Tempomat da ali ne, za večji doseg

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 916
477
21

Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 18 Jul 2015, 10:40

Odgovori nikakor ni enostaven. Zelo je odvisen od voznika, terena po katerm vozimo in tudi samega avta. V nekaterih primerih je boljša rešitev le omejevalnik hitrosti, v drugih pa je tempomat idealen voznik.

Če imate težko nogo, potem je tempomat odlična rešitev, ki vam bo pomagala držati hitrost na nastavljeni vrednosti. Če pa je teren precej razgiban, potem ponavadi tempomati preveč agresivno vzdržujejo hitrost v klanec, in ne izkoristijo kinetične energije, ki bi jo lahko nabrali pri spustu.

Seveda tempomati v vseh avtomobilih niso enaki. Nekateri so že adaptivni (BMW i3), drugi elastični (Opel Ampera), večina pa je kar striktnih in vzdržujejo hitrost na točno nastavljeni vrednosti. Adaptivni prilagajajo hitrost vozilu pred vami. To je lahko zelo udobno za brezskrbno vožnjo, ni pa vedno najbolj varčno. Elastični tempomati dovoljujejo manjše ali večje odstopanje od nastavljene hitrosti, in so tako praktično idealni za vožnjo v klanec in navzdol, ne zagotavljajo pa, da boste vozili znotraj omejitev hitrosti, če slučajno tempomat uporabljate za ta namen. Striktni tempomat pa je še vedno zelo uporaben za vožnjo po dolgih ravnih odsekih, kjer brez njegove pomoči hitro izgubimo občutek za hitrost.

Torej, odvisno od okoliščin, se boste sedaj najlažje sami odločili kdaj vključiti tempomat. Še vedno pa vam ostane omejevalnik hitrosti, ki vozniku prepušča ekonomično vožnjo, in hkrati skrbi, da ne pospešite izven območja varčnih hitrosti.

Pa varčno vožnjo, s tempomatom ali brez! ;)
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 30 Jul 2015, 07:22

Pri meni je odgovor ne. Vozim izključno po občutku, tempomat uporabim redko in še to samo na dolgi ravnini, ko je omejitev 50 km/h. Leaf porabi manj (vsaj pri meni) pri vožnji na občutek. Vožnja na občutek zmanjša porabo pri pospeševanju in vožnji v klanec za cca 5-10 %. Za nekoga to ni veliko, vendar ker si omejen z energijo je vsak % dobrodošel. Tudi pri vožnji navzdol je potrebno dodajati "gas", vendar Leaf lahko vseeno regenereira določen del energije in še vedno polni baterijo.
hribovc0601
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 90
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
89
76

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 02 Jan 2018, 17:18

Kako pa vozite na AC? Na tempomat ali občutek? Ali na AC po klancih navzdol pretaknete v nevtralno? Jaz trenutno EV še čakam, vendar sem jih že nekaj peljal, pa tudi zelo varčno sem vozil z navadnim. Zato na AC po klancih navzdol, kjer bi vozilo v prestavi preveč zaviralo redno preklopim v ler in izkoriščam potencialno energijo. Za po ostalih delih pa vozim na tempomat. Seveda pa je za varčnost na AC bistvena hitrost zaradi upora vetra.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1357
2374

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a matija » 02 Jan 2018, 17:35

regeneracija ima nekaj izgub, tako da:

1. najefektivneje je, ce se avto po klancu navzdol kotali (menjalnik v N)
2. malenkost manj efektivno je, ce se vklopi regeneracija ker ima izgube
3. najmanj efektivno pa je, ce se vklopijo frikcijske zavore (diski), ker proizvajas toploto

Enako kot pri ICE avtomobilih, le da ti nimajo tocke 2. (imajo pa namesto tega moznost avto imeti v prestavi, kjer klanec obraca bate in je poraba zato lahko 0l/h namesto 1-2l/h kot v N). Vsekakor pa slabse od regeneracije EV vozil.

Torej ce zelis bit efektiven uporabljas zgornje tocke v njihovem vrstnem redu. Ce izbire nimas, se prestavis na naslednjo. Recimo pred dnevi sem se preljal cez Ljublelj. Na vrhu sem imel 10% SoC, na dnu pa 30% SoC. Vsekakor tu ni bilo moznosti biti pameten ter voziti v leru, ker bi cetrti ovinek zletel s ceste :-)
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 942
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
194
83

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a darjan » 02 Jan 2018, 17:44

Ni šanse da bi tako kompliciral...jaz uporabljam tempomat še v naseljih in v mestu, če le lahko oz je hitrost nad 30kmh, sploh se mi ne da več gasa pritiskat.
mkonci
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1357
2374

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a matija » 02 Jan 2018, 18:15

Kaj je tu kompliciranega ? To ni nek rule-book ki se ga moras drzati in analizirati. Valjda je logicno da je regen boljse kot zaviranje, valjda je logicno da je coast boljse kot regen. Mogoce so tocke po stevilkah izpadle kot nek pravilnik, ce je bilo na tak nacin razumljeno komu. To je avtomatika, delas brez razmisljanja, skoraj intuitivno.

Po daljsih klancih pa ponavadi ce vozim na elektriko dam v neutral. Vecinoma pa vozim s tempomatom tudi po ljubljani, vsaj zadnjih 10 let odkar sem dobil kazen za par km/h cez omejitev.
timo
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 443
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
294
17

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a Goran » 02 Jan 2018, 20:18

A točka 2 pomeni, da če se peljem po klancu navzdol v leru bom imel na koncu klanca več štroma kot če peljem z regeneracijo?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1357
2374

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a matija » 02 Jan 2018, 20:21

Ja, tako.

Ker z regenom bos manj spravil v baterijo, za kasnejsi pogon iz baterije, kot ce bi pustil da se avto kotali dol po klancu v neutral. Lahko pa da bos prisiljen vklopit regen, zaradi prevelike hitrosti.

To pa ni pametno pocet z normalnim avtomatikom v ICE avtomobilu, ker vecina odklopi pumpo za olje, posledicno se znizuje zivljenska doba temu. Recimo znani ZFov-i avtomatiki. Zato tega tudi ne pocnem v PHEV. EVji pa imajo vecinoma le reduktor oz spremembo kolicnika prenosa.
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Ptuj
Avto: BMWi3 ali Hyundai Kona Electric
354
10

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a BoBa » 02 Jan 2018, 20:25

??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!
MIRANRR
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1357
2374

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a matija » 02 Jan 2018, 20:31

Ce zvozis nek klanec v leru in nadaljujes pot 100km za klancom, bos na cilju imel visji SoC, ce si na klancu pustil v leru da hitrost naraste iz 80 na 120, kot pa ce si z regenom drzal
hitrost na 80.

Kotalni upor ima manjse izgube kot regeneracija.

I3 sicer ni aerodinamicen, a nek kamion spet ni.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 443
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
294
17

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a Goran » 02 Jan 2018, 20:33

No zmente se, bom mel več ali manj :)
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 262
161
249

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a giotto » 02 Jan 2018, 20:56

BoBa je napisal/-a:??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!


Zakaj EV ni dobro voziti v N?
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 889
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
1035
1762

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a DGJ » 02 Jan 2018, 21:13

Osebno mislim, da so razlike tako minimalne med točkama 1 in 2, da bi jaz predlagal, da vsak vozi po občutku oziroma tako kot mu je bolj "naravno", kot je omenil @matija.
Jaz enkrat uporabljam eno drugič drugo tehniko... kot mi v danem trenutku bolj ustreza tudi zaradi prometa in drugih udeležencev.
Goran
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Ptuj
Avto: BMWi3 ali Hyundai Kona Electric
354
10

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a BoBa » 02 Jan 2018, 21:17

giotto je napisal/-a:
BoBa je napisal/-a:??? V "leru" boš na koncu klanca v vsakem primeru imel manj energije kot na začetku. Z regeneracijo pa več! Sicer pa; v "leru" oziroma N položaju avtomatskega menjalnika in v N položaju EV nikoli ni priporočljivo voziti!


Zakaj EV ni dobro voziti v N?


Vprašaj inštruktorja varne vožnje. V vsakem trenutku je potrebno imeti možnost zmanjšanja kakor tudi povečanja hitrosti.
MIRANRR
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
498
468

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a mkonci » 02 Jan 2018, 22:28

Jaz po AC večino uporabljam radarski tempomat celo pot (Trebnje-Lj), po lokalnih cestah pa na nogo in regeneracijo na 2 ali B.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1357
2374

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a matija » 02 Jan 2018, 23:12

EVji imajo zelo redko avtomatski menjalnik, ki pa je zelo pogost pri ICE vozilih. Mislim da ga ima Rimac za zadnji kolesni par - 2 prestavi. Pa se to nisem preprican, da je pravi avtomatik. Pri EVjih naceloma Neutral ni skodljiv, ce izvzamemo varnostni aspekt kot ga omenja Boba.

matija je napisal/-a:To pa ni pametno pocet z normalnim avtomatikom v ICE avtomobilu, ker vecina odklopi pumpo za olje, posledicno se znizuje zivljenska doba temu. Recimo znani ZFov-i avtomatiki. Zato tega tudi ne pocnem v PHEV. EVji pa imajo vecinoma le reduktor oz spremembo kolicnika prenosa.
drejc12
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
43
38

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a drejc12 » 02 Jan 2018, 23:25

Res je to da ni ravno varno imeti v Neutral nikoli. V avto šoli se spomnem so mi striktno prepovedali dajat v ler npr. tudi pred semaforjem ko sem se mu približeval in je gorela rdeča luč. Vedno je tukaj tista pripravljenost, kaj če se kaj zgodi in moraš hitro odreagirat. Takrat ni časa prestavljat v prestavo/Drive.
EV entuziast, član Formula Student UL, N26 ambasador
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3500
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1957
2221

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a CRF » 03 Jan 2018, 08:54

Skupna potencialna in kinetična energija je na dnu klanca večja v primeru brez regeneracije, če se ne preseže določene hitrosti.
So pa to res detajli. Ponavadi v praksi način vožnje diktira cesta, promet in omejitve, tako da se je potrebno prilagajat temu. V N vozim malokrat. Mogoče na kakšnih res dolgih, ne preveč strmih, spustih na AC. Drugače pa tempomat. Bi pa verjetno večkrat če bi imal Teslo, ki nima možnosti majhne regeneracije.
hribovc0601
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1487
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
795
365

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a pirpy » 03 Jan 2018, 09:14

Če je klanec dolg in velik je priporočljivo vozit z regeneracijo, ker bo avto pridobil nekaj energije kot pa brez ker bo to energijo pojedel zračni upor zaradi večje hitrosti, torej če se ti ne mudi vsekakor z regeneracijo in počasi.
Če pa je klanes kratek in ga uporabiš samo za zagon potem pa brez regeneracije.
hribovc0601
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 443
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
294
17

Re: Tempomat da ali ne, za večji doseg

OdgovorNapisal/-a Goran » 03 Jan 2018, 11:33

Se mi zdi, da preveč komplicirate in izračunavate :) Če bi bral ta forum predno sem se odločil za EV ..... bi se še danes vozil z ICE :)
Tisto o tem kako ni varno v leru ..... nikoli ne dam v N ampak tolk spustim gas, da je kukr v leru. Mislim, da je čist logično, da če po ravnem dolgem klancu spustim gas toliko, da nima porabe niti ne bremza, torej bo šlo za prosti pad :) se bom peljal precej hitro in porabil štroma toliko kot če stojim na mestu. Če tak klanec peljem z regeneracijo, počasneje, bo procent baterije narasel.
Ampak kot je nekdo napisal, se s tem sploh ne ukvarjam. Vozim razmeram primerno. Če je po klancu navzdol v "leru" hitrost primerna se pač peljem v leru, če hitrost preveč naraste, enostavno malo popustim gas, da z regeneracijo malo zaviram .... simpl kot pasulj in res ne vem zakj toliko debate o parih % štroma.
nakaza, DGJ, crunchy, Luka, ixi

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na