Naj še jaz dodam par vrstic razmišljanja...
Res gre za povsem drugačne branže, a ne morem si kaj, da ne bi spet (kot laik in opazovalec) povlekel vzporednic z industrijo mobilnih telefonov.
Tesla 2019 je Apple prejšnjega desetletja. Kar spomnimo se ga... Naredili so telefon, pa sploh iz branže niso bili... In ker "niso imeli pojma", so naredili telefon brez tipk...

In ne samo to, še bistveno dražji je bil od Nokie, Ericssona, Siemensa... Pa polniti si ga moral vsak dan, polnilec ni bil standarden, ampak samo njihov in precej dražji od ravno takrat nastajajočega standardnega micro USB polnilca...
In še, če si ga hotel kupiti, ga precej dolgo nisi dobil na Mobitelu ali Simobilu na 24 obrokov; naredili so neke svoje trgovine; k nam je uradno prišel precej kasneje; veliko Slovencev pa jih je kupovalo preko spleta iz tujine in skoraj vsakdo, ki je kaj potoval čez lužo, je vsaj enega prinesel v kovčku na to stran (priznam, tudi jaz, upajoč, da po 10 letih carinski prekrški zastarajo

)... Za vse takrat uveljavljene proizvajalce in prodajalce telefonov je bil to precejšen odklon od vsakdanjega načina poslovanja... Marsikdo se jim je čudil, še več jih v njem sploh ni videlo konkurenta
Mi, navadni smrtniki, pa smo se čudili Američanom, ki so že na predvečer prihoda novega modela kampirali na ulici pred njihovimi trgovinami...

In večinoma smo takrat še živeli v prepričanju, kako bomo do konca svojih dni telefonirali na svojih Nokiah, Siemensih, Ericssonih,... To so bili časi, ko je bil Blackberry na srečanjih Združenja Manager bolj pogost kot danes ključ od Audija
In tako se čudimo danes Tesli, kako opušča standardne prodajne salone. Ja, res je, avto ni telefon. Ampak, ne pozabimo, za mlade generacije za nami avto tudi zdaleč ni več tako sredstvo doseganja svobode in dokazovanja uspeha, kot je bil za (m)obilnosti lačne generacije preteklih desetletij. In te nove generacije bodo tudi precej laže sprejele nove načine kupovanja, saj že zdaj tako kupujejo pravzaprav čisto vse, še "vasovat" hodijo na splet

... Obenem pa me skoraj ne skrbi, da Tesla ne bi iznašel še novih načinov, da bo svoje avtomobile in njihovo izkušnjo (sodobno povedano - UX - user experience

) pripeljal do zainteresiranih kupcev. Kar poglejmo za primer njihov uspešen "referral programme"
In še moje mnenje o spuščanju cen. Tesla je pač ugotovil, da si to lahko privošči in bo tako še bolj "zastrašil" konkurenco, ki mu s tehnologijo že skoraj ne zmore slediti, lahko si pa vsaj maže nekaj malega masla z visokimi cenami raznih I-Pacev, GLCjev, E-tronov, itd... ter na krilih elektromobilnosti reklamira svoje na ICE temelječe znamke.
Le nekaj dni pred nepričakovanim Teslovim znižanjem cen je Nissan objavil cene Leafa e+ za ZDA, pa se je zdaj izkazalo, da bo osnovna Tesla 3 cenejša.
Nissan Reveals U.S. Pricing For LEAF e-Plus: Costs More Than Model 3 Stavimo, da bodo tudi oni kmalu znižali cene?
Tesla je s to potezo "konkurentom" prostovoljno dvignil palico vsaj za en razred više in jih odkrito izzval.
Nekateri se pritožujejo, da so s tem znižali cene rabljenim vozilom in s tem zafrknili dosedanje lastnike... Morda nekaj malega res... Ampak; dvomim, da so s tem spravili kakega prodajalca rabljene Tesle v hude finančne škripce; na drugi strani pa so precej znižali mejno ceno za vstop v "Tesla svet", kar pa bo razširilo potencialni nabor kupcev njihovih vozil in s tem spet večji razmah elektromobilnosti.
Tesla je s tem vsem, tako potencialnim kupcem kot konkurentom (predvsem tudi tistim, ki še vedno mislijo, da to niso) pokazal, da misli zelo resno. In da na dolgi rok ne želi ostati zgolj nišni proizvajalec rahlo posebnih električnih vozil, ampak želi (p)ostati Apple avtoindustrije.
In zato mu lahko vsi, ki si želimo razmaha elektromobilnosti, samo zaploskamo
Jaz pa mu želim, da mu to tudi uspe, obenem pa si želim čimveč uspešnih Samsungov, Huaweiev, Xiaomijev in čimmanj bolečin ob prestrukturiranju za razne Nokie, Ericssone in Siemense...
