Je dovolj elektrike za vse?

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Imaš prav. Operaterji vidijo priložnost za poceni ojačanje omrežja. Kar je dolgoročno sigurno dobrodošlo... amapk tukaj imajo fajn izgovor.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a Damijan »

V bivši domovini smo se greli na termoakumulacijske peč (Brest Miha 2000W, 9,1A) in bojlerji Gorenje Tiki.
In omrežje je zdržalo.

Prišle so klima naprave
Prišli so računalniki. Napajalniki po več sto W. Omrežje je zdržalo.

Danes so procesorji in napajalniki varčni.
Katodne cevi smo zamenjali z LCD, potratne žarnice z LED...

Prišle so toplotne črpalke.

In glavni krivec za investicije v (pre)drago prenosno omrežje bodo EVji?

Rešitev je samozadostnost - shranjevalnik energije v vsaki "špajzi".

Fotografija: Andrej Pečjak - Metron
Priponke
Metron-spajza.jpg
matija, Luka
Soul EV believer
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Se strinjam. Domača hramba energije bo v končni fazi največ pripomogla k stabilnemu omrežju, ki bo na koncu praktično neobremenjeno! In tega se pomoje elektro podjetja bojijo...
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a N75 »

V članku ne vidim nič takega spornega.

Stanovanjska hiša:
Če želiš hitro polnit EV ali imeti TČ je potreben prehod na trifazni priklop, za počasno polnjenje zadostuje enofazni priklop.

Bloki:
Ne vem kako najelegantno rešit problem, mogoče centralizirano parkirišče s 100 polnimi mesti v bližini blokov.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Mislim da za bloke je rešitev samo pametna polnilnica/e. Ki pač čez cel dan "pametno" delijo neko omejeno moč.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Glede na to da polnjenje pred bloki ne bo brezplačno si predstavljam nekako tako. Parkiraš pred blokom in se priklopiš na polnilno postajo oziroma vtičnico. Preko telefona si označiš parkirno mesto in izbereš tarifo na kateri želiš polniti in po možnosti tudi čas odhoda. Sistem samodejno vklaplja polnilna mesta glede na tvoje preference in pri tem pazi da ne preseže maksimalne skupne moči.

Cena polnjenja NIKAKOR ne sme biti enotarifna saj to vzpodbuja polnjenje takoj ko prideš po službi domov.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Mogoče bi pa vseeno morala bit enotarifno, da se energija porazdeli čez vseh 24ur. Ker max moč bo problem in jo bo treba čim bolj izkoristit.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Čez dan je omrežje že sedaj precej obremenjeno in nočeš dodat še dodatnega bremena ob špicah. Tu se bodo lahko taki sistemi povezovali z ELESovim sistemom glede obremenjenosti in na podlagi "navodil" njihovega sistema začasno ustavili polnjenje da se razbremeni omrežje.

Cela poanta dvotarifnega merjenja je da se uporabnike spodbudi k polnjenju v času ko je omrežje manj obremenjeno.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Odvisno od tega kakšno bo stanje sistema.... čez tistih X let, ko bo potreba po masovnem polnjenju... Če se domači hranilniki pocenijo, jih bodo hoteli vsi, in potem bo ponoči večja obremenitev
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Novejši el. števci imajo že serijsko vgrajeno "3.tarifo", ki se bo lahko v prihodnje uporabila kot dirigiran odjem. Pametna omrežja se počasi širijo. Marsikaj se bo še razvilo. Samo vprašanje dogovorov in spoštovanje pravil.
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a matija »

Ojoj, kak clanek. No, ampak splosna javnost ki je ze tako prestrasena nad EVji, bo pa tole lepo zagrabila.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a robert »

Glede na to da polnjenje pred bloki ne bo brezplačno si predstavljam nekako tako. Parkiraš pred blokom in se priklopiš na polnilno postajo oziroma vtičnico. Preko telefona si označiš parkirno mesto in izbereš tarifo na kateri želiš polniti in po možnosti tudi čas odhoda. Sistem samodejno vklaplja polnilna mesta glede na tvoje preference in pri tem pazi da ne preseže maksimalne skupne moči.

Cena polnjenja NIKAKOR ne sme biti enotarifna saj to vzpodbuja polnjenje takoj ko prideš po službi domov.
Večina ljudi v blokih, kjer nimajo svojega parkirišča, išče problem ravno v tem.
Pa pričakujejo zastonj polnenje..
???? Zakaj?
A jaz, ki pa imam svoje parkirišče, sem pa zastonj potegnu 70m kabla? Pa elektriko tudi plačujem.
Verjetno je takih tu kar precej, ki so potegnil nove kable.
Niso mi jasne te debate.

Se pravi potegnit treba kable do parkirišč, postavit polnilne postaje, take ali drugačne (šuko ali Type2) nekdo bo to moral upravljati, ta bo moral vedeti kdo se je kdaj polnil, da se pravilno izstavi račun. Sigurno se bo obračunalo dvotarifno.
Verjetno bo to kar upravnik stavbe.
V vsakem primeru bo in mora biti dražje, kot če vse sam investiraš.

To pomeni, da je nakup starega stanovanja brez parkirišča, nespametno ravnanje??

Pa tole ne leti na avtorja napisanega, ampak na splošno debato.
O članku pa brez komantarja.
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1666

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a timo »

robert napisal/-a:
Glede na to da polnjenje pred bloki ne bo brezplačno si predstavljam nekako tako. Parkiraš pred blokom in se priklopiš na polnilno postajo oziroma vtičnico. Preko telefona si označiš parkirno mesto in izbereš tarifo na kateri želiš polniti in po možnosti tudi čas odhoda. Sistem samodejno vklaplja polnilna mesta glede na tvoje preference in pri tem pazi da ne preseže maksimalne skupne moči.

Cena polnjenja NIKAKOR ne sme biti enotarifna saj to vzpodbuja polnjenje takoj ko prideš po službi domov.
Večina ljudi v blokih, kjer nimajo svojega parkirišča, išče problem ravno v tem.
Pa pričakujejo zastonj polnenje..
???? Zakaj?
A jaz, ki pa imam svoje parkirišče, sem pa zastonj potegnu 70m kabla? Pa elektriko tudi plačujem.
Verjetno je takih tu kar precej, ki so potegnil nove kable.
Niso mi jasne te debate.

Se pravi potegnit treba kable do parkirišč, postavit polnilne postaje, take ali drugačne (šuko ali Type2) nekdo bo to moral upravljati, ta bo moral vedeti kdo se je kdaj polnil, da se pravilno izstavi račun. Sigurno se bo obračunalo dvotarifno.
Verjetno bo to kar upravnik stavbe.
V vsakem primeru bo in mora biti dražje, kot če vse sam investiraš.

To pomeni, da je nakup starega stanovanja brez parkirišča, nespametno ravnanje??

Pa tole ne leti na avtorja napisanega, ampak na splošno debato.
O članku pa brez komantarja.
Dam prav robert , vendar sem se sam preselil iz bloka v lastno hišo prav zaradi nesposobnosti upravnika
in cele skupnosti stanovalcev da se o teh skupnih stvareh(fasada, parkirišča, zelenice, skupni prostori... itd)
pametno soglasno o nečem dogovorimo!?

Skupnost stanovalcev v blokih še nima vzvodov prisile da manjšina prepreči izvajanje interesov večine !!!
To je žal pomanjlkljivost slovenskega stan zakona v večstanovanjskih zgradbah!

Sam sem se spopadal s posamezniki o banalnih rečeh-parkiranje in košnja trave na skupnih zelenicah!
Na koncu(po 15 letih!!) obupal nad tem jalovim početjem in prodal stanovanje!!
robert, matija
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
DeLonghi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
139
0

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a DeLonghi »

Elektrike je dovolj, samo po pameti jo cukati iz omrezja in seveda pridelovati svojo in hraniti v prihodnosti v baterijah.

V velikih blokih je problem ze parking in kako se bodo to zmenili, da bos lahko tankal na parkingu? To so solastniski parkingi.
Za blokovce je moznost le placljivo tankanje izven parkinga, zal.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Je dovolj elektrike za vse?

Odgovor Napisal/-a robert »

Tole imajo lepo rešeno na Švedskem. Tam imam sorodnike v hiškah in bloku.
Zadeva je zelo preprosta.
Če nimaš parkirišča, nimaš avta.
Tam je nemogoče parkirat avto na zelenici ali pa na sosedovem parkirišču. Kazen v pol ure in odvoz, če zadevo ponoviš.
Če ima blok skupna parkirišča, jih oddaja zainteresiranim in s tem pokriva rezervni sklad. Ko zmanjka parkirišč, ostali čakajo ali pa se preselijo nekam kjer so.
Tako nekako zgleda urejanje parkirišč okoli blokov.

Samo v Sloveniji smo pa Balkan. Sploh stari bloki, tam ima vsak občutek, da mu priprada parkirišče. Blok jih ima 12, avtov je pa 44 ??? To upravnik ne more rešit, to se mora edino sankcioniriat in računat parkiranje.
Drugače žal ne gre.
timo, Bsheep, CRF, matija
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”