Varjenje na EV

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 276
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Slučajno se mi je porodila misel ko sem bil v eni avtokleparski delavnici in sem videl ko varijo določen del na avtu.

Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.

Me prav zanima če navaden avtoklepar ki dobi EV v roke če bi znal odklopiti tudi glavni "pogonski" akumulator v primeru varjenja seveda.

Vem, da je to redko kdaj ampak vseeno.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Avto: C-Zero, Kona 64
595
265

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a mitjap »

12V baterija in karoserija sta v istem tokogrogu. Pogonska baterija je čisto ločen in izoliran tokogrog in bi rekel da ni potrebe po odklapljanju.
Denis_
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2906
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf 2 35 kWh
2313
1161

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Denis_ napisal/-a: Vsi vemo, da če varimo na vozilu z 12v akumulatorjem da ga moramo najprej odklopiti v nasprostnem primeru lahko pride do poškodb.
Hehe, vedno se nasmejim takšnim trditvam.
Trditev je napačna.
Pomembno je kam se natakne masa glede na točko varjenja.

PS. Če variš izpušni lonec ti mora biti jasno, da moraš maso pritrditi na izpušni lonec in ne na karoserijo
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 167
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
148
28

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a En ev »

Baterijo - moraš izklopiti da nimaš mase preko baterije povezane na delih kjer variš in da ne skuriš diod na alternatorju. EV pa mora imeti izključeno baterijo na servisnem stikalu
Denis_
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 276
Kraj: Sežana
Avto: Citigo eIV
194
276

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Denis_ »

Zato pa sprašujem jaz iz preventive če na traktorju varim kaj na priključku vedno odklopim akumulator maso pa logično čim bližje varjenju.
Na EV ju izpušnega lonca ne bo potrebno variti
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1111
Kraj: MB
Avto: NISSAN
650
656

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1783
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1427
1863

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a crunchy »

BogyX napisal/-a:Ni mi čisto jasno kaj bi lahko bilo narobe če baterije ne odklopiš. Tok steče po najkrajši (najbol prevodni) poti in načeloma nikoli ni noben akumulator nekje vmes v tem tokokrogu. Nimam pa praktičnih izkušenj.
Po moje je problem v tem, da se lahko, zaradi zelo velikih tokov po šasiji, pojavijo dovolj velike napetostne razlike na sami šasiji. Različni deli šasije bi tako imeli različen potencial. Glede na to, da je šasija vezana na eno od sponk akumulatorja bi to pomenilo, da bi se lahko napajalna napetost na npr. radiu spreminjala glede na to ali varimo ali ne.
Lahko pa, zaradi velikih tokov in isker, prihaja do induciranih napetosti v bližnjih vodnikih, ki bi lahko povzročile težave. Težave so seveda večje, če so naprave napajane, kot če niso. Tako je po moje res smotrno izklopiti akumulator med švasanjem. Vsaj jaz bi ga izklopil. Preventivno.
BogyX
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2906
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i,leaf 2 35 kWh
2313
1161

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Seveda lahko preventivno izklopiš maso na akumulatorju, bolj pomembno pa je, da veš kam dati maso.
Ko so se začeli avti z elektroniko so se začeli tudi problemi in takrat je nastal ta mit, da je potrebno maso akumulatorja preventivno odklopiti.

Jaz je nisem nikoli odklapljal , treba je le trezno in po kmečki logiki razmisliti kam obesiti maso.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1206
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano na žaru ;)
974
1403

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Bolj pomembno pri popravilih EV je, da pri ličarjih ne dajo avtomobila v "peč" za sušenje barve.
Previsoka temperatura zelo negativno vpliva na pogonski akumulator!
matija, timo, Denis_
Soul EV believer
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 940
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
918
267

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Franci »

Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.
Prebral sem da je sash dal svojo Teslo ličarsko poštimat, Damijan v zgornji temi straši pred pečjo za sušenje barve.

Ja tema me žal zanima, ker naju je nekaj tednov nazaj nekdo malo spodtaknil in imava od odbijača do sredine zadnjih vrat sicer nežno označen bok.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....
tomi123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 390
Kraj: radeče
161
103

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a tomi123 »

Franci napisal/-a:Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.
Prebral sem da je sash dal svojo Teslo ličarsko poštimat, Damijan v zgornji temi straši pred pečjo za sušenje barve.

Ja tema me žal zanima, ker naju je nekaj tednov nazaj nekdo malo spodtaknil in imava od odbijača do sredine zadnjih vrat sicer nežno označen bok.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....
U bistvu v poletnih mesecih licarji redko zakurijo komoro, ker ni potrebe zaradi toplega ozračja ter seveda stroškov kurjenja. Sicer se pa komora zakuri le za kratek čas ravno toliko, da "zategne" lak potem se ga pa postavi ven iz komore, kjer še čas naredi svoje.
Franci
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3255
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
2571
1607

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Vsi vemo, da ...

Karkoli sledi takšnemu začetku je vedno in vsakič znova narobe.
Karkoli je res, je res zato, ker je res in ne zato ker 'vsi vemo, da ...'
Always remember and never forget, there is no spoon
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2264
Avto: e-Golf 2020
1049
119

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Tale izdelek pa vsi kupujejo, ziher je ok Stalnica pri prodajalcih...
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 857
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2411
1000

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Franci napisal/-a:Sem malo iskal če je kdo že pisal o ličarskih delih EV - ima kdo izkušnje.

Nekdo, ki ga je tudi strah peči in barvanja mi je celo svetoval naj poskusim najprej s poliranjem, na servisu pa pravijo, da bo potrebno barvanje in da je peč v kateri se suši barva manj problematična kot sonce, katero pripeka sedaj.

Ima kdo osebne izkušnje - morda znanje iz ličarstva,....
V tej temi lahko vidiš, kako so mi Leafa poštimali... je bil tudi v peči... pa na Leafspyu nisem opazil kake dodatne degradacije kasneje. Še zdaj laufa ko singerica

http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=40&t=2 ... oda#p39111
Franci
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1214
1120

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a robertto »

EV kolegu so na njegovem Soulu delali licarska popravila v peci pri pooblascenem KIA servisu KMAG in so mu skuhali baterijo. Seveda so mu jo zamenjali za novo. Jaz osebno bi delal licarska pipravilo pri pooblascenem serviserju. V slucaju, da pride kasneje do tezav na bateriji, ni izgovorov.
Franci, matija
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 940
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
918
267

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a Franci »

Hvala Stromcek za pozitivno info iz izkušenj. Ja robertto - tudi jaz poznam ta primer - najbrž imaš v mislih Roberta K. (je bil moj sošolec v srednji) in mi je njegova izkušnja z EV-ji privedla do odločitve, da sva se z ženo odločila za nakup EV in ne kakšnega plug-in, kar je bilo v prvotnem planu.
Ja vsekakor pa se dogovarjam z uradnim serviserjem za popravilo - že zaradi garancije na karoserijo in seveda predvsem zaradi negativne izkušnje Roberta K., ki se mu je očitna degradacija baterije začela prav po ličarskem popravilu. Lahko je bilo to naključje, lahko so jo pa dejansko skurli ...
robertto, Nejccc
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 545
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
503
593

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a EVH »

En ličar mi je rekel, da je peč samo zato, da se barva hitreje posuši, sicer se lahko suši tudi brez peči.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1214
1120

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a robertto »

@Franci
Ja, mislis na pravo osebo. Degradacija se je pojavila po licarskem posegu in to z zelo velikim procentom. Mislim da je bila okoli 30 ali celo 40% degradacija.
Ze pri samem Leafu se lepo vidi kaj se dogaja z baterijo ko je segreta 50°C+. Lakirna pec je ponavadi segreta okoli 60°C. Ta temperatura sigurno ne deluje dobro na baterijo.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 770
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
463
259

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a N75 »

Verjetno je res najprimernejša temperatura za sušenje laka 60stC, ampak verjetno lahko sušiš tudi pri 40stC malo daljši čas.

Druga možnost je odstranitev baterije med popravilom.
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 465
Kraj: Logatec
Avto: Fiat 500E; E-Golf 2020
246
254

Re: Varjenje na EV

Odgovor Napisal/-a GM »

Kaj pa če ima avto aktivno (vodno) hlajenje baterije in pustiš avto na ON? Avto bi verjetno vzdrževal na idealni temperaturi baterije.
Odgovori