Izgube pri 1F/3F polnjenju

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 679
Kraj: MB
Avto: NISSAN
434
236

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a BogyX » 04 Sep 2019, 08:00

3 Fazni polnilec bi tudi jaz imel - so sicer večje izgube (tako pravijo) a enakomerna obremenitev (omrežja in inštalacije v hiši) veliko pomeni.
DeCoRawr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 54
Avto: Trenutno na plin
43
3

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 04 Sep 2019, 09:37

Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem
warpedone
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 431
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
444
240

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a warpedone » 04 Sep 2019, 10:18

DeCoRawr je napisal/-a:Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem

Izgube so funkcija moči polnjenja.
Pri tri faznem nucaš več/drugačen hardwer, ki pri neki (dovolj) nizki moči lahko zahteva več izgub kot enofazno polnejnje ob enaki nizki moči. Profit oz. manj skupnih izgub se pokaže nad neko 'mejno' močjo filanja. Kje točno je to, je odvisno od kontretnega HW.

Trofazno filanje z 2kW zna met več izgub kot enofazno.
Trofazno filanje z 20kW pa zna met manj izgub kot enofazno.
kavka
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2072
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1375
589

Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a pirpy » 06 Sep 2019, 18:18

warpedone je napisal/-a:
DeCoRawr je napisal/-a:Zakaj pa večje izgube? jaz sem zasledil ravno nasprotno da so boljši izkoristki z 3 faznem

Izgube so funkcija moči polnjenja.
Pri tri faznem nucaš več/drugačen hardwer, ki pri neki (dovolj) nizki moči lahko zahteva več izgub kot enofazno polnejnje ob enaki nizki moči. Profit oz. manj skupnih izgub se pokaže nad neko 'mejno' močjo filanja. Kje točno je to, je odvisno od kontretnega HW.

Trofazno filanje z 2kW zna met več izgub kot enofazno.
Trofazno filanje z 20kW pa zna met manj izgub kot enofazno.


Ni res, da ima 3 fazno večje izgube kot enofazno.
res pa je da ima zoe q 43 kW polnilec pri majhni moči večje izgube kot 22 kW polnilec v R, vendar to nima veze s tvojo trditvijo.
warpedone
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 431
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
444
240

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a warpedone » 08 Sep 2019, 18:45

Prosim razloži, kako trije kosi HW pri toku X na fazo skupaj izgublja manj kot ena faza pri toku X.
Ker če/kadar je to res, vzameš HW ene faze iz trofaznega in nardiš iz njega enofazni polnilec, ki bo sedaj izgubljal manj kot prejšnji.

Z veseljem čakam na tvojo tehnično-vaserdiht razlago točno zakaj in kako. Ne vem še vsega...
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4898
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3507
3763

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Sep 2019, 06:27

Predstavljam si da so trifazno manjše izgube že zaradi manjših tokov pri enaki moči.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2072
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1375
589

Re: Vlečna kljuka za renault zoe

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Sep 2019, 07:26

pri 1f rabiš 4 tranzistorje pri 3f pa 6, kar ni 3 x več, pri 1f moraš napetost transformirati iz 230 V na 400, pri 3f...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2744
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2703
3965

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a matija » 09 Sep 2019, 14:19

Pa tudi cas polnjenja je faktor. Elektronika v avtu jemlje nekje 0.5kW. Kar nanese razliko, ce avto polnis npr 9h enofazno, ali pa 3h trifazno. 6h delovanja racunalnikov je ...
warpedone
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 948
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
959
976

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 09 Sep 2019, 14:42

Mislim, da je tole kompleksno vprašanje in od primera do primera drugače. Najbrž pa ni tako velikih razlik na koncu, da bi se s tem pretirano ubadali?
warpedone
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 431
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
444
240

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a warpedone » 09 Sep 2019, 14:46

Do razlik pride, ko greš v 'skrajnosti'.
Je zelo podobno kot pri gospodinjstvih .. dokler so moči v rangu par kW se ne splača ubadat z večfaznimi zadevami in se zato tudi tipično to ne počne. Ko greš proti dvomestnim cifram, pa se ne splača več matrat z enofaznimi zadevami in je več profita v trofaznem priklopu.

Ergo trifazno 2 kW je brezveze, enofazno 20kW pa 'čudež'...
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Kraj: Vrhnika
Avto: Fiat 500E
63
65

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a GM » 09 Sep 2019, 14:59

Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1387
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1051
1289

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a crunchy » 10 Sep 2019, 18:51

GM je napisal/-a:Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.

;)
Ta je pa dobra. To bi pomenilo, da v prvih dveh urah napolniš 16%, v treh pa 36%. Torej zgolj v tretji uri napolni za 20%. Nekaj ne bo v redu.
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Kraj: Vrhnika
Avto: Fiat 500E
63
65

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a GM » 10 Sep 2019, 20:00

crunchy je napisal/-a:
GM je napisal/-a:Jaz polnim enofazno v garaži. In je faktor tudi koliko časa polniš. Če polnim 2h se mi napolni 8% na uro, če polnim 3h pa se napolni 12% na uro.

;)
Ta je pa dobra. To bi pomenilo, da v prvih dveh urah napolniš 16%, v treh pa 36%. Torej zgolj v tretji uri napolni za 20%. Nekaj ne bo v redu.


Tudi meni je čudno, ampak dejansko tako je. Zakaj je tako nevem...
Danes sem polnil 3h50min in napolnil 44%
Je mogoče, da najprej greje baterijo in se zato nekaj energije tam porabi. Lahko pa da je tudi baterija ze naceta. Nisem se preveril, ker čakam OBD.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2072
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1375
589

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a pirpy » 10 Sep 2019, 20:11

Verjetno bms narobe računa odstotke.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 948
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
959
976

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 10 Sep 2019, 20:29

A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....
GM
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1387
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1051
1289

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a crunchy » 10 Sep 2019, 20:30

GM je napisal/-a:Tudi meni je čudno, ampak dejansko tako je. Zakaj je tako nevem...
Danes sem polnil 3h50min in napolnil 44%
Je mogoče, da najprej greje baterijo in se zato nekaj energije tam porabi.

Gretje baterije bi bilo možno, čeprav se mi zdi malce preveč gretja, še posebej sedaj. Morda pa ima zelo nelinearno karakteristiko polnjenja. Res čudno, ker avto ne more v naprej vedeti ali bo nekdo polnil dve ali več ur.
Najenostavneje bi bilo, če bi naslednjič polnil dve uri, nato odčital SOC, takoj zatem pa bi spet vključil polnjenje za naslednjo uro in spet odčital SOC.
FV-EV, GM
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Kraj: Vrhnika
Avto: Fiat 500E
63
65

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a GM » 10 Sep 2019, 20:39

FV-EV je napisal/-a:A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....


Polnim na schuko. Original polnilec 12A.
Timer imam v avtu in nastavim recimo od 3h do 6ih zjutraj
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 948
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
959
976

Re: Izgube pri 1F/3F polnjenju

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 10 Sep 2019, 20:45

GM je napisal/-a:
FV-EV je napisal/-a:A imaš kakšno posebno polnilnico? Morda celo timer.....


Polnim na schuko. Original polnilec 12A.
Timer imam v avtu in nastavim recimo od 3h do 6ih zjutraj


Potem poslušaj crunchyev predlog :geek:

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na