Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

Mennekes, Type2, CHaDeMo, EVplug, SAECombo
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 141
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
111
104

Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a vitro » 10 Feb 2020, 23:37

Na nekaj polnilnicah (mislim, da so od Implera/Elevat) sem poleg Type2 vtičnice videl tudi šuko vtičnico (npr. 16A).
Zanima me, kaj se priključi v to šuko vtičnico:
(a) prenosno polnilnico, ali
(b) Type2 kabel z ustreznim adapterjem za šuko.

In podvprašanje: ali te polnilnice lahko polnijo na vse vtičnice hkrati?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1151
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
969
636

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a warpedone » 11 Feb 2020, 00:03

Da, da, da
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 688
Avto: C-Zero, Kona 64
543
204

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a mitjap » 11 Feb 2020, 00:11

Type2 z adapterjem je prenosna polnilna postaja :) Te od Implere včasih javijo da ni dovolj priključne moči za vse naenkrat.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1544
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
361
259

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Feb 2020, 07:08

3. ne.

Večina ima narejeno neko max obremenitev in prioriteta je type2. Pomeni če polniš šuko in nekdo vklopi v type2, bo tebi nehalo polnit, ali pa niti začelo, če že nekdo polni type 2
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 141
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
111
104

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a vitro » 11 Feb 2020, 19:49

Ko berem odgovore vidim, da nisem dobro razmislil pri postavljanju vprašanja :oops:
Za "adapter" pri opciji (b) sem imel v mislih nek "pretvornik" med tipi vtičnic, brez logike in vezja, npr. kot type2-type1 kabel.
In ko sedaj razmišljam, to sploh ni možno, ker na šuko strani so 3 žice, na Type2 strani pa 7 žic :nope:
Se pravi, kljub temu, da je šuko vtičnica na javni polnilnici, ven pride čisto običajen tok in s katerim polniš EV preko pametne polnilnice.

No, se pravi da mi poleg type2-type2 kabla ni treba vozit še torbe s prenosno polnilnico, ker če je že na Impleri zaseden type2, pravite da je malo verjetno, da bi mi na šuko delalo.
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
81
268

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a Sebastijan » 12 Feb 2020, 00:26

Mislim da v Sloveniji ne rabiš drugega kot kabel type2 na type2.
Prenosno polnilnico lahko pustiš doma. Razen če greš na kak obisk kjer ni daleč okoli nobene javne polnilnice. Pa še tu je vprašanje če boš lahko polnil. Če hišna napeljava oz željena vtičnica nima dobre ozemljitev pozabi na polnjenje. Avto zna tudi kak fid ven zabrisati, če je le ta preveč občutljiv.

Koliko spremljam tele implerine polnilnice pa deluje tako mennekes vtičnica kot šuko hkrati. Mogoče ne delujejo vse tri hkrati, tam kjer sta 2 šuko in ena type2.
vitro
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1713
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2167
4141

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a DGJ » 12 Feb 2020, 10:28

Jaz s seboj vedno vozim kabel za javne polnilnice (type2) in original "šuko" polnilnico. Prvega rabim dnevno, tudi po večkrat, drugega pa zelo zelo poredko ampak me je že rešil, ker sem precenil domet.
Poleg tega imam pod prtljažnikom še 20m podaljšek za "šuko", ki pa je še bolj redko v uporabi. :)

Zdaj je seveda odvisno kakšna je predvidljivost dnevnih poti/relacij. Pri meni je zelo nestanovitno in v odvisnosti od posla/strank... zato imam raje malo več s seboj, tudi "šuko" polnilec. Če pa nekdo lahko skoraj do km predvidi dnevne poti pa je jasno, da mu ni potrebno vsega voziti s seboj.
vitro
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1544
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
361
259

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a darjan » 12 Feb 2020, 10:31

pri meni pa obratno, večino časa polnim šuko, type2 redko :)
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1772
Avto: EV Kona 64
1777
1453

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 13 Feb 2020, 17:51

Tudi jaz vozim oboje s seboj, ampak le redko kaj uporabim. Type2 le če slučajno parkiram kjer je javna polnilnica, kar se zgodi 1-2x na 10.000km, medtem ko šuko sem uporabil le dvakrat pri stranki, ker sem pozabil polnit pred tem in bi morda imel težave na poti nazaj.

Skratka, shajaš lahko danes le s CCS, ostalo je za ziher ali pa za brezplačni strom :D
Uporabniški avatar
jernejpro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 25
Avto: Kona
24
18

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a jernejpro » 13 Feb 2020, 21:00

Kakšne so največje sprejemljive obremenitve pri šuko, 12A?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5909
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4446
4931

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Feb 2020, 07:06

Tam nekje, recimo... Na tip-top vtičnici, dobri kontakti, dobri kabli, dobri stiki...
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1772
Avto: EV Kona 64
1777
1453

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 16 Feb 2020, 22:05

jernejpro je napisal/-a:Kakšne so največje sprejemljive obremenitve pri šuko, 12A?


Sicer v osnovi so šuko do 16A, vendar kot je napisal CRF, so problemi v kotaktih (torej v električarju, ki montira, kaj uspe narediti) in ne v samih vtičnicah.

Se pa ta pomanjkljivost običjno najbolj pokaže ob dolgotrajni obremenitvi, kar je ravno pri polnjenju EV najbolj izrazito, ko se dlje časa greje spoj in je večja verjetnost da zagori. Zato nas je večina v praksi že ugotovila, da se ni priporočljivo igrati s tem pri polnjenju EV (drugo je za nekaj minut priklopiti kak gospodinjski aparat) in je nekje 12A še sprejemljivo, če je dobro izvedel električar.
jernejpro
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1151
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
969
636

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a warpedone » 16 Feb 2020, 22:57

>> Kakšne so največje sprejemljive obremenitve pri šuko, 12A?

Problem ni v specifikaciji, ki dovoljuje 16A ampak tipični izvedbi, katero lahko le izjemoma opišeš kot 'šalabajzersko', večinoma je bistveno slabše. Ni problem v sami plastiki ali kontaktih (lahko tudi, tipično ne). Problem je v spojih, ki jih nardijo, včasih tut samo z roko zaviti dve žici skup... sej dela ...

Dodatno gre še za dolgotrajno obremenitev, kjer je itak pravilo 80% - na 16A varovalki trajno vlečeš max 13A. Tudi če se nič opazno ne greje ali smrdi.
jernejpro
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1544
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
361
259

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a darjan » 17 Feb 2020, 07:48

Meni je štromar narobe zvezal in sem skuril dve vtičnici, na srečo so zunaj v garaži, tako da ni bilo straha.

Ko sem ponovno zvezal sam, pa je zadeva sedaj že nekaj mesecev OK pa polnim več, kot sem prej, z nekje cca 14.6A
Uporabniški avatar
jernejpro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 25
Avto: Kona
24
18

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a jernejpro » 17 Feb 2020, 11:04

A tako da te industrijske CEE vtičnice in vtičnice na javnih polnilnicah pa prenesejo tudi 16A (bi predvideval, da tam je elektrika vseeno poštimana?), ali je tudi tam bolje nastaviti kar na 12A?
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1544
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
361
259

Re: Šuko vtičnica na javnih polnilnicah

OdgovorNapisal/-a darjan » 18 Feb 2020, 10:51

jaz polnim vedno max na javnih šuko, ni problema.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na