Baterija

Roadster, model S
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1530
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1149
1510

Baterija

OdgovorNapisal/-a crunchy » 09 Jul 2019, 15:13

Glede na to, da se začenjajo pojavljati prve tesle M3 v Sloveniji, naj opozorim (bodoče) lastnike naj bodo kljub vsej superiornosti Teslinih baterij previdni:

Seveda to bolj velja za tiste, ki nameravajo pridno zbirati kilometražo (100% polnjenje, uporaba Super Chargerjev, itd.).
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 848
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
698
465

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Jul 2019, 15:43

Kdo pameten fila na 100%
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5601
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4092
4430

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Jul 2019, 17:58

Marsikdo, zaradi nevednosti, zanašanja na garancijo, itd...

Kdo ne polni telefona na 100% :)
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 848
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
698
465

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Jul 2019, 18:13

Masikdo pameten?
V tesli se moraš izrecno pomatrat, da gre do 100, zram ti še teži da to ni ok, nastvitve pa si namenoma ne zapomni za naslednjič.
10% pismenosti in iq 75 zadostujeta, da tega ne počneš.
matija
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 321
Avto: Ioniq, Rav4
337
181

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 09 Jul 2019, 18:27

warpedone je napisal/-a:Masikdo pameten?
V tesli se moraš izrecno pomatrat, da gre do 100, zram ti še teži da to ni ok, nastvitve pa si namenoma ne zapomni za naslednjič.
10% pismenosti in iq 75 zadostujeta, da tega ne počneš.

Pa saj si že mel kaj stika z ljudmi? :giggle:
Avrelij
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 848
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
698
465

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Jul 2019, 18:46

Žal ja ...
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 312
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
419
690

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a edi-b » 09 Jul 2019, 18:48

A ni Ok da na mesec ali dva na počasni napolniš na 100%...? Pa vem da ni ok da ga pustiš polnega na vročini, pa še kaj
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 887
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
661
54

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a Goran » 09 Jul 2019, 19:04

Jest svojo najmanj 1x tedensko nafilam na 100. In mi dol visi za pametne al pa neumne. Me prav zanima kaj bo z mojo, neumno filano in kaj bo z vašo, pametno filano, po poteku garancije. Navodil nisem dobil nobenih, ob prevzemu sem jih vprašal kako naj polnim ..... tako kot ti paše, je bil odgovor. In zakaj razprave o dometu, skoraj na decimalke ........ vsi imate -20% dometa, ker pač ne smete polnit do 100.
DGJ, Dzun Tao, ixi, Sebastijan, BogyX
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 140
Kraj: Slovenija
Avto: golf sportsvan TSI DSG; žena čaka na e-up!
67
25

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a amaterB » 09 Jul 2019, 20:44

Se strinam z Goranom. Današnji e-avti bodo šli na odpad, ko bo pri 12 let starem crknilo nekaj dragega in bo ceneje kupiti drug 8 let star avto kot popravit. Tako da bo dokaj vseeno, kaj si delal z baterijo.
DGJ
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3160
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3411
4572

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a matija » 09 Jul 2019, 21:30

CRF je napisal/-a:Kdo ne polni telefona na 100% :)


jaz :)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3160
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3411
4572

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a matija » 09 Jul 2019, 21:37

Goran je napisal/-a:Jest svojo najmanj 1x tedensko nafilam na 100. In mi dol visi za pametne al pa neumne. Me prav zanima kaj bo z mojo, neumno filano in kaj bo z vašo, pametno filano, po poteku garancije. Navodil nisem dobil nobenih, ob prevzemu sem jih vprašal kako naj polnim ..... tako kot ti paše, je bil odgovor. In zakaj razprave o dometu, skoraj na decimalke ........ vsi imate -20% dometa, ker pač ne smete polnit do 100.


Hja, saj upam da ves, da je v interesu dealerja da ti na avtu cim vec stvari crkne ? Saj od tega delajo precejsen revenue. Samo nekaj hitrih primerov s strani BMWja. Na bmw5 recimo nisem imel merilca temperature olja, je rekel dealer da lahko takoj pulim avto - tudi mrzel. Ko sem kupil bmw2 so mi pri dealerju rekli da je motor utecen ze v tovarni ter samo gasa iz salona. Na avtomatskem menjalniku petice je spodaj na alu pokrovu bilo vgravirano "BMW LIFELONG OIL - DO NOT CHANGE". Vsem je jasna dinamika olj ter kaksno je po 200-300k prevozenih km. Tak menjalnik je nov med 7500€ in 9000€, ...

Mislim da ni potrebno prevec povdarjati, da so vse trditve zgresene, kar je potrdil tudi moj mehanik kjer je 12 let servisiram bmwje, PSC Molk @Vrhnika.

Ne verjami vsega - kar ti pove prodajalec v salonu, oni nas vidijo takole:
Priponke
images.jpg
Uporabniški avatar
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 848
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
698
465

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Jul 2019, 22:01

edi-b je napisal/-a:A ni Ok da na mesec ali dva na počasni napolniš na 100%...? Pa vem da ni ok da ga pustiš polnega na vročini, pa še kaj


"Ni OK / Je OK" je črno/belo razmišljanje... degradacija baterije ni črno/bela stvar ampak vsota velikega števila faktorjev... na nekaj njih imaš vpliv, na nekaj njih pa ne. Kjer nimaš vpliva (npr. padanje kapacite 'zaradi' koledarskega staranja), pač nimaš vpliva. Kjer pa imaš vpliv pomeni, da lahko padanje kapacitete pohitriš/upočasniš z svojimi izbirami. Žal ga ne moreš čist ustavit, upočasniš pa lahko.

Vsak bo sam presodil koliko mu pomeni degradacija in s kako stisnjenimi zobmi bo pri prodaji vozila čez nekaj let razlagal koliko
dosega še ima. Splošen recept je simpl: minimiziraj količino časa, ko je topla baterija na 100% nafilana.
Propadanje baterije najbol pohitriš če 100% nafilano pustiš v vročem okolju za mnogo ur/dni.

Profita od filanja na 100% v splošnem ni.
Izjema so slabo spisani algoritmi šloganja napolnjenosti, kjer s filanjem na 100% lahko zmanjšaš napako v oceni.
Druga izjema so obupno slabi BMS, ki baterijo balansirajo šele ko prva celica že doseže 100% napolnjenost.
Žal je oboje še vedno v uporabi tudi pri nekaterih novih EV.

Ko si v situaciji da potrebuješ zadnji procent dosega pač daš filat tako, da bo baterija dosegla 100% šele kratek čas pred planiranim odhodom.
matija, CRF, edi-b
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1975
3794

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a DGJ » 09 Jul 2019, 22:27

Telefon polnim vedno na 100%, avto polnim v 99% (razen, če ni dovolj časa oziroma na DC, ker prej izklopi) na 100%.
Iz enega samega razloga. Tako baterija v telefonu kot baterija v avtu ni dovolj velika, da bi z recimo 60% (kot priporočajo nekateri torej da bi se vedno "gibal" med 20% in 80%) pokril dnevne oziroma relacijske potrebe.
In če to pri avtu pomeni, da bom namesto 6000' ali kolikor že ciklov imel "SAMO" 3.000 ciklov bo to še vedno vsaj 600.000 km. Verjemite mi, da bom prej zamenjal cel avto kot bo baterija iztrošena oziroma bom z IONIQ-om prevozil 600.000km.

No, lahko me pa čez par let baterija ali nekdo tukaj na forumu "prime za besedo", če bom imel težave zaradi takšnega načina polnjenja.
Se bom potem takrat posipal s pepelom in govoril "mea culpa" :) Pač nekdo mora testirati tudi ekstremne situacije, ne?
matija, timo, CRF, ixi, Vodokotlic, Robie, edi-b, FV-EV
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2254
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1509
703

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Jul 2019, 23:10

dgj, ob takšnem početju ti napovem max 1000 ciklov do soh 80%
edi-b
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1975
3794

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a DGJ » 10 Jul 2019, 09:10

@pirpy, sem trenutno pri dobrih 95k km kar pomeni, da sem naredil cca 500 ciklov, baterija je še b.p. tako kot ob novem avtu. (SOH 100% in tudi domet oziroma GOM še vedno enak).

Bom pa vsekakor poročal kako se bo obnašala naprej.
CRF, edi-b, pirpy, timo
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 729
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
837
1704

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 10 Jul 2019, 10:05

@DGJ: tudi jaz avto velikokrat polnim na 100%. Problem je, da se zgodi, da moram sesti v avto in šibat v Celje, Maribor, Koper itd. in takrat hočem pridet vsaj v eno smer brez polnjenja.
Mogoče bom pri domači polnilnici nastavil polnjenje samo do 90%. Bom videl :)
edi-b, DGJ
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1570
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
1975
3794

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a DGJ » 18 Jul 2019, 10:03

Zanimiv prispevek o baterijah v EV, uporabnosti v življ. dobi itd - The True Lifespan Of EV Batteries Will Surprise You - Random Thursday - YouTube
Kot tudi sam razmišljam, da je uporabnost baterije v EV med 20 in 30 let. Dejansko se bo to videlo in izkazalo šele čez dobrih 20 let.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1396
Kraj: 1108
Avto: Kona
1421
1246

Re: Baterija

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 20 Jul 2019, 16:29

Sem ravno v četrtek po nesreči pozabil odklopit avto in sem ga nafilal na 100% in sedaj že dva dni stoji, kar ni najbolje vem, ampak enostavno avto mi je servis in ne jaz njemu služkinja:(
DGJ, Robie, Luka

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na