Stran 2 od 4

Re: i3 BEV

Objavljeno: 17 Okt 2016, 16:49
Napisal/-a Goran
krpan napisal/-a:
Drejchi napisal/-a:In zakaj si potem napisal, kar si napisal?

Pa pusti teorijo, realnost je, da je pri nas zares na prodaj le en avto s Chademo in še ta se prodaja v butičnih številkah.
Na cesti v Sloveniji je vozil z možnostjo polnitve na Chademo polnilnicah precej več kot se sliši izraz "butična številka". Evropa je prosti trg in če se kaj ne dobi v Sloveniji lahko kupiš tudi drugje. Novo ali rabljeno.

Stanje 30.9.2016. Registriranih 367 električnih vozil od tega 157 ima možnost Chademo polnitve. Se pravi skoraj 43% električnih vozil.

Še spisek:
51 x Leaf
40 x Tesla S (Chademo vmesnik)
29 x CZero
23 x iON
6 x Soul EV
5 x i-MiEV
3 x eNV200

Vir: http://www2.drobtinice.si/app/gw.dll/po ... gListInput
No i 3 si izpustil?

Re: i3 BEV

Objavljeno: 17 Okt 2016, 17:08
Napisal/-a CRF
i3 nima Chademo!

Re: i3 BEV

Objavljeno: 17 Okt 2016, 17:18
Napisal/-a Goran
ja nisem sešteval, sem mislil, da je dal spisek vseh.

Trend je pa kot kaže drugačen. V avg. in sept. je bilo registriranih 47 EV od tega 7 s chademo.

Re: i3 BEV

Objavljeno: 17 Okt 2016, 18:53
Napisal/-a krpan
Goran napisal/-a:ja nisem sešteval, sem mislil, da je dal spisek vseh.

Trend je pa kot kaže drugačen. V avg. in sept. je bilo registriranih 47 EV od tega 7 s chademo.
Statistika na področju e-vozil je vedno specifična. Naraste, ko pride e-vozilo z boljšo baterijo npr. i3 ali pa, ko LPP nabavi 20 e-Golf. Enako se bo zgodilo z Zoe-jem, vsi bodo čakali na 41 kWh baterijo in plaz registracij se bo verjetno usul v januarju 2017, oziroma takrat ko bodo prve dobave v Slovenijo. Do takrat pa verjetno večjega števila registracij ne bo. Razen seveda, če bo kakšno večje »preudarno« naročilo iz javne uprave.

Prav tako je dejstvo, če ostanemo v tem časovnem okviru, da je od števila 47 električnih vozil, 35 v lasti pravnih oseb, 12 pa v lasti fizičnih oseb. Zanimivi so tile podatki o privatnih lastnikih 6xLeaf, 5xi3, 1xCzero. Npr. od 1. 1. 2016 Porsche ni prodal niti enega e-Golfa privatnem lastniku, vse registracije so bile na pravno osebo. Od tega 20x na LPP in 1x na drugo pravno osebo.

Trend registracij v tem obdobju kaže na prevladujoči CCS standard. Vendar je ta trend relativna stvar, saj ga npr. nove registracije Zoe-ja lahko popolnoma pokvarijo.

Re: i3 BEV

Objavljeno: 17 Okt 2016, 19:32
Napisal/-a matija
Danes sem bil pri kristalni palaci in sel iz radovednosti vprasat v avto aktivov salon glede polnjenja doma z novim 11kW polnilcem (94aH model). Zal niso razumeli kaj sprasujem, bom tukaj...

Ali kdo ve kako je pri novem i3 narejeno nastavljanje polnilne moci ? Pri starem je bilo takole, teh informacij pa nisem zasledil v nobenem njihovem katalogu, dobil preko enega youtube kanala:
i3_charging.jpg
i3_charging.jpg (62.98 KiB) Pogledano 7737 krat
V avtu namrec vidis le low / reduced / high. Ni pa nikjer podatka kaksno moc to dejansko potegne iz vticnice. Da bi prodajali kaksen kabel ki ni 10A schuko ne vedo, ponujajo wallbox. Torej ce imas doma CEE5 in kupis primeren aftermarket kabel ter zelis nastavljat polnilne moci iz avta, kaksne so te stopnje v charging menuju avta ?

Re: i3 BEV

Objavljeno: 18 Okt 2016, 15:20
Napisal/-a robert
krpan napisal/-a:
Drejchi napisal/-a:In zakaj si potem napisal, kar si napisal?

Pa pusti teorijo, realnost je, da je pri nas zares na prodaj le en avto s Chademo in še ta se prodaja v butičnih številkah.
Na cesti v Sloveniji je vozil z možnostjo polnitve na Chademo polnilnicah precej več kot se sliši izraz "butična številka". Evropa je prosti trg in če se kaj ne dobi v Sloveniji lahko kupiš tudi drugje. Novo ali rabljeno.

Stanje 30.9.2016. Registriranih 367 električnih vozil od tega 157 ima možnost Chademo polnitve. Se pravi skoraj 43% električnih vozil.

Še spisek:
51 x Leaf
40 x Tesla S (Chademo vmesnik)
29 x CZero
23 x iON
6 x Soul EV
5 x i-MiEV
3 x eNV200

Vir: http://www2.drobtinice.si/app/gw.dll/po ... gListInput

Verjetno je Damijan mislil na to, da je butično 43kW AC polnenje in ne ChaDemo, ker ko je en DC zapolnjen, drugi tako ne dela, neglede nato ali je Chademo ali CCS.
Ker ostali, ki se polnejo lahko na AC - na "hitrih polnilnicah", nikakor ne zmorejo izkoristiti teh 43kW.
Večina registriranih Zoe je 22kW (verjetno, ne najdem podatka), stare upgrejdane Tesle tudi, nove paše to ne, i3 novi lahko polni z 11kW, e-golf pa še toliko ne.

In sedaj verjetnost, da prestaviš DC polnenje na AC, za ta čas ko nekdo rabi bolj nujno energijo, je zelo majhna, da se pojavi ZOE 43kW. Če pa se, bo pa eden čakal

Re: i3 BEV

Objavljeno: 18 Okt 2016, 16:08
Napisal/-a Goran
Prov nič se ne zastopim na štrom, vem samo, da je 22 več kot 11 Ali to pomeni, da se avto z 11 kw polnilcem na 22 kw polnilnici enako hitro napolni kot na hitri, 50 kw?

Re: i3 BEV

Objavljeno: 18 Okt 2016, 16:09
Napisal/-a CRF
Goran napisal/-a:Prov nič se ne zastopim na štrom, vem samo, da je 22 več kot 11 Ali to pomeni, da se avto z 11 kw polnilcem na 22 kw polnilnici enako hitro napolni kot na hitri, 50 kw?
Točno tako

Re: i3 BEV

Objavljeno: 18 Okt 2016, 16:13
Napisal/-a Goran
Fajn, pol ne rabim stalno v mercatorjevo štacuno hodit Zdej moram sam še pogruntat, če je kabel, ki so mi ga zraven dal tisti mennekes al kaj je že

Re: i3 BEV

Objavljeno: 18 Okt 2016, 17:39
Napisal/-a Damijan
i3 se na AC napolni tako hitro, kot ima vgrajeni AC polnilec - če je ta trifazni 11kW se na trifaznih 11 (ali več) kW napolni enako hitro.

Pri Mercatorju se polniš na DC CCS, ki omogoča hitrejše 50kW polnjenje (do približno 80% v 25 minutah), kasneje tok polnjenja začne padati in je na koncu enak, kot na AC (zato lahko uporabiš do 100% katerokoli AC polnilno postajo, 11, 22 ali 43kW).

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 18:56
Napisal/-a Goran
Hofer na Fužinah, piše 2 x 11kw. Ali to pomeni, da imata oba priključka skupaj 11 ali vsak posebej? Sem šel danes testirat. Bil je že priklopljen en Zoe. Na monitorju je pisalo, da vleče 11,4. Priklopimo svojega in napiše da vleče 3,1.

PS: se pa s temi kabli ne mislim ukvarjati. V dežju, snegu, plundri ....

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 19:02
Napisal/-a CRF
Goran napisal/-a:Hofer na Fužinah, piše 2 x 11kw. Ali to pomeni, da imata oba priključka skupaj 11 ali vsak posebej? Sem šel danes testirat. Bil je že priklopljen en Zoe. Na monitorju je pisalo, da vleče 11,4. Priklopimo svojega in napiše da vleče 3,1.

PS: se pa s temi kabli ne mislim ukvarjati. V dežju, snegu, plundri ....
To vedno pomeni vsaka vtičnica 11kW, 22kW, itd...

Zoe, vedno polni z močjo polnilnice, za tvoj avto pa ne vem. Lahko da imaš 3kW polnilec?

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 19:16
Napisal/-a matija
Goran tisti display pri hoferju kaze koliko je avto ze napolnil, ne s kaksno mocjo polni. Dlje kot polnis visja je cifra

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 21:09
Napisal/-a Goran
Aha se mi je zdelo, da je ko sem začel kazalo zoetu nekaj čez 9
Sam to gre biiiistveno počasneje kot na hitri polnilnici.

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 21:35
Napisal/-a robert
Goran napisal/-a:Aha se mi je zdelo, da je ko sem začel kazalo zoetu nekaj čez 9
Sam to gre biiiistveno počasneje kot na hitri polnilnici.
upoštevati moraš naslednje..
Type2 (Mennekes) - AC polnilnice
-- na 22kW polninicah (3x32A)-v Sloveniji so zaenkrat samo AC - ti lahko polniš max. 11kw/uro, to pomeni, da boš baterijo napolnil v slabih treh urah --- ker je verjetno 33kW bruto je realno razporožljivih okoli 30kW
-- na 11kW polnilnicah (3x16A)polniš enako, kot na 22kW polnilnici
-- nekaj je tudi enofaznih polnilnic 1x16A= 3,6kW na uro, ali 1x20A= 4,4kW na uro in še 1x25A=5,5kW/h in 1x32A=7kW/h

na "hitrih" polnilnicah, to so tiste kjer so kabli na njih fiksno pritjeni, so trije kabli. Dva lahko vtakneš v i3ja.
-- CCS je tisti, ki je podoben Type2 a ima spodaj še dva debela priključka-- ta polne 50kW na uro in s tem napolneš izjemno hitro do nekje 80% kapacitete baterije, potem se hitrost polnenja začne na tej postaji manjšat... napolniš nekje okoli 20 minut
-- in potem je tu še Type2 43kW kabel, ki ga sicer lahko vtakneš v i3, ampak je to AC elektrika in polne i3ja samo z 11kW, kolikor je močen njegov AC polnilec
-ta priklop uporabljaš samo, če je prvi zaseden ali nekdo polne ChaDemo (to je tisti tretji debeli okrogli priključek), ker te postaje imajo specifiko, da se naekrat lahko polne samo eden DC (50kW) ali CCS ali ChaDemo --nikoli pa oba--
-in nimaš druge izbire,
-in dokler je polnenje pri Merkatorju zastonj, ker ob avtocesti ti računajo na minuto enako kot DC postajo -- menda si dobil ob nakupu Petrolovo kartico, kjer imaš eno leto zastonj polnenje na VSEH hitrih polnilnicah, samo eno leto je hitro naokol.



in pa da te spomnem formulo za izračun, ki z elektrčnem avtom pride prav
MOČ (kW) = tok (A) x napetost (V)
P= IxU

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 21:52
Napisal/-a Goran
Torej tele izjava Damijana, "če je ta trifazni 11kW se na trifaznih 11 (ali več) kW napolni enako hitro.", drži samo do 100% napolnitve. Do 80 oz še čez pa gre na hitrih bistveno hitreje.
Sem se odločil kakšen mesec zapisovat "tankanja" in označil hitro in hoferjevo. Ni primerjave.

Slika

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 22:10
Napisal/-a mitjap
@robert pri moči je samo kW in ne kW/h. Kot si napisal P = I * U, ni nikjer časa v enačbi. Če hočeš pa količino prenesene energije se pa moč množi s časom in tu dobino kWh (še vedno ni kW/h).

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 22:29
Napisal/-a matija
Goran zivjo, glede na tvoj podatek polnjenja pri Hoferju sklepam da nimas novega trifaznega 11kW polnilca na i3, ampak starega ki je nadgrajen na 7.x kW.

Iz 62% SoC si sel na 71% v slabe pol ure. Ne vem koliko je teh 9% SoC dejanskih kW, ampak vec kot 3kW ni (pri novem bi bilo 2.5kW, pri starem 1.7kW). Definitivno premalo za 11kW polnilec, kjer bi v tem casu napolnil slabih 6kW.

Oziroma drugace -pridobljen range 19km v slabe pol ure to je 40km/uro. Tudi premalo za 11kW. Jaz polnim ~20km/uro s 3kW polnilcem.

Poglej v specifikacijo kak polnilec imas, da ne bos kdaj pricakoval X, napolnilo bo pa X/2

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 23:23
Napisal/-a robert
mitjap napisal/-a:@robert pri moči je samo kW in ne kW/h. Kot si napisal P = I * U, ni nikjer časa v enačbi. Če hočeš pa količino prenesene energije se pa moč množi s časom in tu dobino kWh (še vedno ni kW/h).
Se posipam s pepelom!
Seveda!
Nekje sem pobral, da se "/h" uporablja tudi kot " v uri" ali "na uro". Ni pa to OK.
Nažalost je na forumu zaklenjejo naknadno popravljanje
Točno je pa seveda kilo watna ura (kWh)

Re: i3 BEV

Objavljeno: 19 Okt 2016, 23:27
Napisal/-a Goran
robert napisal/-a:
mitjap napisal/-a:@robert pri moči je samo kW in ne kW/h. Kot si napisal P = I * U, ni nikjer časa v enačbi. Če hočeš pa količino prenesene energije se pa moč množi s časom in tu dobino kWh (še vedno ni kW/h).
Se posipam s pepelom!
Seveda!
Nekje sem pobral, da se "/h" uporablja tudi kot " v uri" ali "na uro". Ni pa to OK.
Nažalost je na forumu zaklenjejo naknadno popravljanje
Točno je pa seveda kilo watna ura (kWh)
Uh kakšen imam polnilec se nisem nikoli zanimal. Dvomim pa da bi v treh mesecih od začetka proizvodnje novega modela že zamenjali polnilec.