Tempomat da ali ne, za večji doseg
Tempomat da ali ne, za večji doseg
Odgovori nikakor ni enostaven. Zelo je odvisen od voznika, terena po katerm vozimo in tudi samega avta. V nekaterih primerih je boljša rešitev le omejevalnik hitrosti, v drugih pa je tempomat idealen voznik.
Če imate težko nogo, potem je tempomat odlična rešitev, ki vam bo pomagala držati hitrost na nastavljeni vrednosti. Če pa je teren precej razgiban, potem ponavadi tempomati preveč agresivno vzdržujejo hitrost v klanec, in ne izkoristijo kinetične energije, ki bi jo lahko nabrali pri spustu.
Seveda tempomati v vseh avtomobilih niso enaki. Nekateri so že adaptivni (BMW i3), drugi elastični (Opel Ampera), večina pa je kar striktnih in vzdržujejo hitrost na točno nastavljeni vrednosti. Adaptivni prilagajajo hitrost vozilu pred vami. To je lahko zelo udobno za brezskrbno vožnjo, ni pa vedno najbolj varčno. Elastični tempomati dovoljujejo manjše ali večje odstopanje od nastavljene hitrosti, in so tako praktično idealni za vožnjo v klanec in navzdol, ne zagotavljajo pa, da boste vozili znotraj omejitev hitrosti, če slučajno tempomat uporabljate za ta namen. Striktni tempomat pa je še vedno zelo uporaben za vožnjo po dolgih ravnih odsekih, kjer brez njegove pomoči hitro izgubimo občutek za hitrost.
Torej, odvisno od okoliščin, se boste sedaj najlažje sami odločili kdaj vključiti tempomat. Še vedno pa vam ostane omejevalnik hitrosti, ki vozniku prepušča ekonomično vožnjo, in hkrati skrbi, da ne pospešite izven območja varčnih hitrosti.
Pa varčno vožnjo, s tempomatom ali brez!
Če imate težko nogo, potem je tempomat odlična rešitev, ki vam bo pomagala držati hitrost na nastavljeni vrednosti. Če pa je teren precej razgiban, potem ponavadi tempomati preveč agresivno vzdržujejo hitrost v klanec, in ne izkoristijo kinetične energije, ki bi jo lahko nabrali pri spustu.
Seveda tempomati v vseh avtomobilih niso enaki. Nekateri so že adaptivni (BMW i3), drugi elastični (Opel Ampera), večina pa je kar striktnih in vzdržujejo hitrost na točno nastavljeni vrednosti. Adaptivni prilagajajo hitrost vozilu pred vami. To je lahko zelo udobno za brezskrbno vožnjo, ni pa vedno najbolj varčno. Elastični tempomati dovoljujejo manjše ali večje odstopanje od nastavljene hitrosti, in so tako praktično idealni za vožnjo v klanec in navzdol, ne zagotavljajo pa, da boste vozili znotraj omejitev hitrosti, če slučajno tempomat uporabljate za ta namen. Striktni tempomat pa je še vedno zelo uporaben za vožnjo po dolgih ravnih odsekih, kjer brez njegove pomoči hitro izgubimo občutek za hitrost.
Torej, odvisno od okoliščin, se boste sedaj najlažje sami odločili kdaj vključiti tempomat. Še vedno pa vam ostane omejevalnik hitrosti, ki vozniku prepušča ekonomično vožnjo, in hkrati skrbi, da ne pospešite izven območja varčnih hitrosti.
Pa varčno vožnjo, s tempomatom ali brez!
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 286
- Kraj: marost
- Avto: generator
-
6115
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Pri meni je odgovor ne. Vozim izključno po občutku, tempomat uporabim redko in še to samo na dolgi ravnini, ko je omejitev 50 km/h. Leaf porabi manj (vsaj pri meni) pri vožnji na občutek. Vožnja na občutek zmanjša porabo pri pospeševanju in vožnji v klanec za cca 5-10 %. Za nekoga to ni veliko, vendar ker si omejen z energijo je vsak % dobrodošel. Tudi pri vožnji navzdol je potrebno dodajati "gas", vendar Leaf lahko vseeno regenereira določen del energije in še vedno polni baterijo.
-
- EV specialist
- Prispevkov: 570
- Kraj: Ljubljana
- Avto: Kia Soul EV
-
495711
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Kako pa vozite na AC? Na tempomat ali občutek? Ali na AC po klancih navzdol pretaknete v nevtralno? Jaz trenutno EV še čakam, vendar sem jih že nekaj peljal, pa tudi zelo varčno sem vozil z navadnim. Zato na AC po klancih navzdol, kjer bi vozilo v prestavi preveč zaviralo redno preklopim v ler in izkoriščam potencialno energijo. Za po ostalih delih pa vozim na tempomat. Seveda pa je za varčnost na AC bistvena hitrost zaradi upora vetra.
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
regeneracija ima nekaj izgub, tako da:
1. najefektivneje je, ce se avto po klancu navzdol kotali (menjalnik v N)
2. malenkost manj efektivno je, ce se vklopi regeneracija ker ima izgube
3. najmanj efektivno pa je, ce se vklopijo frikcijske zavore (diski), ker proizvajas toploto
Enako kot pri ICE avtomobilih, le da ti nimajo tocke 2. (imajo pa namesto tega moznost avto imeti v prestavi, kjer klanec obraca bate in je poraba zato lahko 0l/h namesto 1-2l/h kot v N). Vsekakor pa slabse od regeneracije EV vozil.
Torej ce zelis bit efektiven uporabljas zgornje tocke v njihovem vrstnem redu. Ce izbire nimas, se prestavis na naslednjo. Recimo pred dnevi sem se preljal cez Ljublelj. Na vrhu sem imel 10% SoC, na dnu pa 30% SoC. Vsekakor tu ni bilo moznosti biti pameten ter voziti v leru, ker bi cetrti ovinek zletel s ceste
1. najefektivneje je, ce se avto po klancu navzdol kotali (menjalnik v N)
2. malenkost manj efektivno je, ce se vklopi regeneracija ker ima izgube
3. najmanj efektivno pa je, ce se vklopijo frikcijske zavore (diski), ker proizvajas toploto
Enako kot pri ICE avtomobilih, le da ti nimajo tocke 2. (imajo pa namesto tega moznost avto imeti v prestavi, kjer klanec obraca bate in je poraba zato lahko 0l/h namesto 1-2l/h kot v N). Vsekakor pa slabse od regeneracije EV vozil.
Torej ce zelis bit efektiven uporabljas zgornje tocke v njihovem vrstnem redu. Ce izbire nimas, se prestavis na naslednjo. Recimo pred dnevi sem se preljal cez Ljublelj. Na vrhu sem imel 10% SoC, na dnu pa 30% SoC. Vsekakor tu ni bilo moznosti biti pameten ter voziti v leru, ker bi cetrti ovinek zletel s ceste
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Ni šanse da bi tako kompliciral...jaz uporabljam tempomat še v naseljih in v mestu, če le lahko oz je hitrost nad 30kmh, sploh se mi ne da več gasa pritiskat.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Kaj je tu kompliciranega ? To ni nek rule-book ki se ga moras drzati in analizirati. Valjda je logicno da je regen boljse kot zaviranje, valjda je logicno da je coast boljse kot regen. Mogoce so tocke po stevilkah izpadle kot nek pravilnik, ce je bilo na tak nacin razumljeno komu. To je avtomatika, delas brez razmisljanja, skoraj intuitivno.
Po daljsih klancih pa ponavadi ce vozim na elektriko dam v neutral. Vecinoma pa vozim s tempomatom tudi po ljubljani, vsaj zadnjih 10 let odkar sem dobil kazen za par km/h cez omejitev.
Po daljsih klancih pa ponavadi ce vozim na elektriko dam v neutral. Vecinoma pa vozim s tempomatom tudi po ljubljani, vsaj zadnjih 10 let odkar sem dobil kazen za par km/h cez omejitev.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
A točka 2 pomeni, da če se peljem po klancu navzdol v leru bom imel na koncu klanca več štroma kot če peljem z regeneracijo?
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Ja, tako.
Ker z regenom bos manj spravil v baterijo, za kasnejsi pogon iz baterije, kot ce bi pustil da se avto kotali dol po klancu v neutral. Lahko pa da bos prisiljen vklopit regen, zaradi prevelike hitrosti.
To pa ni pametno pocet z normalnim avtomatikom v ICE avtomobilu, ker vecina odklopi pumpo za olje, posledicno se znizuje zivljenska doba temu. Recimo znani ZFov-i avtomatiki. Zato tega tudi ne pocnem v PHEV. EVji pa imajo vecinoma le reduktor oz spremembo kolicnika prenosa.
Ker z regenom bos manj spravil v baterijo, za kasnejsi pogon iz baterije, kot ce bi pustil da se avto kotali dol po klancu v neutral. Lahko pa da bos prisiljen vklopit regen, zaradi prevelike hitrosti.
To pa ni pametno pocet z normalnim avtomatikom v ICE avtomobilu, ker vecina odklopi pumpo za olje, posledicno se znizuje zivljenska doba temu. Recimo znani ZFov-i avtomatiki. Zato tega tudi ne pocnem v PHEV. EVji pa imajo vecinoma le reduktor oz spremembo kolicnika prenosa.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Ce zvozis nek klanec v leru in nadaljujes pot 100km za klancom, bos na cilju imel visji SoC, ce si na klancu pustil v leru da hitrost naraste iz 80 na 120, kot pa ce si z regenom drzal
hitrost na 80.
Kotalni upor ima manjse izgube kot regeneracija.
I3 sicer ni aerodinamicen, a nek kamion spet ni.
hitrost na 80.
Kotalni upor ima manjse izgube kot regeneracija.
I3 sicer ni aerodinamicen, a nek kamion spet ni.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Zakaj EV ni dobro voziti v N?BoBa napisal/-a:??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Osebno mislim, da so razlike tako minimalne med točkama 1 in 2, da bi jaz predlagal, da vsak vozi po občutku oziroma tako kot mu je bolj "naravno", kot je omenil @matija.
Jaz enkrat uporabljam eno drugič drugo tehniko... kot mi v danem trenutku bolj ustreza tudi zaradi prometa in drugih udeležencev.
Jaz enkrat uporabljam eno drugič drugo tehniko... kot mi v danem trenutku bolj ustreza tudi zaradi prometa in drugih udeležencev.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Vprašaj inštruktorja varne vožnje. V vsakem trenutku je potrebno imeti možnost zmanjšanja kakor tudi povečanja hitrosti.giotto napisal/-a:Zakaj EV ni dobro voziti v N?BoBa napisal/-a:??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Jaz po AC večino uporabljam radarski tempomat celo pot (Trebnje-Lj), po lokalnih cestah pa na nogo in regeneracijo na 2 ali B.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
EVji imajo zelo redko avtomatski menjalnik, ki pa je zelo pogost pri ICE vozilih. Mislim da ga ima Rimac za zadnji kolesni par - 2 prestavi. Pa se to nisem preprican, da je pravi avtomatik. Pri EVjih naceloma Neutral ni skodljiv, ce izvzamemo varnostni aspekt kot ga omenja Boba.
matija napisal/-a:To pa ni pametno pocet z normalnim avtomatikom v ICE avtomobilu, ker vecina odklopi pumpo za olje, posledicno se znizuje zivljenska doba temu. Recimo znani ZFov-i avtomatiki. Zato tega tudi ne pocnem v PHEV. EVji pa imajo vecinoma le reduktor oz spremembo kolicnika prenosa.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Res je to da ni ravno varno imeti v Neutral nikoli. V avto šoli se spomnem so mi striktno prepovedali dajat v ler npr. tudi pred semaforjem ko sem se mu približeval in je gorela rdeča luč. Vedno je tukaj tista pripravljenost, kaj če se kaj zgodi in moraš hitro odreagirat. Takrat ni časa prestavljat v prestavo/Drive.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Skupna potencialna in kinetična energija je na dnu klanca večja v primeru brez regeneracije, če se ne preseže določene hitrosti.
So pa to res detajli. Ponavadi v praksi način vožnje diktira cesta, promet in omejitve, tako da se je potrebno prilagajat temu. V N vozim malokrat. Mogoče na kakšnih res dolgih, ne preveč strmih, spustih na AC. Drugače pa tempomat. Bi pa verjetno večkrat če bi imal Teslo, ki nima možnosti majhne regeneracije.
So pa to res detajli. Ponavadi v praksi način vožnje diktira cesta, promet in omejitve, tako da se je potrebno prilagajat temu. V N vozim malokrat. Mogoče na kakšnih res dolgih, ne preveč strmih, spustih na AC. Drugače pa tempomat. Bi pa verjetno večkrat če bi imal Teslo, ki nima možnosti majhne regeneracije.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951613
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Če je klanec dolg in velik je priporočljivo vozit z regeneracijo, ker bo avto pridobil nekaj energije kot pa brez ker bo to energijo pojedel zračni upor zaradi večje hitrosti, torej če se ti ne mudi vsekakor z regeneracijo in počasi.
Če pa je klanes kratek in ga uporabiš samo za zagon potem pa brez regeneracije.
Če pa je klanes kratek in ga uporabiš samo za zagon potem pa brez regeneracije.
Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg
Se mi zdi, da preveč komplicirate in izračunavate Če bi bral ta forum predno sem se odločil za EV ..... bi se še danes vozil z ICE
Tisto o tem kako ni varno v leru ..... nikoli ne dam v N ampak tolk spustim gas, da je kukr v leru. Mislim, da je čist logično, da če po ravnem dolgem klancu spustim gas toliko, da nima porabe niti ne bremza, torej bo šlo za prosti pad se bom peljal precej hitro in porabil štroma toliko kot če stojim na mestu. Če tak klanec peljem z regeneracijo, počasneje, bo procent baterije narasel.
Ampak kot je nekdo napisal, se s tem sploh ne ukvarjam. Vozim razmeram primerno. Če je po klancu navzdol v "leru" hitrost primerna se pač peljem v leru, če hitrost preveč naraste, enostavno malo popustim gas, da z regeneracijo malo zaviram .... simpl kot pasulj in res ne vem zakj toliko debate o parih % štroma.
Tisto o tem kako ni varno v leru ..... nikoli ne dam v N ampak tolk spustim gas, da je kukr v leru. Mislim, da je čist logično, da če po ravnem dolgem klancu spustim gas toliko, da nima porabe niti ne bremza, torej bo šlo za prosti pad se bom peljal precej hitro in porabil štroma toliko kot če stojim na mestu. Če tak klanec peljem z regeneracijo, počasneje, bo procent baterije narasel.
Ampak kot je nekdo napisal, se s tem sploh ne ukvarjam. Vozim razmeram primerno. Če je po klancu navzdol v "leru" hitrost primerna se pač peljem v leru, če hitrost preveč naraste, enostavno malo popustim gas, da z regeneracijo malo zaviram .... simpl kot pasulj in res ne vem zakj toliko debate o parih % štroma.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek