Kakšen je realen doseg EV?

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 916
476
21

Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 22 Sep 2015, 10:04

Podatki proizvajalcev in prodajalcev, ki jih zasledimo po raznih člankih in oglasnih sporočilih so zelo različni. Avtomobili, ki se prodajajo v Evropi morajo opraviti test NEDC. Ta je bil sestavljen za avtomobile s pogonom na fosilna goriva in je umetno prirejen za električna vozila. Zato močno odstopa od realnosti. (30 do 40%)

Ameriška EPA meritev je v tem pogledu boljša, vendar še vedno malo preoptimistična. (5 do 10%)

Seveda se dejasnka poraba razlikuje od modela do modela, zato je vedno najboljši način dejanska meritev, vendar v grobem se lahko orientiramo z naslednjimi številkami:
  • Za premagovanje zračnega upora in trenja, povprečen avtomobil potrebuje
    • pri hitrosti 30km/h, 2.1kW moči, oziroma 7kWh/100km.
    • pri hitrosti 50km/h, 5.2kW moči, oziroma 10.4kWh/100km.
    • pri hitrosti 90km/h, 16.3kW moči, oziroma 18.1kWh/100km.
    • pri hitrosti 130km/h, 33.3kW moči, oziroma 25.6kWh/100km.
  • Za dvig tono in pol težkega avtomobila za 100 višinskih metrov potrebujemo 0.7kWh energije.
S temi podatki lahko približno izračunate koliko energije potrebujete za določeno pot. Nekaj energije se sicer ponavadi uspe povrniti z zaviranjem motorja, vendar se je nekaj vedno porabi tudi za gretje, hlajenje, luči, radio, itd...

Primer za pot iz Kranjske gore na Vršič. Višinska razlika je 800m, pot pa dolga 12km.

Potrebna energija v bateriji = 800m * 0.7kWh/100m + 12km * 7kWh/100km = 5.6kWh + 0.84kWh = 6.44kWh
Damijan
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 22 Sep 2015, 11:08

Pri kateri zunanji temperaturi?
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 916
476
21

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 22 Sep 2015, 11:33

elektromobilni je napisal/-a:Pri kateri zunanji temperaturi?

Seveda, pri temperaturi od 15 do 25 stopinj celzija.
Pri temperaturi -5 stopinj se doseg v praksi zmanjša za 25%. Prav tako pri temperaturi +35 stopinj za okroglih 20%.
Te številke upoštevajo lastnosti baterij in uporabo klimatske naprave, ter so rezultat meritev na Nissanu LEAF in Chevrolet Voltu.

leafandvolt_range_cold_weather_fleetcarma.png
Doseg v odvisnosti od temperature
Dzun Tao
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3459
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Rdečem morju
1934
2197

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a CRF » 23 Sep 2015, 14:07

Ima kdo kakšno idejo zakaj bi pod -10C Leafu doseg nehal upadat? Ali pa so vse tiste meritve z neko sistemsko napako...?
Mogoče kaj z načinom vožnje... poledenelimi cestami... snegom...
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3459
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Rdečem morju
1934
2197

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a CRF » 23 Nov 2015, 07:20

EVSVET je napisal/-a:Primer za pot iz Kranjske gore na Vršič. Višinska razlika je 800m, pot pa dolga 12km.

Potrebna energija v bateriji = 800m * 0.7kWh/100m + 12km * 7kWh/100km = 5.6kWh + 0.84kWh = 6.44kWh

Evo, robert je zgornjo teorijo preizkusil v praksi :)

Za pot na vršič je porabil 6.24kWh
Damijan, robert
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 988
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
735
1005

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a Damijan » 09 Dec 2015, 18:22

CrazyFish je napisal/-a:
EVSVET je napisal/-a:Primer za pot iz Kranjske gore na Vršič. Višinska razlika je 800m, pot pa dolga 12km.

Potrebna energija v bateriji = 800m * 0.7kWh/100m + 12km * 7kWh/100km = 5.6kWh + 0.84kWh = 6.44kWh

Evo, robert je zgornjo teorijo preizkusil v praksi :)

Za pot na vršič je porabil 6.24kWh


Po zgornjih izračunih naj bi bilo to 23,9% baterije, kar se zelo dobro ujema z dejanskim stanjem :)
In na vozilu so bile montiranje zimske pnevmatike, ki imajo malenkost večji kotalni upor...

Tudi jaz sem testiral vožnjo čez Korensko sedlo in prišel do zelo podobnih ugotovitev.

EV je idealno vozilo za gorske prelaze, ob vožnji navkreber porabljaš energijo, po hribu navzdol z regenerativnim zaviranjem polniš aku in varčuješ zavore - 2x prihranek :)
Dzun Tao
Soul EV believer ;)
grafen
Prispevkov: 9
Kraj: Slovenija
Avto: Ford connect
1
0

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a grafen » 24 Jan 2017, 10:12

za kateri avto so tisti ppodatki o porabi?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3459
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Rdečem morju
1934
2197

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Jan 2017, 10:20

Kot je zapisano
Seveda se dejasnka poraba razlikuje od modela do modela, zato je vedno najboljši način dejanska meritev, vendar v grobem se lahko orientiramo z naslednjimi številkami:

Neka približno dobra ocena pač. Za katerikoli avto s porabo 15 do 20kWh/100km.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3459
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Rdečem morju
1934
2197

Re: Kakšen je realen doseg EV?

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Apr 2017, 07:26

Hehe, malo za šalo malo zares:

Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na