Baterije za 15 let

i3, i8
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 873
387
20

Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 11 Dec 2017, 09:08

BMW zelo samozavestno trdi da bodo baterije v njihovih električnih avtomobilih zdržale vsaj 15 let. Tako kot dizajnirajo ICE avtomobile, naj bi tudi električne.

BMW’s head of battery development, Andreas Raith, interviewed by the CarAdvice, says that lithium-ion batteries in all-electric and plug-in hybrid cars are designed for “15 years and beyond.”

“It’s not a marketing statement, those batteries are designed to last as long as the vehicle,”

“We can prove that with the field data that we see today coming in from our existing fleet of plug-in hybrids… it’s fair to say and I think it’s a statement for the entire industry and community, everyone is so concerned about [battery] life time and the engineering community as a whole takes a very conservative approach to preserving those batteries.”

“BMW specification in case of durability is no different between combustion engines or battery driven vehicles.”


Celoten članek: BMW Batteries Have 15-Year Life In Cars
DGJ, matija
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 527
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
121
26

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Dec 2017, 09:11

Zakaj pa ne, termalni management v tekočini dela čudeže in seveda "buffer".
DGJ
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2593
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1123
1479

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Dec 2017, 17:35

Hja, najprej se je govorilo nekaj let... tako kot laptopi in telefoni.... potem se je pokazalo da 5 let ne bo noben problem, sedaj bi rekel da bodo nad 75% zdržale 10let... Ampak 15 let.. kr dolga doba! Do 2% izgubijo na leto že če samo ležijo v polici...
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1307
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
791
1514

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a matija » 12 Dec 2017, 09:32

Zakaj pa ne, primer ne ravno optimalne uporabe (vsak dan polnjenje do 100%, namesto priporocene 80/90) je rezultiralo v 6% degradaciji baterij po 320.000km, v sicer le 1 letu ampak tudi to precej pove.

Tales from a Tesla Model S at 200k miles - TechCrunch
crunchy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 408
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
211
167

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a crunchy » 12 Dec 2017, 09:47

matija je napisal/-a:...je rezultiralo v 6% degradaciji baterij po 320.000km, v sicer le 1 letu ampak tudi to precej pove.

V članku tudi piše:
Then, just as the car hit 200,000 miles, the range estimator became inaccurate. Though the car didn’t actually lose any range, the estimator would say it could go another ten miles—and then power down.

Tesla je zamenjal baterijo, pravijo da za vsak primer. Nisem pa čisto prepričan, da v tem primeru ni prišlo do resnejše degradacije baterije. Saj imamo vsi podobne izkušnje z baterijami na laptopih, kjer je pri starejših baterijah tipično, da se zadnjih 30 minut prikazane kapacitete izprazne v nekaj minutah (vsaj jaz imam takšne izkušnje). Na žalost. :|
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 561
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
550
881

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a DGJ » 12 Dec 2017, 09:48

Na IONIQ-u je garancije 8 let ali 200.000km in me prav nič ne skrbi. Sem prepričan, da bodo zdržale rudi nekaj let dlje.

Bi bilo pa zanimivo slišati od kakšnega "heavy duty" uporabnika, ki ima EV recimo od 2012 ali mogoče še prej, kaj se je zgodilo v teh 5 letih. Stanje baterije, GOM, SOH,...
crunchy
crunchy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 408
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
211
167

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a crunchy » 12 Dec 2017, 10:01

DGJ je napisal/-a:Na IONIQ-u je garancije 8 let ali 200.000km in me prav nič ne skrbi. Sem prepričan, da bodo zdržale rudi nekaj let dlje.

Ja, tudi to mi je bilo zelo všeč pri Ioniqu. Škoda le, da je bila cena višja od novega Leafa (oba sta bila pri vrhu seznama, ko sem se odločal o nakupu). Vsekakor je izjemno vozilo!

DGJ je napisal/-a:Bi bilo pa zanimivo slišati od kakšnega "heavy duty" uporabnika, ki ima EV recimo od 2012 ali mogoče še prej, kaj se je zgodilo v teh 5 letih. Stanje baterije, GOM, SOH,...

Ja, odlična ideja. Lahko bi narisali grafe za posamezna vozila. To sem sicer nekje že zasledil, ne vem pa če na tem forumu. Če ne, bi to bilo zanimivo že s stališča kako baterije degradirajo v Sloveniji.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 527
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
121
26

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a darjan » 12 Dec 2017, 10:13

DGJ je napisal/-a:Na IONIQ-u je garancije 8 let ali 200.000km in me prav nič ne skrbi. Sem prepričan, da bodo zdržale rudi nekaj let dlje.

Bi bilo pa zanimivo slišati od kakšnega "heavy duty" uporabnika, ki ima EV recimo od 2012 ali mogoče še prej, kaj se je zgodilo v teh 5 letih. Stanje baterije, GOM, SOH,...


Volt obstaja z 500.000km se mi zdi, ali pa je 500.000 milj, od leta 2011? V glavnem ni razlike med novim in zdaj.

Je pa res, da je tam hudo velik buffer in seveda idealni termalni management, katerega noben drug EV nima, edino i3 še.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 561
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
550
881

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a DGJ » 12 Dec 2017, 10:49

@darjan samo teh 500.000 ni bilo vseh narejenih z EV vožnjo. To bi bil pomemben dodaten podatek.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 527
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
121
26

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a darjan » 12 Dec 2017, 10:54

Res je, "samo" nekje 200.000 če se ne motim, ali 150... v glavnem...pomemben podatek so tudi leta, ker nekdo v 15 letih ne naredi 100.000 :)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1307
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
791
1514

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a matija » 12 Dec 2017, 11:03

Ce se ugasne pri 10km pomeni le da baterija ni zbalansirana, ali pa da je prislo do ekstremne obremenitve. Recimo, vleka prikolice ter polen gas. Naptestost ene celice pade pod threshold in se avto iz varnosti ugasne. Sicer pa ja, pri novi in balansirani se to verjetno ne bi.

crunchy je napisal/-a: Saj imamo vsi podobne izkušnje z baterijami na laptopih, kjer je pri starejših baterijah tipično, da se zadnjih 30 minut prikazane kapacitete izprazne v nekaj minutah (vsaj jaz imam takšne izkušnje). Na žalost. :|


Ravno zaradi teh laptopov in telefonov se vsi bojijo avtomobilskih baterij kot hudic kriza. To niti pod razno ni za enacit. Nas BEV ima baterijo staro 6 let. Zadnjic je zena prisla domov z 2km range-a. Zadnjih nekaj kilometrov voznje so kilometri zvezno ter realno padali, celo pocasneje kot so se realno vozili kilometri, ker je vozila pocasi. BMS je aktivno preracunaval stanje.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1307
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
791
1514

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a matija » 12 Dec 2017, 11:06

darjan je napisal/-a:Je pa res, da je tam hudo velik buffer in seveda idealni termalni management, katerega noben drug EV nima, edino i3 še.


Vsi ostali BMW hibridi ga imajo (2, 3, 5, 7, i8) - to dejansko pise v prvem postu te teme
Tesla S ga ima
Tesla X ga ima
Citroen C-Zero, Peugeot Ion, Mitsubishi I-Miev ga imajo
Kia Soul ga ima
Hyundai Ioniq ga ima
+ se kateri ...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2593
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1123
1479

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Dec 2017, 11:26

Vsak avto ima drugačne baterije, drugačen nadzor, uporabo, hlajenje, gretje.... Tako da je degradacija popolnoma specifična.
Za LEAF 1 je največ podatkov in so relativno slabi... Veliko uporabnikov je izgubilo že precej črtic, ampak to še ne pomeni da bo LEAF 2 enak.

Drugače pa so EV baterije zelo zelo podobne tistim iz laptopa.... in se tudi točno tako starajo... Samo uporaba in pogoji delovanja so v v laptopu drastično drugačni. Zato krajša življenjska doba.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 561
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
550
881

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a DGJ » 12 Dec 2017, 11:37

Jaz do sedaj nisem imel problemov z baterijami pri niti enemu notesniku. Res pa je, da niso bili najcenejši.
Mogoče imam srečo, pravilno uporabo, ne vem... notesnik vedno uporabljam na baterijo in ko je skoraj prazna potem napolnim. Priklopljen na elektriko je samo za čas polnjenja.

Enako delam z EV. :) :) :)
matija
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 527
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
121
26

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a darjan » 12 Dec 2017, 12:15

matija je napisal/-a:
darjan je napisal/-a:Je pa res, da je tam hudo velik buffer in seveda idealni termalni management, katerega noben drug EV nima, edino i3 še.


Vsi ostali BMW hibridi ga imajo (2, 3, 5, 7, i8) - to dejansko pise v prvem postu te teme
Tesla S ga ima
Tesla X ga ima
Citroen C-Zero, Peugeot Ion, Mitsubishi I-Miev ga imajo
Kia Soul ga ima
Hyundai Ioniq ga ima
+ se kateri ...


Mea culpa, sem želel dopisati, pa nisem, namreč termalni management s tekočino, ne samo zračni :) to bi naj imel samo i3 pač...in verjetno ostali BMW ja...no pa volt/ampera
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1307
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
791
1514

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a matija » 12 Dec 2017, 12:18

Tesle imajo tudi :)

Drugace pa je zracni cisto OK, poleti ko sem na DCju z Zerotom lahko spremljam specificno temperaturo vseh 88 baterijskih modulov. Neka odstopanja med celicami so, ampak za max 2°C od povprecja. Zrak ocitno cisto fajn doseze potreben efekt.
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 229
150
218

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a giotto » 12 Dec 2017, 13:18

A leaf ima zrak ali niti tega ne?
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 518
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
288
25

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 12 Dec 2017, 13:34

CRF je napisal/-a:Drugače pa so EV baterije zelo zelo podobne tistim iz laptopa.... in se tudi točno tako starajo... Samo uporaba in pogoji delovanja so v v laptopu drastično drugačni. Zato krajša življenjska doba.


Pravzaprav niso.
- V večini laptopov imaš cilindrične Li-Ion 18650, te so "recimo" iste kot v Teslah. Odlikuje jih velika gostota energije, so pa malce "eksplozivne".
- V telefonih imaš Li-po.
- V vseh ostalih EV, razen tesle imaš prizmatične Li-Ion. So v zavitkih. Niso eksplozivne, ne hranijo pa tako veliko energije.

Potem imaš pa še različne kemije za vsako sorto :) Pravijo, da ima LG-Chem najbolšjo kemijo. Verjetno zato večina kupuje pri njih.
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 518
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
288
25

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 12 Dec 2017, 13:37

matija je napisal/-a:Tesle imajo tudi :)

Drugace pa je zracni cisto OK, poleti ko sem na DCju z Zerotom lahko spremljam specificno temperaturo vseh 88 baterijskih modulov. Neka odstopanja med celicami so, ampak za max 2°C od povprecja. Zrak ocitno cisto fajn doseze potreben efekt.


V nekem članku pred leti je bila primerjava zračnega hlajenja s hladilnim medijem klimatske naprave in vodnega kjer je hladilni medij glikol (Tesla). Ugotovljeno je bilo, da je zračno hlajenje učinkovitejše. Poleg tega je hlajenje z glikolom dražje, zavzema več prostora v baterijskem kompletu in ima večjo težo.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2593
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1123
1479

Re: Baterije za 15 let

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Dec 2017, 14:52

Težko je primerjat zračno in vodno hlajenje. Je preveč parametrov. Lahko primerjaš dva izdelana sistema, ampak to še ne pomeni da je zato en princip boljši v vseh pogojih...
Lep primer so radiatorji. Z zrakom ne vem kolk bi greli.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na