Ogrevanje C-Zero, iOn

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Odgovori
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 80
80
6

Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a damjang »

Pozdravljeni,

zanimam se za C-Zero ali iOn, pa me vseeno malo skrbi kako je z ogrevanjem (to je sedaj itak najbolj zanimivo ) ?
Verjetno bi znal o tem povedati kakšen lastnik.
Kaj v resnici pomeni tista pika na sredini nastavitvenega gumba? Je to izklop funkcij ogrevanje/hlajenje ali samo srednji položaj?
Iz navodil na spletu mi ni čisto jasno, kaj bi bil ta položaj.

Kaj pa moč grelca, je to okoli 5-6kW?
Sprašujem, da bi lahko približno ocenil dodatno porabo.

Hvala za odgovore.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a matija »

Pika pomeni nevtralni polozaj, torej samo pihanja zraka kakrsen je ob zajemu spredaj.

Grelec ima moc nekaj cez 5kW. Lahko povem iz prve roke, da letosnjo zimo ko je zunaj -10°C do -16°C vecino noci, se seveda precej pozna. Avto stoji zunaj, temperaturo baterije sem ze odcital enkrat -1.5°C ob zagonu avta. Prve 3-4 minute grelec deluje s 5kW, potem pade in se ustali na neko povprecje 3kW. Voznja po avtocesti, gretje na max temperaturo, moc pihanja ponavadi na 80%.

Ce za 1-2 klika znizas moc gretja ter pihanje nastavis na dobro polovico, se pa grelec ustali na ~2kW.

Seveda ne smes pozabit ze samega mraza ter drugacne gostote zraka, ki dvigne porabo oz. zniza domet. To je dodatno poleg grelca.
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 80
80
6

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a damjang »

Hvala za odgovor.
Bi bili potem izračuni po spletni strani GreenRace in vnosu dodatne porabe na okoli 2500 W (gretje) in kapaciteto baterije na 14,5kWh, blizu realni ?
Uporabniški avatar
fajko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 99
Kraj: Jesenice
Avto: Citroen C-zero
54
103

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a fajko »

Računaj da gre tretjino baterije za ogrevanje, če hočeš da ti je vsaj malo toplo. Odvisno je tudi koliko časa se voziš. Hitreje voziš, prej prideš, manj porabiš za ogrevanje . Ampak posledično ti pade domet zaradi upora. Začaran krog.
Damijan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a matija »

Damjang tako nekako ja. Ter nacin voznje na 10.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a matija »

Damjan, sem naredil dve sliki danes.

Start zjutraj pri temperaturah okoli -10°C. Gretje na maximum, po ~15min voznje je bila povprecna moc grelca 2.7kW. Se ~10min kasneje pa 1.65kW. Torej je bila za celotno voznjo povprecna poraba grelca nekje 2kW.

No pa tudi domet lahko lepo vidis, v primeru ko je ta avto izpostavljen samim negativnim faktorjem:
1. -10°C
2. avtocesta
3. mrzla baterija (ob startu -1.5°C) in mrzel motor
4. gretje

Ob zakljucku 25km poti je bil RR (rated range) se 44km z ze ugasnjenim gretjem. Ce bi pot nadaljeval bi skupaj lahko prevozil ~60km v najslabsih moznih pogojih za tak avto.
Photo 23-01-2017, 08 03 26.jpg
pirpy, Damijan, CRF
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Je kdo že poskušal segreti kabino z 12V grelcem - 400W?
https://www.amazon.de/Universeller-Kera ... B01K1RERWI
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Si s tem mislil kot predgretje ? ampak mislim da 400w je premalo.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a matija »

mitjap napisal/-a:Je kdo že poskušal segreti kabino z 12V grelcem - 400W?
https://www.amazon.de/Universeller-Kera ... B01K1RERWI
Sploh ni napacna ideja, ker gretje v CZeru je zal podedovano iz ICE Mitsubishi I, kar pomeni da najprej ogreje tekocino, s te pa dalje toploto prenese v cevi in jih vpiha v kabino. Baje da se dosti pridobi z izolacijami posode s tekocino ter cevi, sem ze videl bloge ki so to opisali od A do Z.

Nekateri so ogromno pripomogli tudi s tem da so sneli vrata, jih odprli ter napolnili z izolativno peno. Ker avto je izoliran enako kot piksna Uniona...

Pozabil kje sem vse to pred leti bral, mogoce Benjamin Nelson in Kanade. Ali pa tisti KiwiEV iz Slovaske, ki je zeno matral s CZerom v mrazu na vec roadtripih, zdaj je locen

Vceraj sem pri -5°C naredil 45km, startal z ledeno baterijo. Pa je vecji del poti nato grelec kuril ~1kW. Mogoce tak ki direktno piha in ne ogreva celega sistema, skoraj zadostuje z 0.4kW.

Se mi pa ne da s tem ukvarjat, ker niti ne potrebujem - prizgem gretje in grem avto se vozi vecinoma v in okolici LJ.
Denis_
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 277
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

No da ne bo kdo dajal 93Eur je tukaj na ebay cenejši 300w po karakteristikah.

https://www.ebay.com/itm/Electric-300-5 ... SwqS5b5z1h

Samo vprašanje če 12v vtičnica zdrži 300w grelec po moje je bolj priporočljiva nova napeljava iz akumulatorja.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

Odgovor Napisal/-a matija »

Denis_ napisal/-a:No da ne bo kdo dajal 93Eur je tukaj na ebay cenejši 300w po karakteristikah.

https://www.ebay.com/itm/Electric-300-5 ... SwqS5b5z1h

Samo vprašanje če 12v vtičnica zdrži 300w grelec po moje je bolj priporočljiva nova napeljava iz akumulatorja.
Jaz na nasi priklopim grelno blazino za sedez ali pa polnim telefon za Cani0n. "Vzigalnik" vticnice so od 100W-150W. Za kaj vec pa obvezno iz akumulatorja, ki pa ga bos ob taksni vezavi hitro menjal. Je tisti pra-star s tekocino. Jaz sem ga menjal mislim da lani. Euroton 50€. Inverter 800w, ki ga imam sem tudi stestiral direktno na akumulator, vse deluje BP (npr. vrtalni stroj), le avto mora biti v kontaktu da deluje dc2dc polnilec 12V iz 360V. Ce bi kdaj bili dlje casa brez elektrike, bi lahko na to laufal par kljucnih stvari kak dan.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”