Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

O prototipih, napovedanih modelih, malih in velikih skrivnostih. Od jutri do večnosti.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 521
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
554
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 16 Okt 2017, 08:09

CRF je napisal/-a:
robert je napisal/-a:Kaj pa še ponoči dela? Pralni stroj, pomivalni stroj, sušilni stroj in bojler.

Toplotna črpalka je hitro 7 do 10kW = 3x16A
Ni variante da zraven polnim še avto. Ravno zato bom moral it na 3x25A in kupit švohnejšo črpalko.


Razumem, samo to vseeno ni 3x35A ali 3x50A, kot je bilo predlagano.
Pa kot pravim, za 60-80% ljudi bo zadostovalo, to kar imamo tudi za dva avto.

Ne vem kako polniš doma ali 3fazno ali enofazno?
Ampak, nekako se mi zdi, da je za domače polnenje dovolj enofazno.
Potrebe po kaki hudi(močni) polnilni postaje pa ponavadi tudi ni, tudi če bodo večje baterije, bo pa poraba avtov manjša in še večina se ne vozi prav veliko. Je 8 ur polnenja ponoči ponavadi zadosti.

Tja in sem pa bo kdo seveda moral zamenjat priključno moč.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Okt 2017, 08:10

Drejchi je napisal/-a:Naftarji se že pripravljajo...

Royal Dutch Shell has already committed a billion dollars toward alternative fuels, and now it's showing us where some of that money is going. The gas station corporation has agreed to buy NewMotion, a Netherlands-based company that owns some 30,000 electric-vehicle charging points across Western Europe

https://www.engadget.com/2017/10/13/shell-ev-charging-purchase-newmotion/

Saj ne vem ali je to dobro ali slabo.... :|
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 521
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
554
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 16 Okt 2017, 08:19

najverjetneje slabo
V naši strategiji piše o polnilnicah pred bloki.... tam se bodo tili naftni lobiji zapodil in postavl polnilnice, s katerimi bodo probal kar mastno računat.
Pri starih blokih, se pa tako ali tako ne bodo mogel zmenit, da bi svoje postavil :( Pa recimo ZavodZadihaj verjetno še kdo ima primerno rešitev za stare bloke, šuko vtičnica, ki šteje kdo je polnil in koliko.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Okt 2017, 08:30

Milsil sem bolj v smislu da zabremzajo širitev (mogoče celo ukinejo, kot neprofitabilno) in s tem še malo zavirajo elektrifikacijo...
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 521
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
554
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 16 Okt 2017, 08:33

Tudi to se lahko zgodi.
Imam pa občitek, da se je skala že začela valiti in jo bo precej težko ustavit.
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 518
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
287
24

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 16 Okt 2017, 08:41

Nah... tu so šle stvari že predaleč in bremzanje ni več mogoče. Pametni vidijo kam pes taco moli in skušajo že sedaj najti nove dohodkovne vire, ko še imajo čas in delujoč obstoječ poslovni model.

Po drugi strani FIAT in Sergio tiščita glavo v pesek in upata, da "opasnost prođe".
https://insideevs.com/fca-marchionne-tesla-musk-evs/
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 521
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
554
382

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a robert » 16 Okt 2017, 09:58

Tale Sergio me spominja na Ballmerja ... mimgrede on je bil takrat CEO Microsofta
In Kako se je smejal iPhonu ..

Ballmer Laughs at iPhone - YouTube
In sedaj ... Microsoft je celo kupil Nokijo, pa se tud to ni izšlo.
V tem svetu avtomibilizma, bo pomoje manj takih zgodb, nekaj jih pa bo.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1015
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
570
1007

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 16 Okt 2017, 10:29

robertto je napisal/-a:Včeraj sem se pogovarjal s sosedom fosilcem o elektromobilnosti.


Taksnih ne bos preprical, jaz sem ze odnezhal. Naj placujejo dizel dokler zelijo :-) Btw, jaz sem se zacel izogibat razlagam da je polnjenje brezplacno, ker bo ljudem samo to v glavi ostalo. Jasno je da ne bo vec dolgo, ko pa bo je pa se vedno nekajkrat ceneje od dizla. Samo energent. Kje so potem se servisi, razne ugodnosti EV itn, ...

Taksnim jaz razlozim stvari na hitro, kot pred tedni kolegu ki je zacel "pa z EV niti do Bol-a ne pridem". Taksnim pomaga samo odgovor: "seveda prides, realnih 500km naredi boljsi EV, ko mu pa zmanjka se pa ustavi za toliko casa kot ti z dizlom na ravbarkomandi s placevanjem vred, to je ~15min, ker polni z 600km/uro. Imas pa tudi ugodnejse EV, ki naredijo manj, princip pa je enak. No, do Bola na braču pa polnit niti ne rabis, tako kot skoraj nikoli ne rabis it nikamor tankat kot dizla, ker to naredis doma". Potem ze malo cukasto gledajo. It v debate kako je ~200km ze dovolj je brezpredmetno, no nekaterim pa dejansko ni. Cez cas bodo ze dojeli, oz. njihovi otroci. Podobno kot prehod iz konjske vprege na avtomobil, je bilo tudi kup polemik kje bos to tankal itd. Pa da je nevarno transportirat fosilna goriva. Zdaj pa imamo miljarde avtomobilov.

CRF je napisal/-a:Toplotna črpalka je hitro 7 do 10kW = 3x16A
Ni variante da zraven polnim še avto. Ravno zato bom moral it na 3x25A in kupit švohnejšo črpalko.


Je, ampak sosed mirno ogreva troetazno hiso na toplotno crpalko, ki uporablja 2 fazi. Pa mu je ven metalo, ker je bilo nespametno zvezano in je fasal na isto fazo: toplotno, pomivalc, se nekaj, ko je zena vklopila se fen za lase. Zdaj jo je dal le na eno fazo, ne vem kako ampak bistveno vec kot 1x20A ne more bit, ima zunaj 3x20A. Je pa hisa dobro izolirana.

Jaz imam drug primer, ogrevanje na mestni plin, veliko noci pa polnim hkrati 2 elektricna avtomobila. Vsak na svoji fazi in sicer 1x14.5A & 1x16A. Zraven lahko delajo se susilec, pralni, klima, edino pomivalec mora it na timer. Sem ze dobil soglasje za 3x25A, ampak bom ostal na 3x20A.



To sploh ne vem ali je dobro ali slabo. Glede na cene kWh oz. minute polnjenja na novih Shell DC polnilnicah, verjetno slabo. Ce se ne motim 0.35€/min zdaj, z 2018 mislim da 0.55€/min.
robertto
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 518
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
287
24

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 16 Okt 2017, 11:21

matija je napisal/-a:
robertto je napisal/-a:Včeraj sem se pogovarjal s sosedom fosilcem o elektromobilnosti.

Taksnih ne bos preprical, jaz sem ze odnezhal. Naj placujejo dizel dokler zelijo :-) Btw, jaz sem se zacel izogibat razlagam da je polnjenje brezplacno, ker bo ljudem samo to v glavi ostalo.


Jaz sploh ne razlagam, da se EV splača. Če imam nasproti "hribovca" rečem, da se EV ne splača, da pa sem ga jest kupil, ker sem imel preveč denarja. Potem zavistno obmokne... :D
matija, robert, Luka, instrukcije, pirpy, robertto, DGJ, Desty
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 192
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
85
32

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a N75 » 16 Okt 2017, 16:12

robert je napisal/-a:
N75 je napisal/-a:Dobro te strategije je da začnemo vsi razmišljati o električnih vozilih
tako lastniki vozila, da se napelje kabel do garaže/parkirišča,
tako občina da na 10% parkirišč opremi s polnilnim mestom
veliki trgovski center namesto 1MW priklopi 2MW in montira 100 polnilnic

Za hkratni polnjenje dveh vozil + toplotna črpalka verjetno ne zadostuje več 3x20 ali 3x25,
verjetno bodo v prihodnosti hiše priklopljene na 3x35A ali 3x50A


Ne pretiravat.
Jaz ponoči polnim 1x10A, ta faza je ostanek prazna. Imam 3x20A.
To pomeni, da lahko na tej fazi polnim 2 avta čez noč.
Kaj pa še ponoči dela? Pralni stroj, pomivalni stroj, sušilni stroj in bojler.
Trenutno so to vsi stroji stare generacije, lahko bi imeli toplotne črpalke. Pa že pri teh aparatih lahni na kašni fazi uzamem kak Amper.
Sem razmišljal o povečanju moči, ali pa o posebnem priključku za avto. Pa se ne izplača in ni potrebe.
Če še malo optimiziram, bom lahko en avto dvofazno polnil in enega enofazno ...
2,2kW pri 10A pa v poceni toku pomeni malo manj kot 20kW, kar je krepko več kot normalni uporabnik porabi čez dan.
Trenutni avti porabijo 15kW/100km.. Ioniq, eGolf celo manj znatno manj.

Moja napoved je da 60-80% gospodinjtev ne bo treba povečavat moči.


Jaz polnim 3x16A vendar ne polnim vsak dan.
Sem podal sam ekstremen primer da pri hiši vse deluje na elektriko vključno ogrevanje in vsi avtomobili.

Kaj pa pomeni priklop 3x50A za hišo, števec ki se trenutno montiral ustreza, razlika je samo v kablu, za 3x50A rabiš 16mm2
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 231
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
108
5

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Goran » 16 Okt 2017, 18:59

Drejchi je napisal/-a:
Jaz sploh ne razlagam, da se EV splača. Če imam nasproti "hribovca" rečem, da se EV ne splača, da pa sem ga jest kupil, ker sem imel preveč denarja. Potem zavistno obmokne... :D


Kaj se splača in kaj ne, je zelo relativno. Tko da, če nekomu rečeš, da se EV ne splača, se nisi nič zlagal. Ne rabiš biti matematik, da izračunaš v kakšnem času boš prišparal razliko med EV in ICE. Je pa še vmes kup drugih faktorjev, ki pa z matematiko nimajo veze.
DGJ, Luka, Dzun Tao
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1015
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
570
1007

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 21 Nov 2017, 18:45

Ko smo ravno pri Shell-u, kako lokalne novice hitro na pol preverjene informacije lansirajo. Clanek omenja Shell-ovo ceno 0.2€/kWh, v resnici pa je se dober mesec 0.35€/kWh, potem pa bo lustnih 0.55€/kWh :-)

Da ne omenjamo, da kWh cenovni model spodbuja razna "balansiranja celic" in polnjenja 96% => 100%, ki lahko traja 1h. Stalo bi tako le par centov, film v bliznjem kinu pa je res zanimiv ...

Naftarji na --rpalke uvajajo elektropolnilnice - --urnal24

Potem pa taksne dezinformacije pripeljejo do izracuna 8€, namesto 22€ :-)
Priponke
shell.JPG
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 138
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
124
183

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 22 Nov 2017, 22:17

@matija - Shell Recharge - Shell United Kingdom
Shell Recharge costs 49p per kWh hour but it’s half price till the end of June 2018. That means you only pay 25p per kwh vs. normal price 49p per kwh. There is no subscription or connection fee needed, so you only pay for the power used to Recharge your EV.

Se pravi 0.2817 € na kWh... To je trenutno in bo tako do nasl. leta. Ne vem kje si dobil 0,35 €/kWh in še vedno ne prideš na 22 € za 40 kWh - kje si dobil to cifro?
Je pa za angleže to drobiž...
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 751
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
495
669

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Damijan » 23 Nov 2017, 07:52

Kot je bilo že omenjeno na forumu, je polnjenje z roamingom na minuto drago - primer TNM kot roaming na Petrolu do 22kW AC plačaš 0,12 EUR / minuto!

V primeru našega EV s 6,6kW enofaznim polnilcem to pomeni, da za 1h (ca. 22%) plačam 7,2 EUR, za napolniti celoten akumulator potrebujemo 4,5h, kar znese čez 30 EUR za 27kWh energije :bang:

In to na polnilnicah, ki so jih subvencionirale občine in naj bi bile na voljo občanom, EV obiskovalcem, turistom... :(
Priponke
TNM_Petrol_roaming.png
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a CRF » 23 Nov 2017, 08:31

To so polnilnice v lasti Petrola. Mogoče delni lasti... In Petrol jih seveda trži kakor ve in zna. To so občine vedele pred postavitvijo.

Te, ki jih sedaj postavljajo občine (z EU sredstvi), so vse brezplačne in Plug&Charge... In tudi niso del komercialnih roaming omrežij.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1015
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
570
1007

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Nov 2017, 08:36

Robinhood je napisal/-a:@matija - Shell Recharge - Shell United Kingdom
Shell Recharge costs 49p per kWh hour but it’s half price till the end of June 2018. That means you only pay 25p per kwh vs. normal price 49p per kwh. There is no subscription or connection fee needed, so you only pay for the power used to Recharge your EV.

Se pravi 0.2817 € na kWh... To je trenutno in bo tako do nasl. leta. Ne vem kje si dobil 0,35 €/kWh in še vedno ne prideš na 22 € za 40 kWh - kje si dobil to cifro?
Je pa za angleže to drobiž...


Uporabit moras valutni par GBPEUR, ne EURGBP. Potem pretvoris in mnozis.

0.55€*40kWh=22€
Priponke
Capture1.JPG
Capture.JPG
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1015
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
570
1007

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Nov 2017, 08:45

Damijan je napisal/-a:V primeru našega EV s 6,6kW enofaznim polnilcem to pomeni, da za 1h (ca. 22%) plačam 7,2 EUR, za napolniti celoten akumulator potrebujemo 4,5h, kar znese čez 30 EUR za 27kWh energije :bang: In to na polnilnicah, ki so jih subvencionirale občine in naj bi bile na voljo občanom, EV obiskovalcem, turistom... :(


Ja Damijan, sem ravno dobil racun 78€ za 27kWh, pricakujem konec meseca se enega za 14€ za preostalih 5kWh. Eno opcijo imajo turisti, in sicer priklopijo se lahko na Schuko. Tam je cena nizja — 0,05€/min. Ampak Schuko portov na veliko polnilnicah ni vec, oz. jih pocasi menjavajo za 2xType2. Vsaj Petrol. To je sicer dobro, skoda pa da uporabnik pred identifikacijo ne more izbrat polnilne moci s katero bi vplival na ceno. Tako se bo vsakemu na 22kW obracunavalo 22kW, tudi ce bo polnil s 3.6kW kot sem jaz :) Tu imas vec napisano:

Kartice za javne polnilnice - Stran 6 - EVSVET.eu
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 138
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
124
183

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 23 Nov 2017, 08:47

@matija
Odlično sedaj pa preberi koliko računajo, se pravi daj svoj izračun na pol in je ceneje kot na Petrolu. nasl.leto bo 0.49gbp je bil Marjan bližje kot ti...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1015
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
570
1007

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a matija » 23 Nov 2017, 08:51

Robinhood je napisal/-a:@matija
Odlično sedaj pa preberi koliko računajo, se pravi daj svoj izračun na pol in je ceneje kot na Petrolu. nasl.leto bo 0.49gbp je bil Marjan bližje kot ti...


Da, cez dober mesec bo taksna cena. Sedaj v testni fazi je polovicna. Petrol je imel v testni fazi brezplacno. Ne vem o cem tocno debatiramo :) Da je Shell ugoden ? S taksno ceno je nad Smatricsom (po rednem ceniku cez 5 tednov), ki je za vec kot 100% drazji od Petrola.
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 138
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
124
183

Re: Tudi Slovenija bo prepovedala avtomobile na bencin in dizel

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 23 Nov 2017, 09:22

@matija... June... ne januar - to je cca pol leta ne mesec. Debatirava o tem, da si dezinformiral in da ima Shell trenutno ceneje polnjenje kot Petrol in pika.
Petrol kar se mene tiče je ok, če je nuja, če DC polni enako hitro kot Mercator... ko pa ne se pa zadeva zakomplicira in meni ni več ok. Po drugi strani imaš veliko EVjev ki enostavno ne morejo polniti več kot 40 kWh recimo Golf in plačuje več kot recimo jaz z Ioniqom za isto zadevo recimo ~20% dražje, da drugih ne omenjam.
Se ti zdi to pošteno? Meni niti ne...
DGJ

Vrni se na