225xe

i3, i8
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

225xe

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Avg 2017, 21:27

Pa je prisel cas da se poslovimo pri nas se od drugega dizla. Sluzil super 4 leta, brez ene tezave.
Se slika iz 2014, ko sem parkiral za Teslo in prvic zacel malo brati o EVjih.

Photo 10. 10. 14 14.00.49.jpg


Ker je postal prtljaznik v limuzini zdaj neprimeren, smo iskali nekaj elektricnega ki ima hatchback/karavan zadek. Ponudba je enostavno tako skopa trenutno, da so pure EV na zalost odpadli. Pogoj je tudi ta, da ce zelim nekam kar je oddaljeno 500-800 kilometrov lahko hitro in brez bolecine tudi sigurno pridem. Brez da avto stane toliko kot stanovanje - Tesla :-) Koncali smo pri hibridnemu enoprostorcu BMW 225xe iPerformance.

Po prevozenih prvih 2500km avto se ni nehal navdusevat ;) Nekaj vtisov, ki so lahko komu dobra informacija:
- pelje se za enoprostorca odlicno ter ~6.5sec do 100 km/h je precej hitro. Skupaj oba pogona proizvedeta 224km, kar je pri seriji 2 to ze na nivoju najmocnejsega motorja, bencinarja z 231 konji :) Hibriden skop je super, turbo luknje po zaslugi 88 konjskega elektromotorja ni.

- baterija ima bruto 7.6kWh, neto pa 5.7kWh. Da se tudi nastavljati moc polnjenja, kar zelo pogresam pri CZeru ki polni s 15A. Doma stvari niso problem, ce pa prides na obisk ter nekomu vrzes ven pancerko, sigurno ne bo ravnodusen, ko bo brez elektrike nekaj ur ter ob 50€. Nastavitve polnilne moci (enofazno) omogocajo 6A, 9A in 12A. Na 12A je poln v 3h15min. Ob uporabi WallBoxa pa polni s 16A ter je poln v 2h15min. Omogoca tudi zakasnitev polnjenja, se nekaj kar sem zelo pogresal pri CZeru.

- domet na elektriko je v treh letnih casih 35km, pozimi bomo pa se videli, ocenjujem 1/3 manj. Na angleskih forumih pravijo nekje tako. Na koncu voznje pa je tako vec kot 35km prevozenih na elektriko, tudi ce gre za daljso relacijo, zaradi regeneracije.

- en skoraj cel tank je bila povprecna poraba bencina 1.9L/100km, ce bi trajal dlje bi lahko bilo se manj. Vec kot je mestnega kvackanja, nizje je, vec kot je relacij visje je. Same relacije so na koncu priblizno tako kot s prejsnjim 3.0 dizlom torej 6-7 L/100km odvisno od voznje. Je pa vsak zastoj in pocasnejsa voznja voda na mlin hibridu, kjer dizli zacno piti vec od povprecja, ta ne pije nic.

- zanimivo je tudi to, da gre za edini bmw hibrid ki ima loceno vpete pogonske sklope, ostali jih imajo preko menjalnika, torej dodatne izgube in visja poraba pri hibridnem nacinu ali pri voznji zgolj na elektriko. Pri 225xe elektromotor poganja zadnja kolesa, 1.5l bencinski trivaljnik pa sprenja. Ima elektricni xDrive, ki naj bi reagiral se hitreje kot klasicni mehanskoelektricni xDrive. Bomo videli pozimi. Avto pa tako sam zaznava kje potrebuje oprijem. Lahko pa se tudi rocno vklopi AWD.

- zanimiva je tudi pamet avta, ob nastavitvi cilja v navigaciji bo pametno razporedil kdaj se dodano koristi elektriko, kdaj planira da se bo regenerirala, jo prihrani za mestno voznjo itn, uposteva dvige in spuste, itn.

- prodajalci sicer niso znali aktivirati BMW Connected storitve, ker se ne da v sloveniji - trg ni pokrit, ceprav hardware avto ima in smo ga doplacali. Z malo truda smo tudi to resili tako, da se je avto prestavil na avstrijski trg in voila, deluje BMW Connected+, ki je fajn stvar:
* avtu se da remote vklopiti klimatizacijo ali gretje, ki lahko deluje ali iz baterije ali pa iz vticnice, ce je priklopljen na Schuko ali Type2.
* da se ga tudi remote locirati
* deluje remote odklep/zaklep
* vidi se status: ali se polni ter koliko casa bo se trajalo da se polnjenje zakljuci
* na telefonu se da izbrati cilj ter ga poslati v avto, ko se avto prizge se le potrdi sprejem ter navigacija se nastavi na poslani cilj iz telefona

- na poti v Milano in nazaj je bila povprecna poraba 5.7l/100km, na poti v Biograd na moru 5.8l/100km, nazaj pa 7.0l/100km z vecjim delom poti rocno vklopljen stirikolesni pogon, sport mode ter ne pretirano pocasna voznja :-)

- za normalen daily commute je vecino dni poraba bencina 0, ce pa je potrebno kam nepricakovano skocit pa skoci na kak liter ali dva. Kar je za hibrida super je to, da so v in okoli ljubljane ze posejane polnilnice skoraj povsod.

- se nekaj slik:

Photo 22-07-2017, 17 30 35.jpg


Photo 20-07-2017, 21 13 05.jpg


Photo 20-07-2017, 21 07 18.jpg


Photo 19-07-2017, 22 44 31.jpg
Robinhood, pirpy, timo, Bsheep, CRF, mitjap, DGJ
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Avg 2017, 21:27

remote.JPG
Robinhood, talker2, Matej, Bsheep
Luka
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 51
Kraj: Litija
Avto: vw e-up!
38
82

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a Luka » 06 Avg 2017, 23:11

Čestitke za nakup in naj ti služi... Tudi jaz sem malo pogledoval k temu za zamenjavo Tourana. Kako je s tesnimi vožnjami je kaj za čakat ali kaj komplicirajo? Glede na to da je hibrid ali je možnost kljuke?
matija
Uporabniški avatar
talker2
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 46
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in 2017
83
78

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a talker2 » 06 Avg 2017, 23:22

Čestitam za dober nakup. Tudi pri meni je bil ta model v izboru. Na koncu sem se le odločil za Toyoto Prius Plug-in 2017 kar se je izkazalo za pravilno in odlično odločitev.

Me veseli, da ne bom več edini aktivni član PHEV kluba tukaj na forumu :)

Hvala za res odličen opis avtomobila iz prakse. Če bi prodajalci znali tako predstaviti avto bi jih po moje občutno več prodali...
matija, DGJ
Uporabniški avatar
Matej
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
179
99

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a Matej » 07 Avg 2017, 06:35

Čestitam za nakup in srečno vožnjo želim. Strinjam se, odličen zapis.
matija
Uporabniški avatar
Drejchi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 444
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
232
18

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 07 Avg 2017, 09:55

Čestitke tudi z moje strani.

Je pa en tak isti cele dneve parkiran na polnilnici tule na Cigaletovi. Sej to nisi ti, ne? :)
matija
Bsheep
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 404
Kraj: Ig
Avto: Kia Soul EV
255
138

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a Bsheep » 08 Avg 2017, 20:46

Matija avto je fenomenalen in opis se boljsi! Hudo , pa srecno!

Robert kr cifro od redarjev napis da jih bomo lhk klical:)
matija
Uporabniški avatar
tonisir
Prispevkov: 10
23
0

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a tonisir » 08 Avg 2017, 22:51

Čestitke za nakup!
Pa čim več električnih kilometrov
matija
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a matija » 10 Avg 2017, 10:29

Se nekaj zanimivih stvari:

- primer tanka bencina s katerim sem se vracal iz dalmacije in dotocil v Crnomlju in je ob povratku kazal porabo 7 litrov (rocni vklop 4x4, precej hitra voznja) je trenutno na povprecju 2.8L/100km in se vsak dan dodatno niža. Toliko odnese dnevna voznja na elektriko.

- v prtljaznik gre precej stvari, tudi dno je dvojno navkljub bateriji in motorju ki sta spodaj. Notri ne gre ravno ryanair velikost kovcka, gre pa precej (nekaj steklenic vina in 3x Bravo sok 2 litrski + se nekaj malenkosti). Druga polovica dvojnega dna pa je globoka 10cm, na primer za tanjsi laptop, kable, brisace, ...

- avto ima nastavljivo moc regeneracije, kot npr Ioniq in CZero ce zamenjas pokrov menjalnika. Preko nacinov voznje eco/comfort/sport se spreminja moc regeneracije. Dodatno se na to vpliva s prestavitvijo menjalnika v sport mode ki dodatno vpliva na vse tri nacine. So pa tu se trije nacini delovanja motorjev (auto/saveBattery/maxEdrive). Ni pa nobena od regeneracij primerljiva npr z i3 (one-pedal-driving) ali prihajajocim Leaf-om, ki bo imel ePedal. Se pa z zaviranjem najprej za nekajkrat poveca regeneracija, preden se uporabijo diski. Ta pa je na nivoju i3 potem.

- delna slabost locenega pogonskega sklopa je ta, da elektromotor avtomobilu pomaga le do 130km/h po stevcu (125km/h realno). Od tu dalje deluje le bencinar. Zato ima avto koncno hitrost le 201km/h, vec 1.5L mlincek s 140 konji ne zmore pri tezi vozila 1750kg :-) Je pa prednost locenega sklopa v elektricnem xDrive ter v nizji porabi kot jo imajo vec spodaj.

- na poti iz morja sem opazil da ima avto pri samodejnem zaviranju se tretjo stopnjo. Ce povzamem vse tri, avto ima sprednjo kamero ki spremlja promet, ce zazna da vozilo spredaj stoji ali vozi s precej nizji hitrostjo kot to vozilo, potem:
* v prvi fazi prikaze ogromno ikono vozila na armaturki
* v drugi fazi zacne piskati
* v tretji fazi pa tudi zavira, po potrebi do popolne ustavitve.

Tretja faza se lahko kombinira z voznikom. Avto pred mano je planiral obvoziti kolesarja, potem dobil nasprotivozece vozilo zelo po sredini. Zato je zavrl na polno, jaz pa le malenkost zaviral. Se preden sem reagiral je avto ze piskal in overridal moje zaviranje ter zavrl tako da so se vklopili zategovalniki pasov.

- trenutno prodajan model je tretje interne generacije. Bistvena razlika od prve je v spremenjenem nacinu vklopa/izklopa bencinskega motorja. Dodali so namrec ze omenjeni tretji motor, ki je spredaj pri menjalniku, ima 20HP in sluzi za preklope in regeneracijo. Rezultat je preklop ki se ga ob mirni voznji ne opazi/čuti/sliši, edin indikator je obratomer. Ta tretji motor pa je tudi v vlogi eBoosta, ki pomaga bencinarju tudi pri hitrostih nad 130km/h s svojimi 20HP za pospesevanje in prav tako za regeneracijo.

- za slabih 10k dodatne opreme ni bila slaba ideja, avto se pelje veliko udobneje kot prejsnja petica. Kar se lahko slisi cudno, a je tako... Sedezi so fenomenalni. Po 1000km dolgi poti stopis iz avta spocit, skoraj kot nov. Tudi odlagalnih povrsin in predalov ogromno, so dobro premislili kaj kam postavit.



Luka je napisal/-a:Čestitke za nakup in naj ti služi... Tudi jaz sem malo pogledoval k temu za zamenjavo Tourana. Kako je s tesnimi vožnjami je kaj za čakat ali kaj komplicirajo? Glede na to da je hibrid ali je možnost kljuke?


Z lahkoto dobis na test kaksnega 218d, s tem dobis obcutek kak je avto. Gre pa taksen precej slabse, saj ima le 150 konjev in vozi se malenkost drugace. 225xe aCosmos v Ljubljani nima, njih sicer iz izkusenj zadnjih 9-10 let mocno odsvetujem. Priporocam Avto Aktiv, ki imajo precej bolj na nivoju servisno osebje ter prodajalce. Imajo tudi testnega 225xe, sicer trenutno se s starejsim softwareom (iDrive ni novi touch).

Kljuke se ne da narocit, kar marsi komu lahko predstavlja problem, ampak jaz nimam namena nicesar vlect.

Drejchi je napisal/-a:Čestitke tudi z moje strani.

Je pa en tak isti cele dneve parkiran na polnilnici tule na Cigaletovi. Sej to nisi ti, ne? :)


Ne. V centru sem videval enega platinum silver barve, veckrat okoli trznice. Na cigaletovi pa se nisem bil. Sem se je navadil izogibat, ker ta polnilnica ni polnila CZera. Poskusim enkrat ce me tja zanese :-) Sicer pa ce polnim sem max 3h.
CRF, Luka, pirpy, timo
Uporabniški avatar
Matej
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
179
99

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a Matej » 10 Avg 2017, 12:39

Super dodaten opis. Koliko pa taka beštija stane?
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a matija » 13 Avg 2017, 16:45

47k je listprice s to opremo, minus popusti minus subvencija (ki jo se cakam)
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Avg 2017, 17:38

Po utekanju in prevozenih slabih 3000km zamenjano olje + oljni filter. BSI sicer tega ne krije (stvar ki ti pokrije stroske vseh rednih servisov prvih 5 let), ker gre za izredni poseg na zeljo stranke.

Trenutni tank prevozenih 1000km, bencina se za 240km, povprecna poraba 1.6L/100km.

Za nek bolj realen obcutek - avto pije nekje 6L ko deluje samo na bencin, tako nekje 250km na bencin in 750km na elektriko, kar znese nekje 115kWh porabljene elektrike oz 6.5€ polnjenja po MT. Ker pa je vmes nekaj javnih polnilnic raznih trgovskih centrov ipd, zaokrozimo na 5€. Plus bencin in smo na slabih 25€/1000km v trenutnih pogojih. C-Zero bi za to porabil ~10€, moj prejsnji dizel pa ~75€.

Se zanimivost - danes ko se mi je mudilo, mi je uspelo skurit skoraj celo baterijo na 25km poti, voznja 85% casa z maximalno hitrostjo 130km/h v electric mode, torej je bila poraba nekje 23kWh/100km. Pa vecji del energije gre pri taksni voznji skozi izgube v toploto, zato je potrebno kar rocno zracunat, BC tega ponavadi ne pokaze. Povprecno pa sicer na elektriko avto pije nekje 15kWh/100km, zato avto pa kar sili k temu da se to ne pocne, ker energijsko je poraba visja kot bi bila voznja na bencin. Zato se niti tempomata ne da nastavit na 130km/h, max kar gre je 120km/h.
Priponke
Photo 23-08-2017, 17 15 06.jpg
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1760
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
834

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a CRF » 23 Avg 2017, 18:38

Se pravi en tank na 4000km. Me zanima če ti bo zarad tega tut vsakoleto crknila pumpa za bencin. Tako kot meni pri predelanem na LPG. :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
robertto
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: Gornji Grad
Avto: Renault Twizy
51
33

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a robertto » 23 Avg 2017, 19:57

Manj kot 1/4 tanka bencina ni priporočljivo imeti, ker če je manj je pumpa premalo hlajena in rada crkne. Moja Škoda Roomster je v 6 letih odkar je predelana na LPG prevozila 150000km. Držal sem se teh načel in zaenkrat pumpa dela BP.
Zadnjič spremenil robertto, dne 23 Avg 2017, 19:59, skupaj popravljeno 1 krat.
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1760
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
834

Re: 225xe

OdgovorNapisal/-a CRF » 23 Avg 2017, 19:59

Ponavadi imam polovico, več pa res ne.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan

Vrni se na