Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Ne vem zakaj bi moral vsak iz svojega stanovanja vlečt kable na parking ali v garažo? Pa kabli najprej gor pa dol, pa 50 stanovanj 50 dodatnih kablov,.....totalno zgrešeno razmišljanje. To je le adhoc rešitev v trenutni situaciji posameznika, ki je mal bolj napreden in je šel v nakup EV pred čredo ovac.
A ni bolj enostavno v bloku postavit eno merilno mesto na parkingu za skupno rabo, pa potem na vsak parking en kabel s type2, ki je standard v EU in start polnjenja preko rfid ali kako drugače sw rešitev, da se ve koliko je kdo potegnil štroma in upravnik razdeli strošek odjemalcem na mesečnem računu?
Veliko manj kabla in bakra, pa bolj varno, brez razbijanja pol bloka in vsak lahko polni tudi če v bloku ali pred njim za rampo ni lastniških parkirnih mest. To se da povsem enostavno rešit z zakonodajo tako, da vsak upravnik bloka mora to zrihtat v roku treh let, sicer sledi kazen, ki jo plačajo vsi lastniki stanovanj solidarno (podobno kot so naredili s kalorimetri, da se je sploh kam premaknilo).
Dajmo mal stopit iz trenutnih okvirjev in pomislt, kaj se da narediti drugače od obstoječega, ker obstoječe ni nujno več najboljše - razvoj gre naprej v elektro branži sedaj z večjimi koraki kot desetletja nazaj.
A ni bolj enostavno v bloku postavit eno merilno mesto na parkingu za skupno rabo, pa potem na vsak parking en kabel s type2, ki je standard v EU in start polnjenja preko rfid ali kako drugače sw rešitev, da se ve koliko je kdo potegnil štroma in upravnik razdeli strošek odjemalcem na mesečnem računu?
Veliko manj kabla in bakra, pa bolj varno, brez razbijanja pol bloka in vsak lahko polni tudi če v bloku ali pred njim za rampo ni lastniških parkirnih mest. To se da povsem enostavno rešit z zakonodajo tako, da vsak upravnik bloka mora to zrihtat v roku treh let, sicer sledi kazen, ki jo plačajo vsi lastniki stanovanj solidarno (podobno kot so naredili s kalorimetri, da se je sploh kam premaknilo).
Dajmo mal stopit iz trenutnih okvirjev in pomislt, kaj se da narediti drugače od obstoječega, ker obstoječe ni nujno več najboljše - razvoj gre naprej v elektro branži sedaj z večjimi koraki kot desetletja nazaj.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Okrog bloka se ne morejo zmenit kdo je kaj skidal in kaj sčistil. Nastavljajo gajbice, se tepejo,.... jaz sem prepričan, da bo en kup uničenih type2 in zato še več jeze in nerazumevanja. Tu pri nas v balkanijadi je vzpostavitev polnilnih mest za blokarje neuresničljivo. Kje drugje mogoče, a tu pri nas žal ne.FV-EV napisal/-a:Ne vem zakaj bi moral vsak iz svojega stanovanja vlečt kable na parking ali v garažo? Pa kabli najprej gor pa dol, pa 50 stanovanj 50 dodatnih kablov,.....totalno zgrešeno razmišljanje. To je le adhoc rešitev v trenutni situaciji posameznika, ki je mal bolj napreden in je šel v nakup EV pred čredo ovac.
A ni bolj enostavno v bloku postavit eno merilno mesto na parkingu za skupno rabo, pa potem na vsak parking en kabel s type2, ki je standard v EU in start polnjenja preko rfid ali kako drugače sw rešitev, da se ve koliko je kdo potegnil štroma in upravnik razdeli strošek odjemalcem na mesečnem računu?
Veliko manj kabla in bakra, pa bolj varno, brez razbijanja pol bloka in vsak lahko polni tudi če v bloku ali pred njim za rampo ni lastniških parkirnih mest. To se da povsem enostavno rešit z zakonodajo tako, da vsak upravnik bloka mora to zrihtat v roku treh let, sicer sledi kazen, ki jo plačajo vsi lastniki stanovanj solidarno (podobno kot so naredili s kalorimetri, da se je sploh kam premaknilo).
Dajmo mal stopit iz trenutnih okvirjev in pomislt, kaj se da narediti drugače od obstoječega, ker obstoječe ni nujno več najboljše - razvoj gre naprej v elektro branži sedaj z večjimi koraki kot desetletja nazaj.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Vse gre, ne obupat tako hitro, čeprav imaš delno prav, da bo bolj zahtevno, kot pa kje bolj na severu.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Mislim, da je v večjih mestih bistveno lažje zadevo rešiti prek pavšalnih naročnin. Če so možne mesečne karte za avtobus (ne glede na dejansko količino uporabe), za vinjeto (ne glede na količino), za javna parkirišča (nemalokrat ne glede na dejansko uporabo), za skupna parkirišča pred bloki in podobne stvari, potem bi se posebej v Ljubljani (pa tudi v Mariboru in Celju), to najbolj preprosto rešilo z mesečno naročnino.
Ali je lastnik avta, ki se polni, dejansko plačal to naročnino, bi pač preverjali redarji, kot to počnejo pri parkiranju.
Pavšal bi moral poleg elektrike vsaj delno pokrivati tudi postavitev polnilnic, ki bi se jih postavljalo po parkiriščih, ki so blizu transformatorjev. S polnilnicami imam v mislih najbolj simpl plug&play počasno rešitev.
Rešitev je zelo preprosta in bi morala delovati po principu plug&play že zato, ker ni ranljiv za različne softwarske težave, kjer niso potrebne različne kartice itd., pač prideš in priključiš čez noč. Najvišja moč polnjenja bi morala biti nastavljena zelo nizko, kvečjemu manj kot je to možno prek šuko, da se ne bi pretirano obremenjevalo omrežja - hitrejša polnjenja pa bi bila pač rezervirana za rfid kartice in kvalitetnejše polnilnice, in temu primerna bi bila tudi (višja) cena polnjenja.
...Pri čemer bi lahko bile različne opcije naročnin za tiste, ki ne bi rabili polnjenja vse dni v tednu in bi pavšal bil nižji (na primer samo lihi ali samo sodi dnevi; vikendi itd.).
Če se bo ciljalo samo na res kvalitetne polnilnice z visoko močjo polnjenja, ki so drage za postavitev, se bodo po mojem mnenju hitro pojavile težave, ker jih ne bo dovolj, težave bodo zaradi nihanja v omrežju, težava bo, če boš hotel imeti avto preprosto priklopljen čez noč (bomo vstajali ob štirih ponoči, da ne bo predolgo na polnilnici?), težava bo, ker ne bodo dovolj razpršene po različnih parkiriščih itd.
Mislim, da bi morale cilj biti čim bolj preproste rešitve.
Ali je lastnik avta, ki se polni, dejansko plačal to naročnino, bi pač preverjali redarji, kot to počnejo pri parkiranju.
Pavšal bi moral poleg elektrike vsaj delno pokrivati tudi postavitev polnilnic, ki bi se jih postavljalo po parkiriščih, ki so blizu transformatorjev. S polnilnicami imam v mislih najbolj simpl plug&play počasno rešitev.
Rešitev je zelo preprosta in bi morala delovati po principu plug&play že zato, ker ni ranljiv za različne softwarske težave, kjer niso potrebne različne kartice itd., pač prideš in priključiš čez noč. Najvišja moč polnjenja bi morala biti nastavljena zelo nizko, kvečjemu manj kot je to možno prek šuko, da se ne bi pretirano obremenjevalo omrežja - hitrejša polnjenja pa bi bila pač rezervirana za rfid kartice in kvalitetnejše polnilnice, in temu primerna bi bila tudi (višja) cena polnjenja.
...Pri čemer bi lahko bile različne opcije naročnin za tiste, ki ne bi rabili polnjenja vse dni v tednu in bi pavšal bil nižji (na primer samo lihi ali samo sodi dnevi; vikendi itd.).
Če se bo ciljalo samo na res kvalitetne polnilnice z visoko močjo polnjenja, ki so drage za postavitev, se bodo po mojem mnenju hitro pojavile težave, ker jih ne bo dovolj, težave bodo zaradi nihanja v omrežju, težava bo, če boš hotel imeti avto preprosto priklopljen čez noč (bomo vstajali ob štirih ponoči, da ne bo predolgo na polnilnici?), težava bo, ker ne bodo dovolj razpršene po različnih parkiriščih itd.
Mislim, da bi morale cilj biti čim bolj preproste rešitve.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Ali ima kdo kakšno informacijo, kako je to rešeno v državah, ki imajo najbolj razvito elektromobilnost, torej npr. na Norveškem? Najbrž ne temelji vse na res kvalitetnih polnilnicah? Kako so rešene težave z nihanji v električnem omrežju?
In posebej: je te rešitve sploh mogoče preslikati v gospodarstvo, ki je ekonomsko bistveno šibkejše?
In posebej: je te rešitve sploh mogoče preslikati v gospodarstvo, ki je ekonomsko bistveno šibkejše?
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Imaš povsem preproste AC počasne polnilnice npr 11kW ki jo priklopiš na domače omrežje ali pa 22kW za 32A varovalke, ki so recimo simpl predvsem pa poceni zadeva z vtikačem type2 in jo imamo večinoma doma v garažah lastniki EV. Ali pa hitre DC polnilnice s CCS, ki so drage večinoma stojijo na AC postajališčih. Ne vem kaj imaš v mislih o hudih polnilnicah?
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Polnjenje okoli bloka bo prišlo zadnje na vrsto. Preprosto ni dovolj parkingov in to so prave borbe, da sploh lahko kje parkiraš.
Da bi pa lastniki EV zraven bloka svoje parkinge s polnilnicami, pa samo v sanjah. Govorim za LJ, pa drugje najbrž ni nič drugače.
Kot prvo, naj uredijo elektriko v 3 etažnih lastniških garažah, kjer imajo sedaj elektriko samo za razsvetljavo in bi bilo sigurno najlažje potegniti kabel do vsake garaže in urediti polnjenje. Teh garaž je v LJ ogromno in so zraven blokovskih naselij. Trgovci z energijo GEN-I, ali PETROL, ali GREMO NA ELEKTRIKO bi šli v investicijo in bi razvili tehnično rešitev ponudbe polnjenja v lastniških garažnih hišah. Vsakemu lastniku garaže bi zadostovalo 16A/1f in bi z 22kW pokrili 6 garaž. Lastnik garaže in EV bi investiral, npr. max 500€ v neko pol-pametno 3,6kW polnilnico, ki bi imela GSM povezavo v nadzor (cloud) in ponudnik elektrike bi vsak mesec poslal račun za porabljeno energijo, oz. jo prištel k obstoječi položnici. Pa še smart grid bi se lahko šli, da bi uravnavali polnilno moč glede na stanje razpoložljive moči v omrežju. SIMPL.
Da bi pa lastniki EV zraven bloka svoje parkinge s polnilnicami, pa samo v sanjah. Govorim za LJ, pa drugje najbrž ni nič drugače.
Kot prvo, naj uredijo elektriko v 3 etažnih lastniških garažah, kjer imajo sedaj elektriko samo za razsvetljavo in bi bilo sigurno najlažje potegniti kabel do vsake garaže in urediti polnjenje. Teh garaž je v LJ ogromno in so zraven blokovskih naselij. Trgovci z energijo GEN-I, ali PETROL, ali GREMO NA ELEKTRIKO bi šli v investicijo in bi razvili tehnično rešitev ponudbe polnjenja v lastniških garažnih hišah. Vsakemu lastniku garaže bi zadostovalo 16A/1f in bi z 22kW pokrili 6 garaž. Lastnik garaže in EV bi investiral, npr. max 500€ v neko pol-pametno 3,6kW polnilnico, ki bi imela GSM povezavo v nadzor (cloud) in ponudnik elektrike bi vsak mesec poslal račun za porabljeno energijo, oz. jo prištel k obstoječi položnici. Pa še smart grid bi se lahko šli, da bi uravnavali polnilno moč glede na stanje razpoložljive moči v omrežju. SIMPL.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Stvar že deluje. Kdor ima kaj za polnit, si je iz razsvetljave napeljal še vtičnico in polni... Pa ni treba tega okrog govorit...
elbic
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Tisti ki ima parking v lastniškem boksu. Tisti zunaj pa kako? Na kozmično energijo?elbic napisal/-a:Stvar že deluje. Kdor ima kaj za polnit, si je iz razsvetljave napeljal še vtičnico in polni... Pa ni treba tega okrog govorit...
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 452
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931725
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Pred bloki bo počasi moral imeti vsak parking svojo švoh polnilnico, na njem bo pa lahko parkiral vsak, tako EV, ki polni, EV, ki ne polni in ICE raznoraznih izpeljank. Tisti, ki bo želel polniti bo razvil kabel, polnilnico pa aktiviral z po moje najenostavneje, klicem na tel številko polnilnice. S tem bo lahko lastnik polnilnice porabljen štrom zaračunal na položnici od telefona.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Glede na št. parkingov pred bloki, ki je praviloma nekajkrat premajhno, to ne reši problemov EV stanovalcev blokov.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
To je ob tem številu vozil nerešljiv problem pa lahko obračamo okrog in počez. EVji bodo veliiiik problem oz. lastniki, ki nimajo nekih lastniških parkirnih mest so ga po domače naj.... enostavno je treba razpolovit število vozil in vsako leto vzpostaviti 2k javnih AC polnilnic. Razpolovili pa bodo število vozil tako, da bodo cene vozil abnormalne.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Nič ne bo abnormalno. Če problem elektrifikacije parkirnih mest ne bo rešen, bo pač pel dinozavrov sok.
Ne bo noben politik nekih davkov nabijal. V Sloveniji je javni promet na psu izven LJ. Bo folk vile vzel in politike gor dal.
Drugače, če pa to butastvo človeštvo ni sposobno na vsako parkirno mesto speljat 230 V 16A, smo pa tudi počasi zreli da izumremo. 120 let nazaj smo se lotili elektrifikacije vsega, pa ni bilo nobene drame.
Ne bo noben politik nekih davkov nabijal. V Sloveniji je javni promet na psu izven LJ. Bo folk vile vzel in politike gor dal.
Drugače, če pa to butastvo človeštvo ni sposobno na vsako parkirno mesto speljat 230 V 16A, smo pa tudi počasi zreli da izumremo. 120 let nazaj smo se lotili elektrifikacije vsega, pa ni bilo nobene drame.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Ja pred 120 leti.... pa je še danes 1 miljarda ljudi brez štroma. V sloveniji pa ...Ogo napisal/-a:Nič ne bo abnormalno. Če problem elektrifikacije parkirnih mest ne bo rešen, bo pač pel dinozavrov sok.
Ne bo noben politik nekih davkov nabijal. V Sloveniji je javni promet na psu izven LJ. Bo folk vile vzel in politike gor dal.
Drugače, če pa to butastvo človeštvo ni sposobno na vsako parkirno mesto speljat 230 V 16A, smo pa tudi počasi zreli da izumremo. 120 let nazaj smo se lotili elektrifikacije vsega, pa ni bilo nobene drame.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 452
- Kraj: Slovenska bistrica
- Avto: Renault ZOE
-
1931725
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Kako je lahko premalo parkplacov, če pa slej kot prej vsak najde svoj parkirni prostor? Torej jih je dovolj, res pa je da niso pred vhodnimi vrati, zato se je potrebno malo sprehodit.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Jih je kar zajetno število parkiranih po pločnikih in zelenicah. To niso ravno parkirna mesta.Sebastijan napisal/-a:Kako je lahko premalo parkplacov, če pa slej kot prej vsak najde svoj parkirni prostor? Torej jih je dovolj, res pa je da niso pred vhodnimi vrati, zato se je potrebno malo sprehodit.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Stari bloki bodo problem, dokler ne bo zakonodaja zahtevala, da tudi to uredijo generalno in ne tako kot sedaj, ko se posameznik matra s soglasji od vrat do vrat.
Za novogradnje pa je samo stvar predpisov in zakonodaje. To je v novih predlogih že načrtovano, bo pa anarhija, če ne bo sankcioniranja in kazni za nespoštovanje.
Za novogradnje pa je samo stvar predpisov in zakonodaje. To je v novih predlogih že načrtovano, bo pa anarhija, če ne bo sankcioniranja in kazni za nespoštovanje.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
Mogoče v Slovenski bistrici. Pridi pred Lj. bloke.Sebastijan napisal/-a:Kako je lahko premalo parkplacov, če pa slej kot prej vsak najde svoj parkirni prostor? Torej jih je dovolj, res pa je da niso pred vhodnimi vrati, zato se je potrebno malo sprehodit.
Re: Polnjenje EV v stanovanjskem bloku
V Ljubljani ni problem s polnjenjem EVjev pred bloki ali pomanjakanje parkplacev (to je le posledica). Tu je problem v glavah urbanistov oziroma bolj problem nesposobnih uradnikom, ki dajejo ali pa morajo dat dovoljenja raznim polinkanim investitorjem, ki pozidajo vsako fliko, če je placa zadost al pa premal. Vizije in pregleda pa že od plečnika dalje ni bilo zaslediti.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek