Nov uporabnik in vprašanja

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Pozdravljeni mojstri.
Najprej lep pozdrav vsem skupaj.
Sem popolnoma nov na tej sceni in seveda bom imel kup "neumnih" vprašanj.
Forum sicer prebiram in se učim a saj vsi vemo ... lažje je vprašati.

Ker pri hiši nujno potrebujemo drugi avto za mestno vožnjo je med pregledom stanja na trgu prišla odločitev za rabljenega C-zero.
Vozil se bo največ po Mariboru in okolici, "tankal" pa največ doma.

Moje vprašanje: kaj pomeni za tega malčka 50.000 km in 8 let starosti (mislim na stanja vozila in akumulatorje).
Koliko to vpliva na doseg.

Drugo vprašanje pa je ... ali bi ta malček zmogel relacijo MB-Pula, ki jo sedaj s hibridom delam dokaj redno?

In pa seveda .... kaj vse moram nujno narediti (urediti, kupiti, ...) preden malčka pripeljem domov.

Hvala in lep pozdrav vsem
Primož
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a matija »

Glede na napisano je vpliv na doseg nekje 25%, nekje taksnega smo mi prodajali (letnik 2011, prevozenih 65k), naredil je 100km v treh letnih casih in 70km pozimi ce je bilo vsaj okoli nicle ali manj.

Ce je letnik 2012 ima lahko ze sibkejsi polnilec, ampak v vsakem primeru je avto pripravljen v 1-3h polnjenja za ponovno pot. Baterija je majhna.

Avto je robusten, vecina komponent dela dolgo. Baterije so z nizko gostoto a dobre.

MB-Pula odsvetujem, zelo. Voznja bo 95km/h ter polnjenja pogosta. Se pa seveda da, kot npr za izziv. Relacija LJ-obala ali v kontra smer se ni tak "izziv". Pomeni eno polnjenje 10min ali pa dve (3-4min + 8-9min) za pot nazaj.

Medtem ko bo MB-Pula polnjenj verjetno 6-7. Bodo pa kratka (~15min). Enkrat sem sel v istem dnevu iz Ljubljane z njim v Graz ter potem se nazaj. 420km mislim da. Se da, ampak spet - to je bolj kot za izziv. Meni je bilo nekoc zanimivo poskusit, sedaj ne bi vec sel. Je pa slo brez kakrsnih koli tezav in to ze pred leti ko je bilo polnilnic bistveno manj.

Poisci temo "rabljen c-zero", tam je opisano domala vse.
Avrelij, evpolnilnice, DGJ, CRF, GALEA, giotto, FV-EV, Denis_
Upup
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 700
Kraj: Kranj
Avto: E-up
341
28

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a Upup »

Mogoče bi lahko pogledali se eupa. Nas ni nikoli razočaral v 160kkm lastništva, zato pa pride zdaj njegov naslednik k hiši.
Je slo tudi do Pule in nazaj. Od Pule do Kranja sta bili potrebni 2 hitri polnjenji. 20+25min. Rovinj ter Ravbarkomanda
GALEA
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Pozdravljen @GALEA in dobrodošel na forumu.
Matija je povedal že vse in se povsem strinjam. Avto je odličen za mestne in tudi krajše primestne vožnje. Daljše relacije pa odsvetujem razen v izjemnih primerih.
Mi smo kljub temu prevozili dobrih 12.000 km v enem letu in to povsem b.p. Odličen "malček" je. Čeprav mu ta naziv dela krivico. Znotraj je povsem spodoben in prostoren avto.
GALEA, matija
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Kakšen kabel mora biti v avtu oz. kaj moram nabaviti, da na cesti ne bo težav?
In kako je s tem karticami?
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a robertto »

@GALEA
Vecinoma je dovolj, ce imas v avtu type-2 kabel za javne polnilnice. Ta je lahko 1 ali 3 fazna, 16A ali 32A, odvisno od polnilca, ki je vgrajen v EV, katerega uporabljas. Nekateri smo si kupili tudi prenosno polnilnico, ki pride prav na terenu, kjer ni javnih polnilnic. V kampu so 1 fazne modre 16A ali 32A vticnice, suko do 16A ali industrijske 3 fazne rdece 16A ali 32A vticnice. Prenosna polnilnica ima moznost nastavitev od 6A do 32A in se prilagodis vticnici, da ne skuris varovalke. Je pa redko kdaj v uporabi. Kar se pa kartic tice pa so v mojem primeru najbolj v uporabi Petrolova (cela SLO), Gremo na elektriko (LJ in CE) in TUS kartica (CE). Petrol in Gremo na elektriko ima tudi aplikacijo in kartica ni nujna. Jaz imam raje kartico, ker ce polnilnica slucajno ni online z aplikacijo ne mores polniti.
crunchy, GALEA, DGJ
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Kot vidim kupujete rabljenega. Predlagam, da počakate in vidite kaj bo že poleg avta. Če je prejšnji uporabnik polnil na javnih polnilnicah, potem je povsem možno, da bo kabel pustil v vozilu saj C-Zero uporablja type1 vtič, ki ni prav pogost in ga ob morebitni menjavi za drug EV ni mogel uporabiti.
GALEA, robertto
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Hvala. Bom jutri preveril kaj je zraven avta.
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

No danes sem šel pogledat tega malčka in se zapeljati z njim.
Zanimiva izkušnja.
Polnilec 220V 10A ima zraven, to pa je vse kaj ima zraven
Zakaj pa ima na drugi strani še eno vtičnico ?
Pa še eno vprašanje, zakaj mora imeti pod pokrovom še klasičen svinčen akumulator?
Čemu pa služi ta ? Imajo to vsi ?

LP
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Na levi strani ima "hitri" CHADEMO oziroma DC priklop. Na desni pa AC (Type1) za javne polnilnice in priloženo 220V polnilnico.
Če se ne motim imajo "klasični" akumulator vsi ali skoraj vsi EV, popravite me, če se motim.
Služi pa istemu namenu kot v vsakem ICE avtu. Zakaj to ni rešeno z obstoječimi baterijami, ki v EV so pa ne vem, ker nisem "električar".
Mislim, da bodo zadnje vprašanje bolje znali obrazložiti strokovnjaki na tem področju.
GALEA
Uporabniški avatar
mukwai
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 269
Avto: Renault Zoe ZE50
116
284

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a mukwai »

Meni je bilo rečeno, da zato, ker delata na različnih napetostih.
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Hvala vsem za odgovore.
Bolj berem, manj mi je jasno in evo so se začela "tumasta" vprašanja.
Še meni je skoraj nerodno zdaj vprašati....
Pa bolje ispast glup nego iz aviona

Torej ta c-Zero ima typ1 priključek
koliko pa gledam pa ima večina javnih polnilnic in petrol ipd typ2 priključke

Gre to zdaj skupaj ali je potreben tukaj kak kabel, adapter oz karkoli druga typ2 -> typ1
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2570
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1414
1023

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a alfy »

GALEA napisal/-a:Hvala vsem za odgovore.
Bolj berem, manj mi je jasno in evo so se začela "tumasta" vprašanja.
Še meni je skoraj nerodno zdaj vprašati....
Pa bolje ispast glup nego iz aviona

Torej ta c-Zero ima typ1 priključek
koliko pa gledam pa ima večina javnih polnilnic in petrol ipd typ2 priključke

Gre to zdaj skupaj ali je potreben tukaj kak kabel, adapter oz karkoli druga typ2 -> typ1
Adapter potrebuješ iz type2 na type1.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a robertto »

Ne rabis adapter, ker se dobi kabel, ki ima na eni strani vtic Type-2, ki pase v polnilnico in na drugi strani vtic Type-1, ki pase v EV.
DGJ
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Ali ima kdo ta adapter ali kabel viška?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a DGJ »

@GALEA brez skrbi. Ni neumnih vprašanj... so samo neumni odgovori.
Kot pravi @robertto. Potrebuješ samo kabel namenjen za C-Zero, ki ima na strani polnilnice Type 2 in na strani avta Type 1 priklop.
Jaz sem ga naročil preko neta. Cena je bila cca 170 EUR, če se prav spomnim.
Bom poskusil najti link.
GALEA
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a DGJ »

https://evcables.scot/index.php/euro-se ... 32amp.html
Tega sem vzel. Izbereš potem še barvo (moj je moder), dolžino (5m) in amp (16).
Cena je ok, deluje odlično.
GALEA
GALEA
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 42
Kraj: Maribor
Avto: C-Zero
24
24

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a GALEA »

Evo sem od prodajalca izstisnil, da mi je zraven dal še ta type1 -> type2 kabel.
Papirologijo še uredimo in ga pripeljemo domov.
Hvala vsem zaenkrat
jernejpro, Nemelk, CRF, robertto, Stromcek, alfy, kt57, Sebastijan, edi-b, DGJ, context, Denis_, Tomtom
Uporabniški avatar
mukwai
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 269
Avto: Renault Zoe ZE50
116
284

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a mukwai »

Kako je pa s polnenjem v dežju, pa recimo da ne lije ravno kot iz škafa, je lahko priklapljanje v dežju nevarno za voznika ali pa vozilo?
Na pokrovu priključka je sicer nalepka, da se ne sme špricati, to razumem kot da se ne smeš lotiti pranja avta med polnenjem.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Nov uporabnik in vprašanja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ne, ni nevarno.
Vzrokov zakaj ne, je mnogo.
mukwai
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”