Ogrevanje C-Zero, iOn

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 36
Avto: iOn, Hybrid
30
0

Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a damjang » 21 Jan 2017, 12:59

Pozdravljeni,

zanimam se za C-Zero ali iOn, pa me vseeno malo skrbi kako je z ogrevanjem (to je sedaj itak najbolj zanimivo :)) ?
Verjetno bi znal o tem povedati kakšen lastnik.
Kaj v resnici pomeni tista pika na sredini nastavitvenega gumba? Je to izklop funkcij ogrevanje/hlajenje ali samo srednji položaj?
Iz navodil na spletu mi ni čisto jasno, kaj bi bil ta položaj.

Kaj pa moč grelca, je to okoli 5-6kW?
Sprašujem, da bi lahko približno ocenil dodatno porabo.

Hvala za odgovore.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1677
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1225
2181

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a matija » 21 Jan 2017, 13:20

Pika pomeni nevtralni polozaj, torej samo pihanja zraka kakrsen je ob zajemu spredaj.

Grelec ima moc nekaj cez 5kW. Lahko povem iz prve roke, da letosnjo zimo ko je zunaj -10°C do -16°C vecino noci, se seveda precej pozna. Avto stoji zunaj, temperaturo baterije sem ze odcital enkrat -1.5°C ob zagonu avta. Prve 3-4 minute grelec deluje s 5kW, potem pade in se ustali na neko povprecje 3kW. Voznja po avtocesti, gretje na max temperaturo, moc pihanja ponavadi na 80%.

Ce za 1-2 klika znizas moc gretja ter pihanje nastavis na dobro polovico, se pa grelec ustali na ~2kW.

Seveda ne smes pozabit ze samega mraza ter drugacne gostote zraka, ki dvigne porabo oz. zniza domet. To je dodatno poleg grelca.
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 36
Avto: iOn, Hybrid
30
0

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a damjang » 21 Jan 2017, 19:04

Hvala za odgovor.
Bi bili potem izračuni po spletni strani GreenRace in vnosu dodatne porabe na okoli 2500 W (gretje) in kapaciteto baterije na 14,5kWh, blizu realni ?
fajko
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 30
Kraj: Jesenice
Avto: Citroen C-zero
16
17

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a fajko » 21 Jan 2017, 19:40

Računaj da gre tretjino baterije za ogrevanje, če hočeš da ti je vsaj malo toplo. Odvisno je tudi koliko časa se voziš. Hitreje voziš, prej prideš, manj porabiš za ogrevanje :D . Ampak posledično ti pade domet zaradi upora. Začaran krog.
Damijan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1677
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1225
2181

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a matija » 22 Jan 2017, 00:22

Damjang tako nekako ja. Ter nacin voznje na 10.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1677
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1225
2181

Re: Ogrevanje C-Zero, iOn

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Jan 2017, 20:48

Damjan, sem naredil dve sliki danes.

Start zjutraj pri temperaturah okoli -10°C. Gretje na maximum, po ~15min voznje je bila povprecna moc grelca 2.7kW. Se ~10min kasneje pa 1.65kW. Torej je bila za celotno voznjo povprecna poraba grelca nekje 2kW.

No pa tudi domet lahko lepo vidis, v primeru ko je ta avto izpostavljen samim negativnim faktorjem:
1. -10°C
2. avtocesta
3. mrzla baterija (ob startu -1.5°C) in mrzel motor
4. gretje

Ob zakljucku 25km poti je bil RR (rated range) se 44km z ze ugasnjenim gretjem. Ce bi pot nadaljeval bi skupaj lahko prevozil ~60km v najslabsih moznih pogojih za tak avto.

Photo 23-01-2017, 08 03 26.jpg
pirpy, Damijan, CRF

Vrni se na