Je prihodnost res električna?

O prototipih, napovedanih modelih, malih in velikih skrivnostih. Od jutri do večnosti.
Odgovori
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2304
879
986

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a bvs »

Ni problem v tem. Problem je v tem, da je včasih država skrbela za elektriko in je bila javna dobrina in je bila. Sedaj bi radi privatniki sprivatiziral področje, kot so že komunalo in bi nam radi prodajal pravljico, da mormo naredit to in ono, da bo elektrika poceni. Obenem že imajo rešitev, ki bo dražja od sedanje :).
P.S. V Sloveniji bomo letos s pomočjo subvencij in ugodnosti za firme mogoče prodal 2000 EV. Dosežek in pol :).
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2687
Avto: Hyundai Kona EV
1484
1508

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ne vem, bo šel razlagat kalifonijčanom, kako imajo lahko sredi poletja, ko je tako veliko sonca, redukcije elektrike.
V principu ne bo treba nič razlagat, ker to prihaja tudi k nam. Ker politiki in ljudje več ne uporabljajo zdrave kmečke pameti.
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1385
Kraj: Metlika
Avto: C3
499
1

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Ponavljam se že ene 150x, če znamo razširit ceste, zakaj ne znamo povečati zmogljivosti omrežja? Odgovor je preprost, ker je lažje pobrati dobičke in breme preložiti na končnega uporabnika. Za EVje se ve že 20 let, da prihajajo, toplotne črpalke tudi niso izumili včeraj, vsi bi radi manj izpustov in trdih delcev v zraku ... verjetno nas kar nekaj živi na vasi in lahko zatrdim, da prej, ko sem živel 300m zračne linije od moščanske toplarne sem imel pozimi bolj čist zrak kot zdaj, ko živim na deželi, ker vsi okoli mene kurijo drva.
PogoreucJ, bvs, mschrek, nakaza, SunnyDay
Uporabniški avatar
edi-b
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 901
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1011
1433

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a edi-b »

toplotna že 22 let + MSE 6 let in letos na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 4340
Avto: Konca na štrom
4928
3427

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

mtech7 napisal/-a: 12 Nov 2022, 13:41 Vas poslušat je podobno, kot bi se pred 10 leti z ICE privrženci pogovarjal o EV. Nekateri so potem spremenili mnenje, peščica jih še vedno trdi, da se z EV ne moreš prevažat..
Ali pa 15 let nazaj ko so me lastniki streh gledali kot idiota, če sem jim omenil, da je njihova streha neuporabna/ čisti strošek in bi jaz nanjo dal SE pa bi nekaj malega vsaj zaslužili z njo (pred 12 leti se je potem res že dalo). Isti danes moledujejo, če jim lahko koga zrihtam, da bi jim zmontiraj prej kot v šestih mesecih, ker sicer zgubijo nekaj prihodka ali pa imajo preveč stroškov do takrat ali pa da vsaj soglasje dobijo, ker so jih sosedje prehitele, elektro pa raje v študije vlaga kot v infrastrukturo.

Če jim pa omenim, da čez 10 let ne bodo več želeli bit lastniki avta ampak, da bodo naročali prek appa samovozeči prevoz me pa spet gledajo kot idiota - eh nima smisla :yawn: Zase poskrbim, še kakemu z odprto glavo lahko pomagam spregledati, ostalo pa ni več moja dolžnost :nope:
SunnyDay, warpedone, kt57
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 814
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
749
882

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a EVH »

edi-b napisal/-a: 20 Nov 2022, 14:29 To je že malo bolje.... https://www.24ur.com/novice/slovenija/p ... enova.html
Kakšen bo ta socialni sklad, ravno takšni spodaj opisani nimajo niti 1000eur, za soudeležbo pri obnovi, jim bo država zastonj sanirala stavbe? Bogati bodo samo še bolj bogati, reveži pa še bolj reveži.

"Prek 40 odstotkov ali 100.000 gospodinjstev se sooča z visoko rabo energije za ogrevanje in s tem povezanimi stroški, med njimi skoraj četrtina občuti energetsko revščino, gre večinoma za stavbe, ki so bile grajene pred letom 1980. Zato bo vlada ustanovila tudi socialni podnebni sklad, s čimer nameravajo v družbi bolj pravično porazdeliti bremena prihodnjih povišanj cen energije, je pojasnil Potočar."
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 4340
Avto: Konca na štrom
4928
3427

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

EVH napisal/-a: 20 Nov 2022, 16:35
edi-b napisal/-a: 20 Nov 2022, 14:29 To je že malo bolje.... https://www.24ur.com/novice/slovenija/p ... enova.html
Kakšen bo ta socialni sklad, ravno takšni spodaj opisani nimajo niti 1000eur, za soudeležbo pri obnovi, jim bo država zastonj sanirala stavbe? Bogati bodo samo še bolj bogati, reveži pa še bolj reveži.

"Prek 40 odstotkov ali 100.000 gospodinjstev se sooča z visoko rabo energije za ogrevanje in s tem povezanimi stroški, med njimi skoraj četrtina občuti energetsko revščino, gre večinoma za stavbe, ki so bile grajene pred letom 1980. Zato bo vlada ustanovila tudi socialni podnebni sklad, s čimer nameravajo v družbi bolj pravično porazdeliti bremena prihodnjih povišanj cen energije, je pojasnil Potočar."
Če ima denar za stanovanje v mestu potem mora planirat tudi strošek obnove, če ne naj se preseli v cenejše okolje, kjer lahko bajto kupi za četrtino cene stanovanja in mu še ostane za energetsko sanacijo iste bajte. Samo jamranje s plačnicami, namesto, da bi se ozrli okrog sebe in si našli zase primernejšo rešitev. Tako pa vsi tiščijo v mesta in potem tam ne morejo preživet. Treba se je prilagodit osebnim okoliščinam, vsak svojim. Za 5% ki pa imajo zdravstvene ali kakšne druge težave pa je tu sociala z državnimi/občinskimi najmniškim fondom in ti ne rabijo parkirišč, ker nimajo za avto ampak uporabljajo javni transport.
PogoreucJ
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1385
Kraj: Metlika
Avto: C3
499
1

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Če gledamo čisto iz stališča porabe energije (vse, tudi za ogrevanje) potem so blokovska stanovanja napram samostojnim hišam zelo varčne zadeve, če so seveda normalno izolirane. Praktično bi morala biti poraba v tem primeru nižja, kot primerljiva kvadratura v hiši, največkrat pa ni, ker jih kar nekaj še vedno ima po 24, 25 stopinj v stanovanju, bloki so slabo izolirani, itd.
Hanzi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2687
Avto: Hyundai Kona EV
1484
1508

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

V relativno modernih blokih, kjer imajo skupno kotlovnico, je ogrevanje konkretno cenejše napram bajti. Tudi če laufajo na kurilca, kar je standard.
Sploh tam kjer so skupno kotlovnico delali za več blokov oz za 100+ stanovanj. Tudi če celo frštekarijo zamenjajo pride max par jurjev na stanovanje.
Pametni so pa itak vlagali tudi v toplotno sanacijo, z boljšo izolacijo fasade, strehe ter zamenjavo oken. Tudi to pride vsega 3-5 jurjev na stanovanje.
Posamezna bajta je torej luksuz, ki se plača. Stanovanje v bloku je pa ekonomski in energetski optimum.

Itak pa se v blokih pri takem skupnem ogrevanju strošek deli tudi glede na odvedeno toplotno energijo, ki se meri z kalorimetri na radijatorjih. Tako, da je aktivna destimulacija teh, ki navijajo na 25 stopinj. Oz. če že navijajo, je to recimo samo za kopalnico, ko jo uporabljajo.

Pozitivna scena za blokarje bi bil recimo prehod na toplotne črpalke namesto kurjenje dinozavrov ter postavljanje skupnostnih sončnih elektrarn na bloke in druge objekte v soseskah, kot so telovadnice, šole in podobno ...
Avrelij
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 712
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
513
620

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Ogo napisal/-a: 20 Nov 2022, 19:18 Itak pa se v blokih pri takem skupnem ogrevanju strošek deli tudi glede na odvedeno toplotno energijo, ki se meri z kalorimetri na radijatorjih. Tako, da je aktivna destimulacija teh, ki navijajo na 25 stopinj. Oz. če že navijajo, je to recimo samo za kopalnico, ko jo uporabljajo.
Samo za razjasnitev:

Kalorimeter je merilnik ki je umerjen, certificiran in se upošteva kot uradna merilna naprava. Večinoma je na toplovodih vgrajen samo eden pred toplotno postajo na koncu distribucije toplotne energije. Odčitano vrednost se takrat deli med uporabnike na podlagi sporazuma ki je v osnovi sestavljen iz preračunavanja odčitkov (ljudsko imenovanih) "števcev" na vsakem radiatorju in fiksnega deleža, ki je določen zakonsko. Tole je precej posplošena razlaga, ker se (lahko) upošteva še druge variable kot je recimo geografska lega prostora v katerem je radiator, ali gre za zunanje stene, različno izolacijo posameznih delov, pa še kaj.

Nekateri uporabniki daljinskega ogrevanja imajo / so imeli tudi kalorimetre na toplovodu pred stanovanjem, vendar je to smiselno za tiste objekte kjer v posamezno stanovanje pelje le en dovod, drugače mora bit na vsaki dovodni veji eden. In v tem stanovanju se mora distribucija s tem dovodom tudi zaključiti. Novejši večstanovanjski objekti so že projektirani tako, a večinoma je v bila prej Sloveniji praksa, da so cevovode razpeljali po spodnjih etažah in nato speljali navpično do vrha. Tako ima eno stanovanje vsaj 2-4 različne dovode toplote, ker je bilo to bolj enostavno in ceneje.

Cena kalorimetra je po navadi večja od vseh "števcev" na radiatorjih ene stanovanjske enote, menjava je dražja in pogostejša, ker imajo krajše roke za potek certifikata, zaradi morebitnih nečistoč v mediju za prenos toplote so bolj podvrženi okvaram, ... Skratka v večstanovanjskih objektih "štala" ki še vedno pogojuje obračun po sporazumu in fiksnem količniku zaradi skupnih prostorov in ostalih dejavnikov. Poznam primere ko so imeli kalorimetre in so jih opustili po poteku roka ko jih je bilo potrebno menjati ali certificirati.

Je pa kalorimeter popolnoma primeren za objekte kot je npr. enodružinska hiša. Tam je obračun "plačaj kar si zapil" bolj enostaven. In "števci" so se res v povprečju izkazali stimulativno za manjše trošenje energije, danes redko vidim odprta okna in radiatorje "na polno" istočasno v stanovanjih.
Hanzi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 695
226
570

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

Bil sem lastnik garsonjere na fuzinah letnim 86? In sem prvo zimo s kalorimetri preživel pri zaprtih radiaotrjih. Pa nisem imel manj kot 20C notri kopalnici vsaj 22.
Orientacija na jug, cca 10% oboda stanovanja je imelo zunanjo povrsino, ostalo notranje ogrevane stene (plošče)
Od 1.maja do septembra je pa.ogromno klima laufala. Tudi medtem ko so zvecer in zjutraj se na polno ogrevali blok. Pri kipnjenih oknih po stanovanjih, na stopniscu pa na stezaj odprto okno veliko 2m2+ (prakticno celo zimo, ker odpirat so ga znali vsi in imeli razlog za odpiranje, zapirat pa nihce)
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2304
879
986

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a bvs »

Ogo napisal/-a: 12 Nov 2022, 14:28 Ne vem, bo šel razlagat kalifonijčanom, kako imajo lahko sredi poletja, ko je tako veliko sonca, redukcije elektrike.
V principu ne bo treba nič razlagat, ker to prihaja tudi k nam. Ker politiki in ljudje več ne uporabljajo zdrave kmečke pameti.
Glede na ceno nafte, so cene umetno navite. V EU smo se odločili, da gremo v "čisto smer" in "čista smer" stane. Kako zrihtat, da bo "čista smer" pila vodo? Tako, da umetno podražiš "umazano smer". Ovce nasedejo, imajo kratko pamet, karavana gre naprej. Ali bo nafta kdaj cenejša? Ne, ker nekomu v EU ustreza, da ni. Za reveže se pa ne bomo brigal, saj so si sami krivi.
Sebastijan
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4290
Avto: Kona 64_2018
2170
328

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Joj no, cene so določene glede na ceno sodčka v USD. Glede na to da trenutno je 1€ malo več kot 1$ je cena pač taka kot je. Plus to, da dejansko primankuje nafte ne bencina dela še to pomemben fenomen.

In ja cena še vedno malenkost pada. Tudi če so cene pri nas znižane, se na to še vedno plača davek in še vedno trošarine. Pri elektriki je pač drugače.

Isto pri subvenciji, še vedno se na to plača davek ki je višji od subvencije. S tem ko kupiš EV še vedno prispevaš denar v državo.

Umetno zvišano, a gremo vprašat OPEC zakaj noče poceni nafte prodajat ameriki? Zakaj je stanje tako kot je?

Men ne zgleda nič umetno samo posledica trenutnih in prejšnjih dejanj.

Na dolgi rok nas bodo lupili, ker pač davek se mora pobrat. Na krajši rok pa pač hočeš čim bolj prišparat.

Če pa hočeš it v ekstreme, ni ga cenejš ko nek šitbox na bencin ali pa plin. Zdej ko skoraj ni več zastojn polnjenja nebo nobeden več gledal na ekologijo kot zgleda....
Rok
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2304
879
986

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a bvs »

Če pogledaš od daleč, vidiš samo biznis in blato s katerim folku mažejo oči.
darjan, November
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4290
Avto: Kona 64_2018
2170
328

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Tudi žensko lahko gledaš samo od daleč in to je edino kar boš delal :)

Pogledat moraš daleč in bližje in z informacijami katere si pridobil naredit nekaj kaj bo tebi naredilo boljše življenje v katerem koli smislu.

Lahko se pa fotaš in rečeš, da itak nimaš vpliva. To je vse manipulacija itd....
Play their game and don't be played ;)
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4290
Avto: Kona 64_2018
2170
328

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Cene elektrike v Avstriji(stanovanje) so šle iz 0,136€ na kWh na 0,324€ kar je 2.38 kratnik cene iz aprila ko so nazadnje povečali.
Pred aprilom 22 je bla cena 0,866€ kar prinese skoraj 4 kratnik v enem letu.

*Je pa do 2900kWh na leto subvencionirano tako da pride do 2900kWh samo 10 centov.

Če to ni zaviranje elektromobilnosti pol nevem kaj je ... :bang:


Sam da veste kaj bi blo če država nebi poprimla :)
Hanzi
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2304
879
986

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a bvs »

DeCoRawr napisal/-a: 21 Nov 2022, 22:24 Cene elektrike v Avstriji(stanovanje) so šle iz 0,136€ na kWh na 0,324€ kar je 2.38 kratnik cene iz aprila ko so nazadnje povečali.
Pred aprilom 22 je bla cena 0,866€ kar prinese skoraj 4 kratnik v enem letu.

*Je pa do 2900kWh na leto subvencionirano tako da pride do 2900kWh samo 10 centov.

Če to ni zaviranje elektromobilnosti pol nevem kaj je ... :bang:


Sam da veste kaj bi blo če država nebi poprimla :)
Država smo mi + inflacija. Tako država poprime :) .
Matej24
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 351
Kraj: Kuca/Posao/Kuca
Avto: Dizel
190
268

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a Matej24 »

Slišite to? Vedno glasnejše je...

Najprej so bile umazane baterije in rudniki, potem so bile drage in težke baterije, pol so EV kar naenkrat ekološki problem zaradi gum, potem je udarila draga elektrika, zdaj že lajajo da je proizvodnja EV dražja od ICE...

Vsak dan bolj jim gre EV v nos. In samo še huje bo.

2035 je mrtva.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5907
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3969
2563

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

pred 2010: first they ignore you
2010-2020: then they lough at you
2020-2025: then they fight you
2026-x: then you win
hribovc0601
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3555
Kraj: Maribor
Avto: Hyundai Ioniq 2017
795
1705

Re: Je prihodnost res električna?

Odgovor Napisal/-a darjan »

Problem pri EVjih je, da težko cesar pride nazaj do svojih davkov, ki jih tako lepo zbira pri fosilni gorivih.

Ker, če zviša ceno elektrike, bodo najebali vsi, tudi gospodinjstva, kar pa ne bo več vzdržno. Javne polnilnice že lahko posredno diktirajo ceno, ampak kaj pa doma..doma bo še pa vsak vozil za male pare.

Smart grid je nekaj kar je lepo slišat, ampak v praksi vprašanje če izvedljivo v 10+ letih, je pa to edina rešitev na dolgi rok.

Torej cesar ima problem, kako upalit tiste, ki polnijo doma in zato ni interes, da bi prešli "vsi" na EV, cesarju upade prihod davkov takoj za 5x, kar pa ni malo, iz naslova "goriv".
Sebastijan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek