Moj vikend s Teslo S

Mobilnost, baterije, fotovoltaika
Odgovori
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a talker2 »

Za Abrahama sem dobil (zame) čudovito darilo – vikend najem Tesle S 85D letnik 2015 z avtopilotom v1 in 111.000 že narejenimi rent a car kilometri. In pretekli vikend sem končno lahko v miru preizkusil v praksi vse kar spremljam in berem že več let o Tesli.

Nisem se osredotočal na številke in računal domet ter porabo saj so te informacije dostopne povsod na spletu. Hotel sem preizkusiti uporabnost samega avta v realnem življenju brez obremenjevanja s tehničnimi detajli.
Slika

Petek popoldan po prevzemu sem posvetil spoznavanju avta. Kaj in kje vse ima, kako deluje, nastavitve na ekranu, itd. Preizkusil sem tudi pospeške ter avto pilota. En teden prej sem tudi prebral 200 strani navodil za avto saj sem res želel preizkusiti čim več tehnoloških bombončkov, ki jih avto omogoča.

V soboto smo šli z družino na izlet Ljubljana – Škofja loka – Maribor – Ljubljana. Na SC v Mariboru smo malo dopolnili elektriko. Ne bi bilo potrebno nazaj do Ljubljane vendar sem vseeno hotel malo preizkusiti tudi polnilno izkušnjo na SC, ki je seveda enkratna. Vtakneš kabel in greš. Nobenih težav z avtentikacijo, plačilom, itd. Avto je imel tudi free Supercharging tako, da so bile vse poti brezplačne. Zvečer sem v Ljubljani pri Monsu na SC napolnil baterijo za naslednji dan.

V nedeljo smo šli pa v IKEO Villesse po nekaj malenkosti in potem še malo naprej v Palmanovo kjer sem malo dopolnil baterijo na SC.
Slika

V soboto in nedeljo popoldne sem pa še malo peljal naokoli moje prijatelje in sorodnike – donatorje tega darila ter jim predstavil avto in EV sceno. Vse skupaj sem v dobrih dveh dneh naredil 900 km. Na avtocestah sem vozil 133 km/h kjer se je le dalo. Baterija je res velika in v kombinaciji s SC tudi slučajno nisem imel nikoli strahu, da bi kje obstal s prazno baterijo.

Kaj naj povem o svojih občutkih? Avto je sicer vsekakor odličen ampak za moj občutek ima zame tudi kar nekaj konkretnih minusov.

Najprej pa plusi, ki jih je sicer veliko tako, da ne bom pisal vseh a bi jih morda nekaj izpostavil:

- Velik touch screen. Na začetku sem bil skeptičen kako bo to delovalo med vožnjo – koliko bo distrakcije. Npr. ko začne padati dež bi rad ročno vklopil luči, da imaš osvetljen zadnji del avtomobila in če ne veš točno v katerem meniju je ta gumb zna biti to zelo stresno med vožnjo. Jaz s tem sicer nisem imel težav, ker kot sem zgoraj napisal sem si vzel čas in šel po vseh menijih na ekranu preden sem se začel resno voziti naokrog.

- Pospeški. Pospeški z mesta so neverjetni čeprav avto je bil navaden 85D (okrog 500 HP) se pravi samo dual motor. Performance model je še močnejši, Ludicrous verzija pa sploh. Ko sem pospeške z mesta demonstriral prijateljem (na ravni prazni cesti) si seveda nihče ni mislil, da je z električnim avtom možen tak brutalen pospešek, da se komu morda na trenutek kar malo zamegli pred očmi. V realnem življenju seveda take pospeške ne potrebuješ – vsaj jaz jih ne. Velika moč avta pride morda prav le v specifičnih situacijah kot na primer, ko moraš hitro prehiteti koga, včasih vključevanje na avtocesto itd. A se vsekakor da tudi brez take brutalne moči.

- Avtopilot. Na začetku mu nekako nisem zaupal. Sploh na ovinkih na avtocesti je malo nelagoden občutek ali bo zavil ali boš šel v ograjo. Čez nekaj časa se navadiš in v bistvu dela zelo dobro ne pa še popolno. Jaz mu še vedno ne zaupam 100%, kar naj bi bilo tudi prav. Je uporaben, če ni veliko prometa in če se voziš s hitrostjo ostalih avtomobilov. Če si pa najhitrejši in stalno menjavaš pasove je pa včasih čutiti »phantom breaking« ko ni povsem prepričan o situaciji, ki jo vidi na cesti. V določenih situacijah mi je bilo bolj komfortno voziti z radarskim tempomatom brez avtopilota. Malo mi je šlo tudi na živce, ker za moje pojme kar prepogosto teži, da moraš prijeti volan oz. ga rahlo zasukati. Tako, da glede na videno sem jaz zelo skeptičen o Muskovi napovedi avtonomne vožnje konec leta. Pa saj že vemo, da imajo njegove napovedi po navadi velik časovni zamik. Mislim, da je še veliko stvari za izboljšati preden boš lahko res zaupal avtopilotu in pa sploh FSD.

- One pedal driving. To mi je pri Tesli zelo všeč. Zelo močan regen, ko spustiš pedal za pospeševanje. Ko je dovolj velik pojemek avto seveda prižge tudi zavorne luči. Pedal za zavoro res potrebuješ le pri res močnem zaviranju ali pa pri popolni zaustavitvi.

- Superchargerji. Enkratna izkušnja. Zelo enostavno in zabavno. Potovanja na daljše razdalje po Evropi s Teslo ne morejo biti bolj enostavna. Ko na računalniku vpišeš destinacijo avto pogleda trenutno stanje baterije in te po potrebi pelje preko SC na tvoji poti. Na ekranu ti tudi napiše kakšno stanje baterije bo ob prihodu na SC in koliko minut moraš polniti, da prideš do naslednjega SC ali končne destinacije. Seveda pobira vse podatke online. Za vsak SC lahko tudi vidiš koliko polnilnih mest je trenutno v uporabi. To je to kar ima samo Tesla in za navadne uporabnike jaz tukaj vidim res ogromno prednost pred ostalimi proizvajalci. In še ta avto je imel free supercharging kar je pika na i za nekoga, ki dela veliko poti po Evropi – praktično brez stroškov. Je pa res, kot je že znano, da hitreje polni v spodnji polovici baterije. Pri 25% SOC sem polnil s 104 kW potem pa počasi pada, ko se SOC veča.
Slika
- OTA posodobitve programske opreme. V soboto zjutraj, ko sem se vsedel v avto sem na ekranu dobil sporočilo, da je nova programska oprema prenesena in na voljo za instalacijo. Da bo avto potreboval 50 minut za instalacijo in da avto ne bo možno med tem časom voziti. Sem nastavil, da naj to naredi ob 1:30 v nedeljo, ko bom jaz spal in bo avto parkiran v garaži. No in v nedeljo zjutraj je bilo obvestilo na ekranu z povzetkom »What's new«. Med drugim sem čez noč dobil tudi funkcionalnost, da če imaš nastavljeno navigacijo na SC ti segreje/ohladi baterijo na optimalno temperaturo ko se voziš in ko začneš na SC polniti je lahko polnjenje zaradi optimalne temperature baterije do 25% hitreje. To mi deli Tesla. To mi je res všeč, da avto kupiš enkrat in imaš vsake nekaj mesecev nove funkcionalnosti.
Slika
- Parkirni senzorji. Kljub velikim dimenzijam avta parkiranje ni težko, ker ti napiše oddaljenost od ovire spredaj ali zadaj v centimetrih. In ko si dovolj blizu napiše »Stop«. Tako lahko prav elegantno parkiraš na 10 cm razdalje.

- Igrice. Atari games easer eggs je odlična pogrutavščina za otroke in tudi za nas starejše nostalgike, ki smo rasli kot otroci ali najstniki ob teh igricah, ki si jih takrat lahko igral le v mini casinoju za denar na avtomatu. Ko sem to pokazal moji 7 letni hčerki je potem hotela vedno z menoj na SC, da je lahko igrala igrice med tem, ko se je avto polnil.

Izpostavljeni minusi:

- Največji minus je seveda cena avtomobila, ki je po mojem mnenju močno pretirana glede na mojo uporabniško izkušnjo.

- Prevelik avto. Za moje pojme je avto prevelik za komfortno vožnjo po ozkih mestnih ulicah in sploh po kakšnih garažnih hišah. Ima tudi velik obračalni radij. Po fizičnih merah bi zame in za našo tri člansko družino bil vsekakor bolj primeren Model 3.

- Ne premium notranjost in materiali. Ko sem se prvič vsedel v avto nisem mogel verjeti, kako ceneno je narejena notranjost. Eni bodo rekli, da je to minimalizem kar je v redu. Ampak če se vsedeš v nemški avto tega cenovnega razreda je razlika neverjetna. Tudi sedeže imam jaz v moji Toyoti bolj udobne. Prav tako je občasno nekaj rahlo ropotalo v armaturi med vožnjo. Na splošno se mi je zdelo, da je avto »razškatlan«, da ni trden. Se mi zdi v moji Toyoti vse bolj kompaktno. Morda je to samo zaradi rent a car avta kjer se vsak malo izživlja ampak vseeno. V glavnem vidi se, da je Tesla najprej naredila računalnik in nato avto okoli njega. Nemci pa delajo že 100 let ravno obratno.

- Klima. Sicer deluje dobro ampak reže za hlajenje spredaj so na takih pozicijah, da jih nikakor nisva uspela z ženo nastaviti, da ti ne bi vsaj malo direktno pihalo, kar je bilo zelo ne komfortno, če primerjam to z mojo Toyoto kjer tega problema ni.

- TPMS reading failure. Dvakrat mi je med vožnjo avto napisal napako, da ne more prebrati tlaka v gumah preko TPMS. Čez nekaj minut je to sporočilo samo izginilo iz armature. Sicer to ni bilo nič kritičnega za vožnjo tako, da se nisem preveč sekiral.

Verjetno bi lahko napisal še veliko več a že ta zapis se mi zdi predolg. V glavnem moj povzetek je, da je Tesla S zelo dober avto, vendar jaz osebno bom raje gledal Model 3 (morda Y) čez 8 let, ko bo moja Toyota amortizirana. Verjamem, da se bo takrat dalo za zmeren denar dobiti kakšnega rabljenega. Glede na doživeto in zgoraj zapisano me v tem trenutku drugi proizvajalci EVjev ne zanimajo (glede nakupa). Raje ostanem na trenutnem PHEVu dokler ne bo Tesla realna opcija.
matija, DGJ, robertto, Febo, CRF, gregimarko, SimonZed, context, drejc12, rgornik, nakaza, BogyX, Denis_, Nejccc, Matej, instrukcije, mkonci, DCT, prgrmr, Sebastijan, Kaktus, dymo, Vremenko, N75, kt57, timo, Stromcek, evid, Desty, ixi, Robie, Vodokotlic, FV-EV, keeva, prijazen
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a matija »

Super opisano, podobno a veliko krajso izkusnjo sem dozivel leta 2017 v novi 70D.

Se dva komentarja:
- v tejle ki si sedel, se ni imela nextGen sedezev pa verjetno je dosti tezkih kilometrov imela za sabo, zato tudi slabse ohranjena notranjost. Ob priliki ce bos v kaksnem salonu, se vsedi v novo S, razlika bo opazna. Jasno pa ne bo notranjost taksna kot je v E-TRON / I-PACE, saj gre tu za filozofijo minimalizma
- enako je z autopilotom HW2.5-3, po letu in pol razvoja je sedaj ze presegel HW1, ki si ga vozil.
- ce zacnes polnit pri res nizkem SoC (pod 15%) dosezes visje hitrosti, kot ce priklopis pri 25-30%. 85kWh baterije zmorejo polnit z visjimi hitrostmi. Kljucna pa sta 2 faktorja: ORBW in priklop pri nizkem SoC.
talker2, Kaktus
Febo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 302
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla III
364
38

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Febo »

Super napisan test/občutek vožnje avtomobila. Tesla ima trenutno res ogromno prednost pred vsemi v supercharger polnilnicah. Tudi Dalmacija je povsem pokrita in dosegljiva. Top!
talker2, Kaktus
Free 1.500 Supercharger km _ https://ts.la/aneta55681
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pošteno napisano! Hvala za info.

Če bo Model 3 res na Avant2Go ga pa tudi jaz najamem za en izlet.
talker2, Kaktus
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a talker2 »

matija napisal/-a:Super opisano, podobno a veliko krajso izkusnjo sem dozivel leta 2017 v novi 70D.

Se dva komentarja:
- v tejle ki si sedel, se ni imela nextGen sedezev pa verjetno je dosti tezkih kilometrov imela za sabo, zato tudi slabse ohranjena notranjost. Ob priliki ce bos v kaksnem salonu, se vsedi v novo S, razlika bo opazna. Jasno pa ne bo notranjost taksna kot je v E-TRON / I-PACE, saj gre tu za filozofijo minimalizma
- enako je z autopilotom HW2.5-3, po letu in pol razvoja je sedaj ze presegel HW1, ki si ga vozil.
- ce zacnes polnit pri res nizkem SoC (pod 15%) dosezes visje hitrosti, kot ce priklopis pri 25-30%. 85kWh baterije zmorejo polnit z visjimi hitrostmi. Kljucna pa sta 2 faktorja: ORBW in priklop pri nizkem SoC.
Ja, saj vem, da imajo novejše Tesle S veliko boljše sedeže. Jih tudi vsi na netu hvalijo proti tem iz leta 2015. In tudi glede notranjosti je verjetno podobno. Vem tudi, da ima AP 2.5 veliko izboljšav. Ampak novejši letniki kot 2015 (ki ga recimo dobiš za 55.000 EUR) so meni realno nedostopni na žalost. Če bi prodal Toyoto (pa je vsaj še eno leto ne smem zaradi subvencije) bi lahko stisnil za eno Teslo S 2015 letnik. Vendar kot sem opisal mi je Model 3 veliko bolj blizu - tudi zaradi novejše tehnologije ter seveda dimenzij in cene.
matija, Kaktus
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Imel sem priložnosti voziti 2 Tesli, med njima je bilo nekaj let razlike (vozil sem ju isti dan). Moram reči, da je razlika neverjetna. V nekaj letih so stvari tako dodelane, da ne moreš verjeti. Najprej sem vozil letnik (mislim, da) 2017-2018 (75D), potem pa letnik 2014-2015 (90P) nekje.
Že sama vožnja je bila v tem novejšem modelu udobnejša, bolj elegantna. Da ne omenjam klime, v novejšem mi ni pihalo mrzlo v noge, v starem pa čisto preveč.
talker2, Matej, matija, kt57, Kaktus, CRF, FV-EV
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a talker2 »

Nejccc napisal/-a:Imel sem priložnosti voziti 2 Tesli, med njima je bilo nekaj let razlike (vozil sem ju isti dan). Moram reči, da je razlika neverjetna. V nekaj letih so stvari tako dodelane, da ne moreš verjeti. Najprej sem vozil letnik (mislim, da) 2017-2018 (75D), potem pa letnik 2014-2015 (90P) nekje.
Že sama vožnja je bila v tem novejšem modelu udobnejša, bolj elegantna. Da ne omenjam klime, v novejšem mi ni pihalo mrzlo v noge, v starem pa čisto preveč.
Hvala za info. Me veseli, da se avto z leti izboljšuje. Jaz sem opisal 2015 letnik, ker zaenkrat novejšega nisem imel priložnosti preizkusiti. Bi pa očitno veliko napisanih minusov odpadlo z novejšim letnikom. Kar je tudi dobro vedeti za nekoga, ki se v tej smeri odloča Je pa tudi res, kot sem že zgoraj napisal, da gre cena z novejšimi letniki v višave
Nejccc, Kaktus
Uporabniški avatar
Kaktus
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 191
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla Model 3 2021
208
832

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Kaktus »

@talker2 Res top zapis, hvala za izčrpne informacije. Tudi meni (ki imam Priusa, kot ti) je Tesla nekako top izbira za čez mnogo let, do takrat najbrž pride tudi že model E, da se izpolni Muskova finta S E X Y

Sigurno pa bomo doma enkrat vsaj do takrat sprobali kakšen model 3 ali X preko najema.
talker2
https://ts.la/matic891671

za 5500 km gratis Supercharger polnjenja
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Ne rabiš Model E..Imaš Model 3, torej S3XY (beri: sexy)
Wikipedia napisal/-a:The Model 3 was codenamed Tesla BlueStar in the original business plan in 2007. The intended name was Model E, which was abandoned due to Ford trademark
talker2, Kaktus
Uporabniški avatar
Kaktus
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 191
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla Model 3 2021
208
832

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Kaktus »

mitjap napisal/-a:Ne rabiš Model E..Imaš Model 3, torej S3XY (beri: sexy)
Wikipedia napisal/-a:The Model 3 was codenamed Tesla BlueStar in the original business plan in 2007. The intended name was Model E, which was abandoned due to Ford trademark
Točno, pa res!! Nisem pomislil na 3 kot E.
https://ts.la/matic891671

za 5500 km gratis Supercharger polnjenja
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3782
6405

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Model 3 bi moral biti E pa Ford ni pustil.
Kaktus
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2159
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1257
1044

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Jaz sem tudi na Teslo 3 gledal. Samo sem se ohladil, ker ni pri nas podpore. Mi pa so superchargerji všeč in največji plus.
talker2
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ko / če se Ionity razširi toliko da bodo na vsaj 200km, bodo zelo dobra alternativa SC. Zaradi cene gneče ne bo, pa vsaj po 4 imajo toliko da je backup če kakšna odpove.
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2159
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1257
1044

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Ja na to računam. Zato sem se zagrel za ID.3 in tudi marsikatera skrb bo odveč
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a matija »

CRF napisal/-a:Ko / če se Ionity razširi toliko da bodo na vsaj 200km, bodo zelo dobra alternativa SC. Zaradi cene gneče ne bo, pa vsaj po 4 imajo toliko da je backup če kakšen odpove.
Pazi, na norveskem, californiji so na superchargerjih z 20 stalli, 30 stalli lahko guzve, tako da sedaj uvajajo nov feature, ki na obremenjenih tockah omeji polnjenja vozil do 80% + obvestilo se izpise (lastnik lahko to overrida, ce res potrebuje).

Zelim povdarit to, da 4 polnilnice niso veliko, sploh ker ne bodo pokrivale le vozil enega proizvajalca, ampak kar vseh. Upostevat je potrebno tudi to, da bodo tu polnila tudi potratna vozila s porabami 30kWh/100km+ ter baterijami blizu 100kWh. Kar pomeni da bodo lahko tudi po 1h priklopljena, sploh pozimi ko bodo baterije prezeble lahko se dlje. In jasno bodo "izkoristili" polnjenje cim dlje, saj gre za najslabsi model obracunavanja, in sicer flat-rate (ne po energiji ali casu).
Matej
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Moj vikend s Teslo S

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ampak SC so za veliko Tesel še vedno brezplačni... To jim hudo poveča promet na SC. In seveda število avtomobilov na norveškem.
Ternutno se mi za slovenijo 4 postaje zdijo popolnoma dovolj. Že dve dvomim da bosta kdaj polni. Petrol ima po eno, pa rekdo vidim da bi se kjerkoli kdo polnil... Nismo še tam....
matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Tesla”