Varjenje na EV

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 204
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
144
212

Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 25 Mar 2019, 21:14

Slučajno se mi je porodila misel ko sem bil v eni avtokleparski delavnici in sem videl ko varijo določen del na avtu.

Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.

Me prav zanima če navaden avtoklepar ki dobi EV v roke če bi znal odklopiti tudi glavni "pogonski" akumulator v primeru varjenja seveda.

Vem, da je to redko kdaj ampak vseeno.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 613
Avto: C-Zero
481
199

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a mitjap » 25 Mar 2019, 22:03

12V baterija in karoserija sta v istem tokogrogu. Pogonska baterija je čisto ločen in izoliran tokogrog in bi rekel da ni potrebe po odklapljanju.
Denis_
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2212
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1489
676

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Mar 2019, 12:21

Denis_ je napisal/-a:Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.


Hehe, vedno se nasmejim takšnim trditvam.
Trditev je napačna.
Pomembno je kam se natakne masa glede na točko varjenja.

PS. Če variš izpušni lonec ti mora biti jasno, da moraš maso pritrditi na izpušni lonec in ne na karoserijo :)
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 137
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
128
21

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a En ev » 26 Mar 2019, 12:30

Baterijo - moraš izklopiti da nimaš mase preko baterije povezane na delih kjer variš in da ne skuriš diod na alternatorju. EV pa mora imeti izključeno baterijo na servisnem stikalu
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 204
Kraj: Sežana
Avto: C-Zero
144
212

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Denis_ » 26 Mar 2019, 12:31

Zato pa sprašujem jaz iz preventive če na traktorju varim kaj na priključku vedno odklopim akumulator maso pa logično čim bližje varjenju.
Na EV ju izpušnega lonca ne bo potrebno variti :D
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 779
Kraj: MB
Avto: NISSAN
488
304

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a BogyX » 26 Mar 2019, 12:43

Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1475
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1110
1418

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 26 Mar 2019, 13:40

BogyX je napisal/-a:Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.

Po moje je problem v tem, da se lahko, zaradi zelo velikih tokov po šasiji, pojavijo dovolj velike napetostne razlike na sami šasiji. Različni deli šasije bi tako imeli različen potencial. Glede na to, da je šasija vezana na eno od sponk akumulatorja bi to pomenilo, da bi se lahko napajalna napetost na npr. radiu spreminjala glede na to ali varimo ali ne.
Lahko pa, zaradi velikih tokov in isker, prihaja do induciranih napetosti v bližnjih vodnikih, ki bi lahko povzročile težave. Težave so seveda večje, če so naprave napajane, kot če niso. Tako je po moje res smotrno izklopiti akumulator med švasanjem. Vsaj jaz bi ga izklopil. Preventivno.
BogyX
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2212
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1489
676

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Mar 2019, 14:34

Seveda lahko preventivno izklopiš maso na akumulatorju, bolj pomembno pa je, da veš kam dati maso.
Ko so se začeli avti z elektroniko so se začeli tudi problemi in takrat je nastal ta mit, da je potrebno maso akumulatorja preventivno odklopiti.

Jaz je nisem nikoli odklapljal , treba je le trezno in po kmečki logiki razmisliti kam obesiti maso.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1092
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
883
1173

Re: Varjenje na EV

OdgovorNapisal/-a Damijan » 28 Mar 2019, 17:08

Bolj pomembno pri popravilih EV je, da pri ličarjih ne dajo avtomobila v "peč" za sušenje barve.
Previsoka temperatura zelo negativno vpliva na pogonski akumulator!
matija, timo, Denis_
Soul EV believer ;)

Vrni se na