Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

O prototipih, napovedanih modelih, malih in velikih skrivnostih. Od jutri do večnosti.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1018
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
576
1009

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Nov 2017, 09:45

Imas prav, mea culpa. Testno obdobje imajo do sredine 2018. Se vedno ne morem mimo dejstva da so vseeno precej drazji v testnem obdobju kot petrol v testnem odbobju in da se enako nadaljuje po rednem ceniku, precej drazji od petrola. To sem napisal vec ali manj samo zaradi nekih capslockov in klicajev na sliki zgoraj, kako je petrol drag. Dajmo se sprijaznit — ni drag. Je realen. Prevec na vseh koncih povezujemo EVje s "free". Kar vse mora bit free.

Ce pa bo potrebno cene korigirat ko jih bo v to prisilila konkurenca pa bodo to verjetno storili :) Sicer se bo clovek pac ustavil 3km prej/kasneje na drugem DC chargerju.

Jaz sem eden ki je zelo pod vplivom DC cenovne neenakosti. Neko srednje povprecje polnilne moci, ki jo C-Zero zmore na DC je okoli 30kW. Zato nerad polnim na DC to mestno lupinco ;)

matija je napisal/-a:- SOC 17% | temperatura baterije 22°C | polnjenje z 42kW
- SOC 40% | temperatura baterije 23°C | polnjenje s 35kW
- SOC 60% | temperatura baterije 26°C | polnjenje s 23kW
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 23 Nov 2017, 21:13

Dokler ne bo standarda, ne bo mogoče narediti fer cenika.
Vse se bo stabiliziral, ko bodo avti imeli 40+kWh baterijo. Takrat bo polnenje na DCjih res ostalo za sem in tja.
Realno pa tudi sedaj ne plačujemo prav veliko za elektriko, sploh v primerjavi z dizlom, tudi omenjen eGolf je cenejši od dizla, pa da polneš namesto 10 minut 12 niti ni taka fora, ker pri normalnih vožnjah niti ne rabiš DC.

Pregovarjanje o Pertrolu je predvsem zaradi fer... če bi bilo na kilowat, pa bi eden kot pravi Matija, balansirou baterijo, če bi bil pa mix cena pa cenik nebi nihče razumu.
matija, DGJ
crunchy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 129
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
56
37

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Nov 2017, 22:00

robert je napisal/-a:Pregovarjanje o Pertrolu je predvsem zaradi fer... če bi bilo na kilowat, pa bi eden kot pravi Matija, balansirou baterijo, če bi bil pa mix cena pa cenik nebi nihče razumu.

Kaj pa če se usedeš v taxi? Cena je mešanica prevožene poti in časa.
Jaz še vedno menim, da bi morala cena predvsem temeljiti na kWh, hkrati pa bi morali računati tudi pretečeni čas, vendar v takšnem razmerju, da npr. C-Zero in podobni ne trpijo. Predvidevam, da bi moral biti čas vrednoten nekje okrog 10% do največ 20% cene pri "polni" hitrosti polnjenja 50kW.
matija
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 235
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
255
448

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a DGJ » 23 Nov 2017, 22:40

Edino pravilno obračunavanje je na podlagi kWh. Pika.
Načini drugačnega obračunavanja o katerih razglabljamo izvirajo iz drugih problemov, ki nimajo veze z energijo.
To so:
- (pre)majhno število in (pre)počasne polnilnice - kar sicer ni res vendar se tako zdi, če prideš na polnilnico in je zasedena :)
- trenutno še relativno majhen domet EV
- vzgoja in bonton nas voznikov
- pohlep ponudnikov energije na PP (primer dejanskega stroška polnjenja vozila = analiza Mercator Šiška in obračunavanje Petrol)

Ko bodo zgoraj omenjene težave več ali manj rešene, bo vse lažje. :)
crunchy
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 23 Nov 2017, 22:48

crunchy je napisal/-a:Kaj pa če se usedeš v taxi? Cena je mešanica prevožene poti in časa.


Zato pa se je uveljavil UBER. Ker je preprosto in pregledno.
Taxisti pa pravijo, da ni fer.
crunchy, matija
crunchy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 129
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
56
37

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Nov 2017, 23:14

To je res.
Strinjam se tudi z DGJ-jem.
Če bo število EV precej večje od števila polnilnic bo potrebno nekako omejiti čas in ne računati samo kWh. V nasprotnem bo veliko slabe volje pri lastnikih EV. Moram pa priznati, da bi meni bolj ustrezal izračun, ki temelji izključno na kWh. Vsaj v naprej veš na čem si.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 23 Nov 2017, 23:42

Tukaj spet lahko dodam ...
Kaj pa PHEV? Navadno nimajo DCja, AC polnilec je do sedaj bil 3,6kW max.
Tukaj je še veliko čejev.
To ne more bit fer, ker so tehnologije tako različne.
Če bo na čas, bi naprimer tak PHEV plačal 6x več od npr ZOE na 22kW polnilnici.
Če bo pa na kWuro, bo pa zasedal 6x več časa, kot ga bi ZOE, ko se polne.
In potem so avti vmes..
Sama zbrka.

Edina rešitev bo 40+kWh baterija, da ne bo potrebe po konstantnem polnjenju.
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 236
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a darjan » 24 Nov 2017, 05:18

PHEV ne bo potreboval takšne baterije, tam domet do 100km je dovolj, torej 15-20kWh odvisno od modela.

Preveč komplicirate, zasebne polnilnice so last podjetij, podjetja naj sama diktirajo kako in kaj, trg se bo prilagodil ali izopljunil neprimerne zadeve.

Javna polnilnice pa so javne, kao od vseh, narejene z denarjem od vseh, in nihče nima večje pravice do uporabe. Seveda pa bi moral veljati nek bonton + pravila parkiranja. Recimo to kar ima LJ je kar ok urejeno, obvezno torej mora vozilo biti priklopljeno na postajo in po 3 urah se odstraniti, pa če se napolni ali ne. Seveda bi morala biti postaja minimalno 3.6kW moči.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 753
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
495
670

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Damijan » 24 Nov 2017, 07:48

CRF je napisal/-a:To so polnilnice v lasti Petrola. Mogoče delni lasti... In Petrol jih seveda trži kakor ve in zna. To so občine vedele pred postavitvijo.

Te, ki jih sedaj postavljajo občine (z EU sredstvi), so vse brezplačne in Plug&Charge... In tudi niso del komercialnih roaming omrežij.


Razumem, da so določene polnilnice na Petrolovih servisih v lasti Petrola.

Nekaj polnilnic pa je Petrol dobil v upravljanje (primer: Medvode, Pivka, Tolmin...).
Obiskovalec Tolmina (pp je postavila občina Tolmin in Rotary Rotary klub Idrija) zdaj brez Petrolove kartice ne more polniti oziroma je prisiljen v drag roaming... :|

In v razpisu Ekosklad Natura 2000 ne piše, da morajo biti brezplačne, poudarek je na anonimnosti in nediskriminaciji (šuko, ker nekatera EV nimajo type2).
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 24 Nov 2017, 08:08

darjan je napisal/-a:Preveč komplicirate, zasebne polnilnice so last podjetij, podjetja naj sama diktirajo kako in kaj, trg se bo prilagodil ali izopljunil neprimerne zadeve.

Javna polnilnice pa so javne, kao od vseh, narejene z denarjem od vseh, in nihče nima večje pravice do uporabe. Seveda pa bi moral veljati nek bonton + pravila parkiranja. Recimo to kar ima LJ je kar ok urejeno, obvezno torej mora vozilo biti priklopljeno na postajo in po 3 urah se odstraniti, pa če se napolni ali ne. Seveda bi morala biti postaja minimalno 3.6kW moči.


Tole nisem dobro razumel.
Podjetja lahko omejijo dostop. To je to.

Javne pa so dostopne do vseh. Dostopne! Nikjer pa ne piše, da morajo biti zastonj. Zastonj so, ker je namen čimveč ljudi spraviti na električni pogon. Ker drugače bo kot država Slovenija plačala penale EU komisiji.
Nikjer tudi ne piše, da ne smejo občine dat polnilnice v upravljanje nekemu podjetju, ki bo zaračunaval storitev.

Ne bit presenečen, ko bo treba večino teh free polnilnic plačevat.
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 236
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a darjan » 24 Nov 2017, 08:27

Ko se jih bo začelo zaračunavati se jih bo tudi nehalo uporabljati. Vsaj te 3.6kW, edino če bo obračun po kw in to po smešni ceni, oz pač taki kot doma, čez noč
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1018
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
576
1009

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 24 Nov 2017, 11:46

darjan je napisal/-a:Ko se jih bo začelo zaračunavati se jih bo tudi nehalo uporabljati. Vsaj te 3.6kW, edino če bo obračun po kw in to po smešni ceni, oz pač taki kot doma, čez noč


Yes. Jaz sem preracunal zelo na hitro in enostavno, da s PHEVom je se zadnja meja ko grem polnit na placljivo polnilnico 0.02€/min — ce gre za minutni interval. Nekje bolj na ziher strani pa je 0.015€/min.

Taksnih cen pa verjetno ne bo nikjer, ker bodo formirali cene po 22kW prikljucni moci. Cim bo polnilnica placljiva, pomeni da PHEVov verjetno gor ne bo.

In prav tako vecine BEVov :-) Dokler pa bo zastonj in ne-sankcionirano, bodo pa razni skiroji v igri, celodnevna parkiranja, ne-polnjenja, ...
talker2
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1018
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
576
1009

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 24 Nov 2017, 11:51

Damijan je napisal/-a:In v razpisu Ekosklad Natura 2000 ne piše, da morajo biti brezplačne, poudarek je na anonimnosti in nediskriminaciji (šuko, ker nekatera EV nimajo type2).


Cist iz firbca, tole sem ze veckrat slisal od razlicnih ljudi. Tudi mislim da je David iz devs/dems povedal enako ze veckrat za skoraj vse etrel-ove polnilnice postavljene preko razpisa, da nimajo schuko ali da so vezane na RFID.

Te stvari se verjetno lahko kam javi, da iz razpisa posljejo tem obcinam poziv za ureditev polnilnice, da bo skladna z razpisom ? Sicer pa cashback ...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Nov 2017, 11:53

Kar sem obiskal teh novih, ki imajo nalepko da so subvencionirane, imajo vse tudi schuko. Se pa prav nesramno skriva pod običajnim Type2 pokrovčkom.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 128
Avto: C-Zero
49
106

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a mitjap » 24 Nov 2017, 12:08

Jaz sem nepravilnosti javil na Ekosklad. Sem imel problem v Kopru na novih polnilnih postajah (etrelove). So pa rekli da dokler občina ni prejela sredstev ne morej nič, bodo pa spremljali. Torej nekatere imajo nalepke, vendar (še) niso sofinancirane s strani ekosklada.
matija
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 25 Nov 2017, 07:58

CRF je napisal/-a:Kar sem obiskal teh novih, ki imajo nalepko da so subvencionirane, imajo vse tudi schuko. Se pa prav nesramno skriva pod običajnim Type2 pokrovčkom.


V Radovljici je tudi nalepka ECo sklada, jaz sem priklopu na Type2, zraven je bil priklopljen Hibrid, delovalo je da ima tudi Type2. Torej je PP verjetno izven razpisa. Vendar! V razpisu piše, da je lahko taka, če je na voljo adapter, skladna z razspisom. Kje pa je ta adapter? Ni nobene številke, kjer bi ga lahko dobil.

Pa še en problem sem zasledil na tej polnilnici. Ta "smart" polnilnica, je tako narejena, da ko eden polni in še eden prklopi, spusti tok na vtičnici na 16A (obeh). To pomeni, če prideta dva avta, ki polneta enofazno, se oba polneta iz prve faze in to max 3,6kw, ostale dve fazi sta pa prazni (predvidevam, da je priključena na 1x3x22kw). Če bi bila res "smart" bi naredili tako, da vsak vleče iz svoje faze po 7kW.
Če bi kdo v tej firmi, ki dela te polnilnice, dejansko kdaj vozu EVja, bi to že naredili, tako se pa samo nasmihajo in mislijo svoje!
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 753
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
495
670

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Damijan » 25 Nov 2017, 09:52

Kot je zgoraj napisal Robert se kaže pomanjkanje izkušenj pri priklopu in izdelavi polnilnic (že s tem, da priklapljajo L1, L2 in L3 na obeh vtičnicah in nesimetrično obremenijo omrežje v primeru dveh enofaznih polnilcev). :bang:

Za pravilno delovanje ni nujno, da se vedno začne z L1, pravilno je:
L1, L2, L3
ali
L2, L3, L1
ali
L3, L1, L2

Na tak način je bila priklopljena "stara" polnilnica v Kranjski Gori, da so se lahko hkrati polnili 3 ali celo 4 EVji (enofazno typ2, šuko + kamper+CEE) kljub temu, da je bil priklop "samo" 3x25A...

Primer bolj logične polnilnice je v Tržiču, ki je priklopljena "samo" na 3x16A - vendar v primeru priklopa šuko vtičnice izklopi eno fazo na type2 vtičnici.
robert
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1018
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
576
1009

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Nov 2017, 11:59

Ojoj, oba porta vezejo z zacetkom na L1 ? Torej dva enofazca polnica in je obremnjenost polnilnice potem 32A/0A/0A ?
Kako so pa zvezane tiste efacecove s tipkovnicami - Bled, Tolmin, Medvode, Kobarid, ... ?

Kaj pa polnilnice zavoda Zadihaj, je kdo ze prisel do situacije da nekdo polni na Schuko. Kaksna polnilna moc je v tem primeru na DC od nazivnih 20kW ?

Btw Damijan, ali ni za Zoe problem ce se ena faza izklopi. Od nekje imam v spominu da potem neha polnit.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Nov 2017, 12:58

Na 2 sigurno ne dela, ne vem pa če preklopi na 1 če ena izpade.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan

Vrni se na