Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Pozdravljeni,

že dlje časa spremljal tole famoznost okoli Nissanovega Propilota. Kakor pa opažam, je to skoraj da identična stvar Hyundai LKAS-u (z aktivnim tempomatom).
Kar imata sistema skupnega:
  1. aktivni tempomat deluje od cca. 30 km/h naprej
  2. sistem za ohranjanje smeri vožnje deluje od cca. 60 km/h naprej
  3. avto spelje, če stoji na mestu za manj kot 3 sekunde, če je več, je potrebno pritisniti Resume ali pa pritisniti pedal za.. Heh, plin?
  4. avto bo sam zaviral, če se vozilo pred njem sunkovito zaustavi
  5. sistem uporablja kamero za vzvratnim ogledalom za prepoznavo črt (ter objektov) na cesti ter radar za aktivni tempomat
Kaj ima Propilot boljše:
  1. v primeru, da voznik ne prime volana, se avto sam zaustavi z varnostnimi utripalkami na voznem pasu (Hyundai pač sistem izklopi in ga ne zanima več, kaj se dogaja okoli njega)
  2. v ostrem ovinku v primeru, da avto zapelje čez sredinsko črto, zabremza nasprotni kolesi, da avto poravna na vozni pas (Hyundai samo vrže ven, kot zgoraj opisano)
Kaj ima (po mojem seveda) Hyundai boljše:
  1. sistem je vključen takoj ob vklopu avta, ni ga potrebno sproti vklapljati
  2. sistem deluje tudi ob močnejšem nalivu, če so le vidne črte (se je pa že zgodilo, da sam nisem videl črt, avto pa jih je zaznal in držal sredino voznega pasu; Propilot baje vrže ven, ko so brisalci na LO ali HI)
  3. avto lahko vozi sam cca. 12 sekund (Propilot začne opozarjati, da je potrebno držati volan po 8 sekundah)
Zanima pa me, recimo Hyundai ima problem kadar vozim za kakšnim traktorjem po regionalni cesti ali skozi vas (z aktivnim tempomatom), če prikolica nima rdečih odbojnikov ali pa luči. Torej predvsem doma izdelane prikolice ali pa prikrite/zakrite luči (gozdarske prikolice).
Takrat pa sem opazil, da bo avto naključno sam začel pospeševati in niti ne bo sam zaviral.
Na Vranskem (AMZS) sva z inštruktorjem testirala avtomatsko zaviranje v sili. Ugotovila sva, da se Hyundai brez problema zaleti v steno, če pa zazna rdeče odbojnike, bo pa zaviral (v tisto mehko kocko s sliko avta sem zapeljel z druge strani, sem se gladko malo zaletel vanjo )

Zanima me še, ali kakšen od sistemov prepozna npr. tudi pešca na prehodu? Nekje sem zasledil, da Hyundai to ima, h sreči pa tega v realnem življenju še nisem potreboval (niti se ne mislim zanašati na ta sistem!).

To so moja opažanja, prosil pa bi, če lahko še kdo napiše kakšno izkušnjo. Po spletu sem iskal direktno primerjavo teh dveh sistemov pa nisem še našel česa konkretnega. Moti me predvsem to, da Nissan tega Propilota obeša na veliki zvon, da je to oh-in-sploh, ko pa imam občutek, da sistem niti ni dosti boljši od že obstoječega Hyundai-jevega.
Damijan, CRF, pirpy, DGJ, SimonZed, timo, Stromar
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a BogyX »

v ostrem ovinku v primeru, da avto zapelje čez sredinsko črto, zabremza nasprotni kolesi, da avto poravna na vozni pas (Hyundai samo vrže ven, kot zgoraj opisano)
tega ne razumem točno - avto ima tako nadzor nad električnim servo volanom - zakaj je potrebno še zavirat (to drugače dela ESP ampak v kritičnih situacijah)?

Kakšno razdaljo ti pa drži Hyundai (ni treba v metrih, bol me zanima subjektivno mnenje - bliže kot bi jo sam ali pušča vmes veliko prostora) in kaj se zgodi, ko se ti vmes zrine drugo vozilo?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a DGJ »

BogyX napisal/-a: Kakšno razdaljo ti pa drži Hyundai (ni treba v metrih, bol me zanima subjektivno mnenje - bliže kot bi jo sam ali pušča vmes veliko prostora) in kaj se zgodi, ko se ti vmes zrine drugo vozilo?
Imaš štiri nastavitve oddaljenosti od spredaj vozečega vozila, jaz imam nastavljeno na najmanj - najbliže in je to povsem sprejemljiva razdalja, da nisi nekomu "preveč za ritjo".
Če se nekdo vrine, se tempo upočasni, da se naredi primerna razdalja in potem drži to razdaljo.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Nejccc napisal/-a: Zanima me še, ali kakšen od sistemov prepozna npr. tudi pešca na prehodu? Nekje sem zasledil, da Hyundai to ima, h sreči pa tega v realnem življenju še nisem potreboval (niti se ne mislim zanašati na ta sistem!).
Sistem zaznavanja pešcev od 2:40 dalje - https://www.youtube.com/watch?v=a0s5ktlciDk
Nejccc
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a CRF »

Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Matej »

Moje mnenje je, ko avto zazna oviro na polno zavira. 5 km/h se ne sliši veliko, vendar, če se zadeva mora ustaviti je pet na uro velika razlika.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a DGJ »

CRF napisal/-a:Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.
Bi rekel, da je na polno.
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a amaterB »

DGJ napisal/-a:Če se nekdo vrine, se tempo upočasni, da se naredi primerna razdalja in potem drži to razdaljo.
Hibridni Niro je tudi tako naredil, ko sem ga imel na testu, medtem ko je Polo v takem primeru kar obupal in izklopil radarski tempomat. Sem pa v obeh primerih samo kak kilometer uporabljal tempomat, tako da vzemite informacijo z rezervo.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a darjan »

Tole bi rekel, da mi je Polo rešitev bolj všečna, ker vrivanje je "stresna" situacije, kjer bi moral človek prevzeti nadzor.

Lahko sicer da niro uporablja malo bolj napreden algoritem, kjer se upošteva tudi "tempo vrivanja" in če je bolj vsiljeno, preda nadzor, če pa je bolj tekoče, pa pusti naprej avtomatiko.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ko sem "vrivanje" testiral na e-golfu je bilo narejeno presenetljivo odlično! Če je avto zaznal da se vrinjen avto oddaljuje... sploh ni reagiral in lepo počasi povečal razdaljo. Če pa je zaznal približevanje je pa pač po potrebi ustrezno zaviral. Po mojem, točno tako kot mora bit.
DGJ
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Naj nekdo z novim Leafom naredi realne teste - konec koncev je ProPilot bil pri meni ta, ki je pomagal pri odločitvi.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Matej »

@CRF, Točno tako tudi Ioniq naredi.
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a talker2 »

Ko sem "vrivanje" testiral na e-golfu je bilo narejeno presenetljivo odlično! Če je avto zaznal da se vrinjen avto oddaljuje... sploh ni reagiral in lepo počasi povečal razdaljo. Če pa je zaznal približevanje je pa pač po potrebi ustrezno zaviral. Po mojem, točno tako kot mora bit.
Tudi pri mojem je tako. Če se pa nekdo res preblizu vrine pa z zvočnim in vidnim signalom na armaturi opozori na to, da prevzameš nadzor, če je potrebno.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Ni dvakrat za reči, da ne gre pri obeh vozilih za enak sistem ali vsaj istega dobavitelja (kar se kamere, radarja in kontrolne enote, ki nato sporoča avtu, kako naj obrača volan, tiče)... Se pa ProPilot z marketinškega vidika zagotovo bolje sliši kot LKAS.
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

DGJ napisal/-a:
CRF napisal/-a:Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.
Bi rekel, da je na polno.
Za to s pešcem ne vem ampak dvomim,d a bi bilo kaj razlike. Avto v primeru zaviranja sam zavira na polno - in to v trenutku. Se mi je zgodilo, da se mi je avto vrinil (brez smerokaza) in nato takoj bremzal (kolona). Avto je v trenutku zabremzal na polno, če tisti zadaj ne bi držal varnostne... Jaz ne bi več vozil celega Ioniq-a

Drugače pa @BogyX:
Varnostna razdalja je meni večinoma super, ko je nastavljena na najdaljšo. Cca. 2 sekundi. Nekako imam občutek, da je vsaka črtica pol sekunde. Torej max je 2 sekundi, min je 0,5 sekunde. Ta samo z eno črtico je meni ok samo v primeru suhe ceste par dni po dežju. Drugače se mi zdi kar malce preblizu.

Glede zaviranja in servo pa imam občutek, da avto "sme" uporabiti samo vnaprej določen navor/moč na volan. V kolikor sta tisti navor/moč presežena, bo sistem vrgel ven (Hyundai) ali pa zaviral levo oz. desno stran avta (Nissan). To pa pride v primeru, da je hitrost prevelika za dani ovinek.
Za primer, AC priključek z vzhodne obvoznice na AC proti MB avto spelje brez dotika volana pri nastavljenem 82 km/h na tempomatu.
Ovinka pred predorom Golovec (iz smeri Lj-jug) pa mi avto ne bo speljal sam, ker je prehud ovinek.
DGJ, BogyX, SimonZed
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Nejccc hvala za razlago - zanimivo in komaj čakam da sprobam.
Nejccc
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 414
Avto: Hyundai IONIQ EV
334
370

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a magic »

Pri ioniqu lkass zelo dobro deluje, do sedaj nisem imel tezav, v naseljih si naredim manjso razdaljo, na AC pa vecjo ker je vecja hitrost. Edino kar je bilo nedolgo nazaj, ker je avto predmano nepricakovano zavil in se skoraj ustavil pri tem je ioniq popolnoma zavrl, ce bi sam vozil bi lahko samo zmanjsal, tisti ki pa je bil za mano je pa tudi imel veliko dela da nisva prisla skupaj.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Matej »

Glede občutljivosti reagiranja na različne ovire lahko to občutljivost nastavite v meniju v treh stopnjah. Jaz imam na srednjo stopnjo.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Danes sem na AC preizkusil LKAS pri cca 95 km/h, ovinke je presenetljivo dobro odpeljal. Pri vožnji naravnost pa bi me zaradi vijuganja od leve k desni črti in nazaj najbrž ustavila policija in mi dala pihati (ping-pong).
Stromar
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Jup, to sem pa opazil. Če je cesta ravno prav široka / ozka, pride kdaj do tega efekta. Včasih pomaga, da sistem samo izklopiš ter nazaj vklopiš.
SimonZed
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Vprašaj in izveš”