Motor v kolesu

O prototipih, napovedanih modelih, malih in velikih skrivnostih. Od jutri do večnosti.
Odgovori
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Motor v kolesu

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Pred leti je bilo veliko govora o tem, potem pa je verjetno cena to rešitev postavila na drugi tir. Sama rešitev z motorjem v kolesu je elegantna, saj ni potrebnih nobenih prenosov, in pridobi se dodaten prostor v avtomobilu (lahko tudi za baterije, teh ni nikoli dovolj )

IN-WHEEL rešitev pripravlja tudi slovensko podjetje ELAPHE pogonske tehnologije d.o.o.. Njihov motor v kolesu odlikuje visok energijski izkoristek, navor in moč ter nizka teža.
Elaphe M700, 23kg, 50kW, 700Nm
Elaphe M700, 23kg, 50kW, 700Nm
in-wheel-elaphe-motor.jpg (104.62 KiB) Pogledano 3630 krat
[/center]
ELAPHE pogonske tehnologije d.o.o. sicer deluje na področju inovacij in razvoja elektromotorjev za direktni pogon električnih vozil. Ključni produkt podjetja pa so intelektualna lastnina, programska oprema in know-how pri elektromagnetnem sklopu sinhronskih motorjev. Podjetje je spin-off Inštituta Jožef Stefan in je čaln Tehnološkega parka Ljubljana.
Dzun Tao, crunchy
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Rivian R1T

Odgovor Napisal/-a amaterB »

BogyX napisal/-a:Dejansko je že čas da pride na trg vozilo z In-wheel motorji.
Pred kratkim sem bral malo podrobneje o... tam so rekli "hub motors", se to prevede "motorji v pestu"? Kakorkoli, taki motorji imajo težavo s težo (ker ni reduktorja, rabiš ogromen navor) in hrupom (ni prostora za izolacijo). Konstrukcije pa niti ne poenostavijo preveč, ker moraš v kolo namesto pogonske gredi napeljat tako visokonapetostne kable kot cevi za vodno hlajenje. Mogoče kot pomožni motorji za 4WD, bolj kot pomoč pri speljevanju kot za trajni štirikolesni pogon (odpade hlajenje).
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Rivian R1T

Odgovor Napisal/-a BogyX »

To je res, ampak pridobi se kar nekaj prostora in oblika avtomobila bi lahko bila popolnoma drugačna.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Rivian R1T

Odgovor Napisal/-a DCT »

amaterB napisal/-a:
BogyX napisal/-a:Dejansko je že čas da pride na trg vozilo z In-wheel motorji.
Pred kratkim sem bral malo podrobneje o... tam so rekli "hub motors", se to prevede "motorji v pestu"? Kakorkoli, taki motorji imajo težavo s težo (ker ni reduktorja, rabiš ogromen navor) in hrupom (ni prostora za izolacijo). Konstrukcije pa niti ne poenostavijo preveč, ker moraš v kolo namesto pogonske gredi napeljat tako visokonapetostne kable kot cevi za vodno hlajenje. Mogoče kot pomožni motorji za 4WD, bolj kot pomoč pri speljevanju kot za trajni štirikolesni pogon (odpade hlajenje).
Veliko težavo ežavo že v osnovi predstavlja sama masa motorja,torej nevzmetena masa...načeloma se pri avtomobilskih platiščih z nekim razlogom gleda,da so čimlažja,ne pa čimtežja!
In ravno to je največji problem in-wheel motorjev,ko pri malo večji hitrosti zapelješ v kakšno luknjo,ni isto ali to narediš samo z gumo+platiščem,ali s precej težjim sistemom:gumo+platiščem+elektromotorjem+kabli+sistemom hlajenja.
Bom enkrat malo povprašal Lampiča (lastnika firme Elaphe,ki se ukvarja točno z razvojem in-wheel motorjev),ko ga naslednjič srečam,me zanima njegov komentar glede tega.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Rivian R1T

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Sem jih jaz spraševal po tem na dnevu emobilnosti v LJ. Pravijo da trenutno s tem nimajo težav in da jih tudi ne pričakujejo. Bo pa čas pokažal če se kaj hitreje obrabi. Baje se pa pozna malo pri športni vožnji, česar pa tipičen uporabnik ne opazi.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: Rivian R1T

Odgovor Napisal/-a DCT »

mitjap napisal/-a:Sem jih jaz spraševal po tem na dnevu emobilnosti v LJ. Pravijo da trenutno s tem nimajo težav in da jih tudi ne pričakujejo. Bo pa čas pokažal če se kaj hitreje obrabi. Baje se pa pozna malo pri športni vožnji, česar pa tipičen uporabnik ne opazi.
Zanimiv odgovor,ki pa me ne prepriča! Zakaj ne? Ker če bi bilo to res in da s tem nimajo težav,bi na svetu že obstajali avtomobili s takim pogonom...pa ne obstajajo!
Vsaj kolikor vem,se še noben proizvajalec odločil,da bo serijsko vgrajeval take motorje v svoje EV-je.Niti pri najbolj naprednih superšportnikih (Nio,Rimac,Tesla Roadster...) ni govora o kakšnih in-wheel motorjih.
Verjetno je že kakšen konkreten razlog za to...
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Motor v kolesu

Odgovor Napisal/-a N75 »

Večina EV je z enim motorjem da je najceneje.
Kolesni motorji zahtevajo 4 motorje, majhna masa in tekočinsko hlajenje in 4 regulatorje.

Nevzmetena masa ni problem, razen če ne gre za športno vozilo za dirke.

Na EcoMeet je bil razstavljen 110kW kolesni motor, samo za tak motor rabiš večja kolesa kot 16 col.
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: Motor v kolesu

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Regulacija je po moje tu največji problem saj že minimalne razlike vodijo v ogromne izgube in hkrati vozilo postane izredno nevarno - nestabilno v vožnji.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Prihodnost je električna”