Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 248
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
278
528

Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 22 Apr 2018, 15:14

Pozdravljeni,

že dlje časa spremljal tole famoznost okoli Nissanovega Propilota. Kakor pa opažam, je to skoraj da identična stvar Hyundai LKAS-u (z aktivnim tempomatom).
Kar imata sistema skupnega:
  1. aktivni tempomat deluje od cca. 30 km/h naprej
  2. sistem za ohranjanje smeri vožnje deluje od cca. 60 km/h naprej
  3. avto spelje, če stoji na mestu za manj kot 3 sekunde, če je več, je potrebno pritisniti Resume ali pa pritisniti pedal za.. Heh, plin? :D
  4. avto bo sam zaviral, če se vozilo pred njem sunkovito zaustavi
  5. sistem uporablja kamero za vzvratnim ogledalom za prepoznavo črt (ter objektov) na cesti ter radar za aktivni tempomat

Kaj ima Propilot boljše:
  1. v primeru, da voznik ne prime volana, se avto sam zaustavi z varnostnimi utripalkami na voznem pasu (Hyundai pač sistem izklopi in ga ne zanima več, kaj se dogaja okoli njega)
  2. v ostrem ovinku v primeru, da avto zapelje čez sredinsko črto, zabremza nasprotni kolesi, da avto poravna na vozni pas (Hyundai samo vrže ven, kot zgoraj opisano)

Kaj ima (po mojem seveda) Hyundai boljše:
  1. sistem je vključen takoj ob vklopu avta, ni ga potrebno sproti vklapljati
  2. sistem deluje tudi ob močnejšem nalivu, če so le vidne črte (se je pa že zgodilo, da sam nisem videl črt, avto pa jih je zaznal in držal sredino voznega pasu; Propilot baje vrže ven, ko so brisalci na LO ali HI)
  3. avto lahko vozi sam cca. 12 sekund (Propilot začne opozarjati, da je potrebno držati volan po 8 sekundah)

Zanima pa me, recimo Hyundai ima problem kadar vozim za kakšnim traktorjem po regionalni cesti ali skozi vas (z aktivnim tempomatom), če prikolica nima rdečih odbojnikov ali pa luči. Torej predvsem doma izdelane prikolice ali pa prikrite/zakrite luči (gozdarske prikolice).
Takrat pa sem opazil, da bo avto naključno sam začel pospeševati in niti ne bo sam zaviral.
Na Vranskem (AMZS) sva z inštruktorjem testirala avtomatsko zaviranje v sili. Ugotovila sva, da se Hyundai brez problema zaleti v steno, če pa zazna rdeče odbojnike, bo pa zaviral (v tisto mehko kocko s sliko avta sem zapeljel z druge strani, sem se gladko malo zaletel vanjo :) )

Zanima me še, ali kakšen od sistemov prepozna npr. tudi pešca na prehodu? Nekje sem zasledil, da Hyundai to ima, h sreči pa tega v realnem življenju še nisem potreboval (niti se ne mislim zanašati na ta sistem!). :oops:

To so moja opažanja, prosil pa bi, če lahko še kdo napiše kakšno izkušnjo. Po spletu sem iskal direktno primerjavo teh dveh sistemov pa nisem še našel česa konkretnega. Moti me predvsem to, da Nissan tega Propilota obeša na veliki zvon, da je to oh-in-sploh, ko pa imam občutek, da sistem niti ni dosti boljši od že obstoječega Hyundai-jevega.
Damijan, CRF, pirpy, DGJ, SimonZed
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 181
Kraj: MB
Avto: NISSAN
164
40

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a BogyX » 24 Apr 2018, 08:42

v ostrem ovinku v primeru, da avto zapelje čez sredinsko črto, zabremza nasprotni kolesi, da avto poravna na vozni pas (Hyundai samo vrže ven, kot zgoraj opisano)

tega ne razumem točno - avto ima tako nadzor nad električnim servo volanom - zakaj je potrebno še zavirat (to drugače dela ESP ampak v kritičnih situacijah)?

Kakšno razdaljo ti pa drži Hyundai (ni treba v metrih, bol me zanima subjektivno mnenje - bliže kot bi jo sam ali pušča vmes veliko prostora) in kaj se zgodi, ko se ti vmes zrine drugo vozilo?
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1454

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a DGJ » 24 Apr 2018, 10:22

BogyX je napisal/-a:Kakšno razdaljo ti pa drži Hyundai (ni treba v metrih, bol me zanima subjektivno mnenje - bliže kot bi jo sam ali pušča vmes veliko prostora) in kaj se zgodi, ko se ti vmes zrine drugo vozilo?


Imaš štiri nastavitve oddaljenosti od spredaj vozečega vozila, jaz imam nastavljeno na najmanj - najbliže in je to povsem sprejemljiva razdalja, da nisi nekomu "preveč za ritjo".
Če se nekdo vrine, se tempo upočasni, da se naredi primerna razdalja in potem drži to razdaljo.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1454

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a DGJ » 24 Apr 2018, 10:47

Nejccc je napisal/-a:Zanima me še, ali kakšen od sistemov prepozna npr. tudi pešca na prehodu? Nekje sem zasledil, da Hyundai to ima, h sreči pa tega v realnem življenju še nisem potreboval (niti se ne mislim zanašati na ta sistem!). :oops:


Sistem zaznavanja pešcev od 2:40 dalje - Euro NCAP Crash Test of Hyundai Ioniq - YouTube
Nejccc
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Apr 2018, 11:20

Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 632
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
487
254

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Matej » 24 Apr 2018, 11:31

Moje mnenje je, ko avto zazna oviro na polno zavira. 5 km/h se ne sliši veliko, vendar, če se zadeva mora ustaviti je pet na uro velika razlika.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1454

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a DGJ » 24 Apr 2018, 11:51

CRF je napisal/-a:Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.


Bi rekel, da je na polno.
amaterB
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Slovenija
Avto: kia venga dizel
13
1

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a amaterB » 24 Apr 2018, 12:04

DGJ je napisal/-a:Če se nekdo vrine, se tempo upočasni, da se naredi primerna razdalja in potem drži to razdaljo.

Hibridni Niro je tudi tako naredil, ko sem ga imel na testu, medtem ko je Polo v takem primeru kar obupal in izklopil radarski tempomat. Sem pa v obeh primerih samo kak kilometer uporabljal tempomat, tako da vzemite informacijo z rezervo.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a darjan » 24 Apr 2018, 12:07

Tole bi rekel, da mi je Polo rešitev bolj všečna, ker vrivanje je "stresna" situacije, kjer bi moral človek prevzeti nadzor.

Lahko sicer da niro uporablja malo bolj napreden algoritem, kjer se upošteva tudi "tempo vrivanja" in če je bolj vsiljeno, preda nadzor, če pa je bolj tekoče, pa pusti naprej avtomatiko.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Apr 2018, 12:26

Ko sem "vrivanje" testiral na e-golfu je bilo narejeno presenetljivo odlično! Če je avto zaznal da se vrinjen avto oddaljuje... sploh ni reagiral in lepo počasi povečal razdaljo. Če pa je zaznal približevanje je pa pač po potrebi ustrezno zaviral. Po mojem, točno tako kot mora bit.
DGJ
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 181
Kraj: MB
Avto: NISSAN
164
40

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a BogyX » 24 Apr 2018, 12:49

Naj nekdo z novim Leafom naredi realne teste - konec koncev je ProPilot bil pri meni ta, ki je pomagal pri odločitvi.
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 632
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
487
254

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Matej » 24 Apr 2018, 12:50

@CRF, Točno tako tudi Ioniq naredi.
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 222
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
321
460

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a talker2 » 24 Apr 2018, 12:58

Ko sem "vrivanje" testiral na e-golfu je bilo narejeno presenetljivo odlično! Če je avto zaznal da se vrinjen avto oddaljuje... sploh ni reagiral in lepo počasi povečal razdaljo. Če pa je zaznal približevanje je pa pač po potrebi ustrezno zaviral. Po mojem, točno tako kot mora bit.


Tudi pri mojem je tako. Če se pa nekdo res preblizu vrine pa z zvočnim in vidnim signalom na armaturi opozori na to, da prevzameš nadzor, če je potrebno.
SimonZed
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 219
Avto: Citroen C2 VTS, čakajoč Kono EV 64kWh
146
174

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 24 Apr 2018, 13:03

Ni dvakrat za reči, da ne gre pri obeh vozilih za enak sistem ali vsaj istega dobavitelja (kar se kamere, radarja in kontrolne enote, ki nato sporoča avtu, kako naj obrača volan, tiče)... Se pa ProPilot z marketinškega vidika zagotovo bolje sliši kot LKAS. :D
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 248
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
278
528

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 24 Apr 2018, 14:45

DGJ je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Zanimivo. A mislite da je to zaviranje na polno? Meni ne izgleda. Mi je čudno da rajši ne zavira na polno in se zaleti, kot da bi se vsaj poskusil ustavit.


Bi rekel, da je na polno.


Za to s pešcem ne vem ampak dvomim,d a bi bilo kaj razlike. Avto v primeru zaviranja sam zavira na polno - in to v trenutku. Se mi je zgodilo, da se mi je avto vrinil (brez smerokaza) in nato takoj bremzal (kolona). Avto je v trenutku zabremzal na polno, če tisti zadaj ne bi držal varnostne... Jaz ne bi več vozil celega Ioniq-a :D

Drugače pa @BogyX:
Varnostna razdalja je meni večinoma super, ko je nastavljena na najdaljšo. Cca. 2 sekundi. Nekako imam občutek, da je vsaka črtica pol sekunde. Torej max je 2 sekundi, min je 0,5 sekunde. Ta samo z eno črtico je meni ok samo v primeru suhe ceste par dni po dežju. Drugače se mi zdi kar malce preblizu.

Glede zaviranja in servo pa imam občutek, da avto "sme" uporabiti samo vnaprej določen navor/moč na volan. V kolikor sta tisti navor/moč presežena, bo sistem vrgel ven (Hyundai) ali pa zaviral levo oz. desno stran avta (Nissan). To pa pride v primeru, da je hitrost prevelika za dani ovinek.
Za primer, AC priključek z vzhodne obvoznice na AC proti MB avto spelje brez dotika volana pri nastavljenem 82 km/h na tempomatu.
Ovinka pred predorom Golovec (iz smeri Lj-jug) pa mi avto ne bo speljal sam, ker je prehud ovinek.
DGJ, BogyX, SimonZed
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 181
Kraj: MB
Avto: NISSAN
164
40

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a BogyX » 24 Apr 2018, 14:56

Nejccc hvala za razlago - zanimivo in komaj čakam da sprobam.
Nejccc
magic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 278
Avto: Hyundai IONIQ EV
239
235

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a magic » 24 Apr 2018, 15:38

Pri ioniqu lkass zelo dobro deluje, do sedaj nisem imel tezav, v naseljih si naredim manjso razdaljo, na AC pa vecjo ker je vecja hitrost. Edino kar je bilo nedolgo nazaj, ker je avto predmano nepricakovano zavil in se skoraj ustavil pri tem je ioniq popolnoma zavrl, ce bi sam vozil bi lahko samo zmanjsal, tisti ki pa je bil za mano je pa tudi imel veliko dela da nisva prisla skupaj.
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 632
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
487
254

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Matej » 24 Apr 2018, 22:01

Glede občutljivosti reagiranja na različne ovire lahko to občutljivost nastavite v meniju v treh stopnjah. Jaz imam na srednjo stopnjo.
SimonZed
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 219
Avto: Citroen C2 VTS, čakajoč Kono EV 64kWh
146
174

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a SimonZed » 16 Jun 2018, 22:01

Danes sem na AC preizkusil LKAS pri cca 95 km/h, ovinke je presenetljivo dobro odpeljal. Pri vožnji naravnost pa bi me zaradi vijuganja od leve k desni črti in nazaj najbrž ustavila policija in mi dala pihati (ping-pong). :)
Uporabniški avatar
Nejccc
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 248
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
278
528

Re: Nissan Propilot vs. Hyundai LKAS

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 17 Jun 2018, 16:05

Jup, to sem pa opazil. Če je cesta ravno prav široka / ozka, pride kdaj do tega efekta. Včasih pomaga, da sistem samo izklopiš ter nazaj vklopiš.
SimonZed

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na