trifazni steker je pa verjetno 20x manj. Ugibam :)

Pa pri polnjenju brez pameti/elektronike vedno vse dela. Pri Type2 se mi tudi dogaja da se s kaksno polnilnico avto ne "zmeni" pravilno. Npr pred HSE zadnjic je polnil samo z 10A. Tega tezav na schuko/cee3/cee5 sigurno ni.

Ampak ne vem da bi obstajal kak avto ki bi imel 3 fazni polnilec. in glede na napovedi, tudi dvomim da bi šli v to smer. Tako da boš vedno potreboval še nek konverter z "elektroniko".
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
quadslo
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
12
0

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a quadslo » 03 Jul 2016, 10:29

Sem nov pri električnih vozilih.

Doma imam trofazno vtičnico, ki izgleda takole:
trofazna_vticnica_status_metalka_majur_16a_440v.jpg


rad bi priključil Teslin 3- fazni vtič, za katerega rabim tak šteker:

marks-iphone-4s-040.jpg


Kje lahko dobim adapter, ali kaj lahko naredim?


Hvala za pomoč.
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a matija » 03 Jul 2016, 11:27

Zamenjas samo vticnico, oba imata 5 zil. Samo drug standard (fizicna oblika)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1762
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a CRF » 03 Jul 2016, 14:13

Pozdravljen na forumu.

Že narejenega adapterja nisem našel, lahko pa ga sestaviš sam (ali nekdo ki se spozna na elektriko) za 20€.

http://www.merkur.si/trifazni-vtikac-co ... 80-v-kotni
http://www.schrack.si/trgovina/instalac ... 92816.html
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
66
21

Re: Adapterji

OdgovorNapisal/-a N75 » 04 Jul 2016, 01:00

Če je do vtičnice napeljan 5-žilni kabel samo vtičnico zamenjaš z CEE 5-pol 16A,
tudi za ostale porabnike je primerneje uporabjati CEE vtičnice , je večja ampak tudi boljši večji kontakti

Vtičnice trifazne sta primerni samo dve (do 32A za domačo uporabo)
1. CEE 5-pol 16A
2. CEE 5-pol 32A

Vse ostalo je bolj po nekih starih standardih.

Vrni se na