Prednosti in slabosti električnega avta

Vse kar si od nekdaj želel vedeti o električnih vozilih, pa nisi vedel kje vprašati
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 797
286
9

Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a EVSVET » 20 Jul 2015, 21:53

V nekaj točkah zbrane prednosti in slabosti električnega avta. Na koncu pa še nekaj primerov, za koga je električni avtomobil primeren in za koga (še) ne.

:nod: Prednosti
  • Enakomeren navor v celotnem voznem območju
  • Praviloma visok navor, pri deklarirani moči električnega motorja
  • Preprost za vožnjo, ni menjalnika
  • Varčen
  • Ekološki, navkljub vsemu, kar ste slišali o tem kako umazana je proizvodnja baterij
  • Tih
  • Vsako jutro se zbudite s polnim "tankom" goriva
  • Sodoben, večina lahko komunicira z vašim mobilnim telefonom

:nope: Slabosti
  • Teža, skupaj z baterijami je običajno vsaj 30% težji od klasičnega avta
  • Za sprejemljivo ceno, dokaj omejen doseg (150km)
  • Cena, vendar so subvencije približale cene na raven klasičnih vozil

Torej, vprašajte se kakšne so vaše vsakodnevne potrebe po mobilnosti, in videli boste če bi bil električni avto primeren za vas.
- Primeren je za vse, ki dnevno prevozite manj kot 100km. S trenutno tehnologijo baterij je to doseg večine avtov v najslabših možnih pogojih.
- Imeti morate vsaj eno možnost polnjenja doma. Bloki brez namenskih polnilnih mest za električne avtomobile niso primerni, razen če imate v bližini hitro javno polnilnico na katero se lahko zanesete.
- Za ekonomsko upravičenost morate prevoziti vsaj 20.000 kilometrov letno. Več prevozite, več privarčujete.

Seveda zgornje zahteve niso univerzalne, vendar okvirno veljajo za srednji razred trenutnih električnih vozil, kot so, e-Golf, Kia Soul EV, Nissan Leaf, Renault Zoe, BMW i3 in podobni.
elektromobilni
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 285
Kraj: marost
Avto: generator
58
15

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a elektromobilni » 29 Jul 2015, 18:16

Zame ima EV več pozitivnih kot negativnih lastnosti. Doseg ni problematičen, problem je čas polnjenja. Največ sem v enem dnevu (pozimi ) naredil 432 km. O slabostih je potrebno pisati, da se začnejo odpravljati. Pod slabosti bi še pripisal:
-ni hitrih polnilnih postaj (QC)
-nezanesljiva in nedelujoča polnilna infrastruktura (ne moreš preveriti če deluje),
-problemi s prijavo in polnjenjem na polnilnih postajah (razne kartice, delavni časi, zaparkirane PP,...),
-servisna mreža, ko gre kaj narobe zaradi neusposobljenosti,
-premalo uradnih informacij za uporabnike EV (proizvajalcev EV, ponudnikov polnilne infrastrukture, ...)
-dolgotrajni postopki za pridobitev subvencij
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
66
21

Slabosti električnih vozil

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Maj 2017, 10:18

1. Velikost baterije ne bom štel k slabosti, saj večji akumulator prinese tudi večjo težo avtomobila in višjo ceno.

2. Mnogo jih nima trifaznega polnilca, kar sledi počasno polnjenje doma in na 22kW polnilnici.

3. Baterija spodaj na sredini prinese nizko težišče in razporeditev teže 50/50 in dobra lega, problem je če ima prednji pogon potem so težave z vožnjo v klanec po makadamu in snegu, bolje bi bil zadnji pogon.

4. Veliko EV nima priključka za prikolico.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1761
Kraj: Kranj
Avto: Zoe R240
576
835

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Maj 2017, 14:24

1. Se strinjam

2. To ni slabost električnih avtomobilov, ampak določenih modelov.

3. Enako kot 2. V vsakem primeru je za oprijem boljši zadnji pogon, ampak jaz imam z Zoe ZELO dobre izkušnje v snegu.

4. Enako kot 2.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
66
21

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Maj 2017, 19:05

Sem pisal na splošno za več modelov:

2. Veliko modelov nima trifaznega polnilca 11kW, kar je nek minimum

3. Imam Zoe, ne morem peljati v zelo strm makadam, takoj ko zdrsne zmanjša moč deluje sistem proti zdrsu, ali je to možno izklopiti.

4. Veliko modelov ne omogoča vožnje prikolice, tudi Zoe, verjetno je to zato ker ne zmore peljat prikolico v klanec ker nima menjalnika in majhen navor, v nekem klancu bi se vse skup ustavilo.

Imam Zoe 41kWh baterija dovolj, trifazni polnjenje OK, minus je klanec in vleka prikolice.
Uporabniški avatar
robert
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
394
316

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a robert » 18 Maj 2017, 07:33

Jaz nisem vleku prikolice že leta.
Bi mi pa prav prišla kljuka, ker sem na njo obesil nosilec za kolesa.
Trenutna rešitev je Thuletov obešalnik za kolesa, ki se montira na zadnja vrata, razen to da je za 3 kolesa nekih velikih slabosti nima.
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
206
164

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 18 Maj 2017, 07:44

N75 je napisal/-a:Sem pisal na splošno za več modelov:

2. Veliko modelov nima trifaznega polnilca 11kW, kar je nek minimum

3. Imam Zoe, ne morem peljati v zelo strm makadam, takoj ko zdrsne zmanjša moč deluje sistem proti zdrsu, ali je to možno izklopiti.

4. Veliko modelov ne omogoča vožnje prikolice, tudi Zoe, verjetno je to zato ker ne zmore peljat prikolico v klanec ker nima menjalnika in majhen navor, v nekem klancu bi se vse skup ustavilo.

Imam Zoe 41kWh baterija dovolj, trifazni polnjenje OK, minus je klanec in vleka prikolice.


Ne vem o kakšnem klancu govoriš, jaz z svojo pridem po vseh makedamskih klancih kjer sem prej z peugeot 407 SW (za vse ostalo imam pa traktor :) )

Prikolica bi bila pa super ja. Sploh, če imaš to edini avto, vleka prikolice v klanec zna biti problematična, če imaš v eko, drugače mislim, da ga ni klanca, da ga zoe + 750 kg prikolica nebi zmogla (glede navora oz moči, Mogoče bi bilo spodrsavanje na makedamu problem).
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
66
21

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a N75 » 19 Maj 2017, 00:46

Sem se poskusil peljat do oddajnika na hribu, strmo in pesek, zakopa in se kar ustavi, ne vem s čim se pa vzdrževalci oddajnika vozijo, ne rabim te poti.

Glede prikolice bi verjetno peljalo brez problema 50km/h v klanec, ne rabim nujno prikolice, samo bi bilo včasih koristno, kateri EV pa omogoča vleko prikolice.
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
66
21

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a N75 » 19 Maj 2017, 01:23

Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
206
164

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 19 Maj 2017, 07:24

zanimivo, pri nas je pa nemogoče.
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 813
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
433
724

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a matija » 19 Maj 2017, 12:36

Saj v nemciji tudi. Tole je aftermarket produkt, verjetno ga lahko tudi ti narocis pri njih :)
Super stvar, vecina EV in hibridov je brez kljuk. Ne razumem te logike. Verjetno imajo v mislih EH/hibrid je za ekoniomicno voznjo z nizko porabo, ceprav ne vidim logike v tem. Zadnjic sem gledal avto ki je imel normalno kljuko, hibridna razlicica je bila brez. Nonesense.
 
Priponke
kljuka.jpg
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 744
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
206
164

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a pirpy » 19 Maj 2017, 14:19

Saj ni problem kljuka, šeško je rekel, da mi jo namontira v dveh dneh za ceno manj kot 300 € a papirologija ne gre čez, ker proizvajalec ne dovoli.
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 126
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
113
165

Re: Prednosti in slabosti električnega avta

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 20 Maj 2017, 00:46

Tako je... je kar nekaj avtov na katere bi lahko montirali kljuko in imajo celo luknje na nosilcih ampak zaradi doseganja raznih ECO standardov in zaradi omejevanja emisij jih proizvajalec ne dovoli (se pravi šasija ista ampak več različnih motorjev in tisti bolj ECO nastrada) - tako se je ne da vpisati v homologacijo.

Vrni se na