Merjenje kWh za domače polnjenje

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 849
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
702
465

Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a warpedone » 05 Jul 2019, 11:20

Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5601
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4093
4430

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Jul 2019, 11:30

Avto se bo filal brez problema, ampak upam da počasi. Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam. Torej dobra 2kW, oziroma 20kWh/noč.

Drugače pa schuko že tako ni mišljen za zunanjo uporabo in mislim da boš zelo težko dobil tak števec. Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.

Za začetek boš lahko malo improviziral v lepem vremenu, na daljši rok pa vseeno poskusi najti boljšo rešitev.
Kaktus
Admin @ EVSVET.eu
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1467
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
338
236

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a darjan » 05 Jul 2019, 11:57

Jaz sicer že nekaj mesecev b.p. polnim na šukotu 16A, zaenkrat še ni bilo težav, je pa res da ni dnevno, ampak samo občasno. Inštalacije je sicer 5 x 2.5
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 849
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
702
465

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a warpedone » 05 Jul 2019, 14:01

>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5601
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4093
4430

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Jul 2019, 14:06

Mislim da temperatura nebi bila problem. Elektronika se že sama po sebi greje tako da brez težav dela tudi pri nizkih temperaturah.
Če vse skupaj zaščitiš pred vlago bi verjetno šlo.
warpedone
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2255
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1509
704

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 05 Jul 2019, 14:56

Na steber si montiraj tale števec, lastnik se bo strinjal z njim.
PRODAMO ELEKTRI--NI ENOFAZNI --TEVEC :: bolha.com

Da bi ti lastnik kaj drugega priklopil gor se ni za bati saj nima takšnega porabnika v hiši, ki bi lahko omembe vredno navil števec med tvojo odsotnostjo. če pa bo avto posesal pa tudi ni nek strošek. :)
MIRANRR, Kaktus
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 217
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
150
221

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 07 Jul 2019, 21:34

Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.
Predvsem zaradi tega , da shuko ne bo izpostavljen vremenskim uplivom in avto se bo lahko brez porblema polnil tudi v slabem vremenu.
Pa še tisti "adapter" ki je na polnilnem kablu je lepo v omarici.
warpedone, Kaktus
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1530
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1150
1510

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Jul 2019, 22:06

Denis_ je napisal/-a:Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.

Super. Prav to informacijo že nekaj časa iščem. V počitniškem naselju bi rad potegnil kabel iz stanovanja in ga pripeljal do kovinske omarice na prostem, ki bo morala kljubovati vremenskim vplivom (vključno s poletno vročino). Po moje bi bila najbolj primerna kovinska omarica bele barve. Ne vem kje naj kupim takšno omarico. Ali kdo ve?
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 705
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
419
233

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a N75 » 07 Jul 2019, 22:15

:strange: i
warpedone je napisal/-a:Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?


Namesto vtičnice se zmontira plastično omarico s ključem, vanj pa daš vtičnico, števec, pa še polnilni kabel lahko zakleneš.

Lahko montiraš merilnik porabe v razdelilec od kjer je kabel napeljan.

S kakšnim kablom boš polnil avto, in kako hitro polnjenje potrebuješ, mogoče zmontiraš tudi polnilno postajo namesto šuko vtičnice.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 705
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
419
233

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a N75 » 07 Jul 2019, 22:35

warpedone je napisal/-a:>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.


Namesto šuko priporočam CEE 3 pol 16A (kamperski) za 16A polnjenje.

Števec Socomec E00 širina 1modul za na letev, temperatura -10 do +55stC
CRF
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 217
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
150
221

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 09 Jul 2019, 12:38

crunchy je napisal/-a:
Denis_ je napisal/-a:Jaz doma ravno si bom montiral inox omarico, noter bo šuko vtikač ter enofazni električni števec.

Super. Prav to informacijo že nekaj časa iščem. V počitniškem naselju bi rad potegnil kabel iz stanovanja in ga pripeljal do kovinske omarice na prostem, ki bo morala kljubovati vremenskim vplivom (vključno s poletno vročino). Po moje bi bila najbolj primerna kovinska omarica bele barve. Ne vem kje naj kupim takšno omarico. Ali kdo ve?


Meni jo je zrihtal nekdo ki dela v elektro podjetju kjer so jih metali ven sigurno jo pa lahko kupiš v vsaki elektro trgovini Inox so precej drage.
gskerlep
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Ljubljana
Avto: renault zoe 22kw q210
11
0

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a gskerlep » 09 Jul 2019, 12:45

warpedone je napisal/-a:Stanujem v privat najemu v stanovanjski hiši, stroške plačujem pavšalno (i.e. nimam lastnih števcev).
Lastnika hiše sem že lani obvestil, da pričakujem EV in da bom potreboval možnost domačega polnjenja.
Čez en teden je zunaj hiše na steber strehe zmontiral 220V vtičnico s pokrovom na vzmet.

Ni realno pričakovati, da bo parkratno povečanje porabe kWh "pogoltnil" v pavšalu zato študiram kako rešit plačevanje energije za polnjenje.

Prva ideja je klasičen "powermeter", ki bi ga štekal v dozo in vanj polnilni kabel. Njegova naloga je le, da skrbi, da nikoli ne polnim mimo tega števca, moja pa da v števcu nikoli ni vštekano kaj drugega kot polnjejnje avta. Intervalno skupaj pogledamo kolk je na števcu in plačam direkt tisto energijo.

Glavni problem: kje dobit powermeter, ki bi bil namenjen uporabi zunaj (ne le for internal use) za človeško ceno?
Napeljava je že vsa potegnjena, dodatno razkopavanje odpade.

Seveda obstaja možnost, da se avto ne bo hotu filat preko takega metra in bo na koncu plan propadel.

Ideje?



Koliko je lastnik plačal za polnilnico, kakšna je in kdo jo je postavil?
gskerlep
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 29
Kraj: Ljubljana
Avto: renault zoe 22kw q210
11
0

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a gskerlep » 09 Jul 2019, 12:47

Jaz sem ogledoval takšno ki ima ob strani LCD zaslon in prikazuje skupno porabo v kwh.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1530
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1150
1510

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a crunchy » 09 Jul 2019, 13:11

Denis_ je napisal/-a:Meni jo je zrihtal nekdo ki dela v elektro podjetju kjer so jih metali ven sigurno jo pa lahko kupiš v vsaki elektro trgovini Inox so precej drage.

Vem, da sem nekaj ur iskal po spletu (Merkur, Elektronabava) in takrat nisem našel nič primernega. Ali ima kdo kakšno povezavo na kovinsko omarico, v katero bi lahko montiral elektro vtičnico? Morda bi tudi plastična bila OK, če bi bila izjemno vzdržljiva na zunanje vremenske vplive in da se jo da zakleniti.
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 124
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
61
158

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a Sebastijan » 09 Jul 2019, 15:44

Kaj pa manjka prebilovim elektroomaricam. Takšne zahtevajo elektropodjetja da ti priklopijo štrom.

Stikalna elektro omara PREBIL PLAST P-O

PODJETJE-nbsp---nbsp-Prebil plast d.o.o. - Izdelava in prodaja elektri-nih omaric

Tu notri voda od dežja ne more, razen kot zračna vlaga.
crunchy, Denis_
Airborne
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
10
5

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a Airborne » 02 Dec 2019, 00:27

N75 je napisal/-a:
warpedone je napisal/-a:>> Več kot 10A na čisto navadni vtičnici ne priporočam.
Ja, tak je plan.

>> Tudi če ga, stiki vtičnic še vedno ne bodo vodotesni.
Stvar je montirana dober meter v višino, tako da plavalo ne bo. Lahko pa kak dost močan veter notr nanese vlago in teoretično prebije. Opcija je, da se vse skup zapre v dodatno omarico ki to prepreči.
Ostane problem negativnih temperatur in elektronskega števca.


Namesto šuko priporočam CEE 3 pol 16A (kamperski) za 16A polnjenje.

Števec Socomec E00 širina 1modul za na letev, temperatura -10 do +55stC


Čakam na dobavo E-Golfa in razmišljam, da bi napeljal kabel za polnjenje, in sicer bi lahko potegnil do nadstreška, kjer se bo polnil avto, 3F kabel, iz doze kamor je bila nekoč priključena savna (smo jo dali stran). Ker pa za 3F polnjenje potrebujem polnilnico, ki pa je zaenkrat nebi kupoval, bi za zdaj uporabil samo 1F tega kabla in zunaj na fasado samo namestil plastično ali inox omarico in notri dal vtičnico. Na notranji strani v hiši kamor bo priključen kabel pa bi dal še 1F merilec. Predvidevam, da bo tako OK za počasno polnjenje e-golfa, bega me pa uporaba CEE3 namesto šuko ? Na forumu sem namreč že večkrat prebral, da se priporoča vgradnja CEE3 vtičnice in vtikača, samo si pa ne predstavljam kako se to izvede z kablom, ki je priložen avtu in je namenjen za polnjenje preko šuka. Verjetno ni pametno rezati šuko vtikač stran iz orig. kabla in namestiti CEE3 vtikač ?

Če se na zunanji strani (v omarici) zmontira CEE3 vtičnica in želim uporabiti orig. kable (šuko), je potrebno uporabiti adapter (iz CEE3 moški na šuko ženski), kar pomeni samo še en dodaten kabel in dodaten stik, končen stik je pa še vedno šuko. Ne vem če to kaj pomaga k varnem dolgotrajnem polnjenu. Zanima me, kako ste tisti ki polnite na 1F in ste uporabili CEE3 namesto šuka, to izvedli? Ste predelali orig. kabel ali kupili nov kabel z CEE3 vtikačem?

Po moji logiki bi bilo, če želim polniti z orig. kablom, najbolje do polnilega mesta napeljati dovolj debel kabel (4mm2) in namestiti neko kvalitetno/robustno šuko vtičnico , na notranji strani, pa povezati na kvaliteten 1F stevec (npr, priporočen Socomec 30A) in direkt v dozo.
Uporabniški avatar
se-ma
Prispevkov: 5
Kraj: Tunjice
Avto: Citroen C4 Picasso
12
11

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a se-ma » 02 Dec 2019, 05:45

Zunanja gradbiščna omarica stopnja zaščite IP 68, v njej je dovolj prostora za 3F modularni števec, zaščitno stikalo in 3 varovalke.
Gradbi----na omarica GW 68 z RCB Kompletna varovana 1x 1P16A 3P16A 3P32A 1x-- 1x5P16A 1x5P32A IP67 320mm 360mm 120mm - Elektronabava
Priporočam pa nakup prave polnilne postaje v kateri je zmontirano vse, tudi števec, katero se lahko zmontira v eno od tipskih omar za zunanjo montažo. Niso lepe so pa vremensko odporne in da se montirati ključavnico!
Zidne polnilne postaje - HOME - www.eauto.si
Stikalna elektro omara E THALASSA PLM zidna 430mm 330mm 200mm Poliester 1vrata IP66 RAL 7035 - Elektronabava
Airborne
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5601
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4093
4430

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 02 Dec 2019, 06:41

@Airborne, Vsekakor ne iti v rešitev z adapterjem iz CEE3 na šuko. To samo še poslabša situacijo, kot si že ugotovil.

Večina, ki uporablja CEE3 in CEE5, ima neko "home-made" polnilnico, predelano direktno na CEE vtikač, kamor potem dodaja še druge adapterje.

Seveda je opcija tudi odrezat šuko in namestit CEE3. Potrebno je le pazit če ima šuko vgrajeno temepraturno zaščito.

Najboljša opcija pa je kupit najcenejšo polnilnico... Pa lahko tudi prodat šuko polnilec za enako ceno. Če nimaš prav posebne polnilne navade, ga ne boš skoraj nikoli potreboval. Jaz ga v 120.000km še nisem. ( potreboval!, sem ga uporabil 2x iz principa, ampak potreboval ga pa še nisem)
Airborne
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1399
Kraj: 1108
Avto: Kona
1421
1246

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 02 Dec 2019, 11:27

Ne reži ali predeluj priloženega kabla, enostavno ga vtakni v šuko vtičnico in polni.Ppreveri le, da je dobra šuko vtičnica in da je spoj v njej dober, pa kabel 4mm2 je ravno najboljša rešitev. Vsak dodaten spoj je poslabšanje obstoječega stanje in ne izboljšanje.
Ta priložen šuko je namenjen občasni uporabi, nič pa ne bo narobe, če boš na začetku polnil z njim redno. Dolgoročno pa le razmišljaj o pravi polnilnici, ki je bolj varna in po možnosti dinamično prilagaja polnjenje na razpolžljivi tok.
Airborne
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
10
5

Re: Merjenje kWh za domače polnjenje

OdgovorNapisal/-a Airborne » 02 Dec 2019, 14:00

Ok hvala. Torej za začetek bom napeljal 4mm2 kabel direkt iz doze in dobro vtičnico, nato pa polnilnico 3f najverjetneje od metrona z 4m kabla, števcem in brez dinamike za cca 700 EUR, je to OK rešitev?

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na