Leaf to Home

Leaf, e-NV200
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3574
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3124
1626

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Tudi to zadnje dni ne drži, poglej tu za nekaj dni nazaj
https://www.eles.si/trzni-podatki.
danes dela teš komaj z 200 MW, torej vsi tisti ki polnimo avto 1 x na teden lahko napolnimo danes.
P.S.
Tudi če polnimo na premok je še vedno veliko bolje za okolje kot če kurimo bencin, zaradi velike učinkovitosti EV ja
MIRANRR, kt57, FV-EV
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1333

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a bvs »

pirpy napisal/-a:Tudi to zadnje dni ne drži, poglej tu za nekaj dni nazaj
https://www.eles.si/trzni-podatki.
danes dela teš komaj z 200 MW, torej vsi tisti ki polnimo avto 1 x na teden lahko napolnimo danes.
P.S.
Tudi če polnimo na premok je še vedno veliko bolje za okolje kot če kurimo bencin, zaradi velike učinkovitosti EV ja
Treba gledat cel gozd, ne samo eno drevo. Zakaj smo neto uvozniki?
Argo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a CRF »

Haha, 20 od mojih 30 sodelavcev naredi dnevno manj kot 5km. Ja, vsi se vozijo z avto. In bi/bodo lahko polnili enkrat na mesec.
Je pa ja vsakomur jasno da se ljudje raje vozijo v službo čim bližje in so tisti z 200km na dan v veliki manjšimi.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 832
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a N75 »

Argo napisal/-a:
pirpy napisal/-a:
Argo napisal/-a: Da bi vsi na obstoječi infrastrukturi vlekli cele noči po 3kW+ je no go.
Kako vsi, jaz rabim samo eno uro na noč poniti z 3 kW, pa sem dober za naslednji dan. Pa takšnih nas je večina.
Zakaj rajši ne greš peš al pa z biciklom tistih 10km? Kakšna večina lepo te prosim. Jaz osebno ne poznam nobenega, ki na dan ne bi naredil vsaj 50km. Razen nekaj penzionerjev in sedaj po novem še tebe
Naredim 1000km/mesec, v času korone pa 500km/mesec.
MIRANRR
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Argo »

Katastrofa. Brez potrebe svinjanje okolja z nabavo vozila. Toliko surovin, toliko energije za proizvodnjo enega vozila, ki se skorajda ne uporablja, za prazen nič. Sem mislil, da tu ljudje tudi malo na naravo gledajo. Grozno.
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
115
157

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a elbic »

Argo napisal/-a:
elbic napisal/-a:Ko bo EVjev na cestah kot solate, bodo imeli take baterije in polnilnic bo toliko, da nihče ne bo ostal brez elektrike na poti.
Dvomim. Kje bodo polnili blokarji? Recimo blokovsko naselje? Pa tam imaš ja nekaj 1000 vozil. Kje je infrastruktura? če je ni, kdaj in kako jo bodo vzpostavili? To je treba v celoti posodobit, kar pomeni razriti celo Slovenijo na novo. Pa to so takšne pare, da se nam niti sanja ne. Da bi vsi na obstoječi infrastrukturi vlekli cele noči po 3kW+ je no go. Na poti polniti je nonsense. Polnjenje mora biti omogočeno na cilju z nizkimi tokovi. Ravno pravšnjimi, da je pred odhodom napolnjeno.

Sem prepričan, da EVji bodo, vendar pretežno v domeni lastnikov hiš. Sem pa tja se bo našel kakšen blokar, ki bo polnil na zastonjskih polnilnicah tako kot to počno sedaj. Kar pa ni prav in se bo to tudi uredilo, da se jih izrine iz javnih polnilnic. Ker če je cele noči priheftan, noben drug, ki res potrebuje ne more polnit. Vse javne polnilnice morajo postati plačljive in tistega ki tam parkira tudi konkretno olupiti.

Če bodo pa hoteli EVje vpeljati v množično uporabo, pa bodo morali proizvajalci EV zadeve standardizirati in se izogibati solo akcijam. Najprimernejše za splošno uporabi, bi bilo menjava praznih baterij na nekih kvazi črpalkah. Torej če nimaš časa čakat, se baterija menja s polno, kar pa pomeni, da lastniških baterij več ni.
Članek, star točno eno leto, dobro opiše kako bo nekoč pri nas, ker je na Norveškem že sedaj tako (Googlov prevod):
"Na Norveškem je skoraj vsako drugo registrirano vozilo trenutno EV. Po tej študiji CAM se je tržni odstotek električnih vozil na Norveškem v prvih treh četrtletjih leta 2018 dvignil s 37% na 46,7% v primerjavi s predhodnim letom. Z evropske perspektive in šteje le osebne električne avtomobile, je Norveška še naprej kilometrino pred sosednjimi državami. Država je imela v letu 2018 glede na to število 31- odstotni delež EV ."
Če je 50% novih avtomobilov električnih, niso kupci le lastniki hiš. Blokarji očitno nimajo težav s polnjenjem. Infrastrukturo je mogoče zelo hitro narediti. Spomnite se samo napeljevanja kablov za TV in internet. Za optiko so morali prekopati celo Slovenijo. Ko bo treba, ne bo težav. Za lažjo predstavo dodajam še nekaj slik.
Priponke
ev1.jpg
ev1.jpg (11.67 KiB) Pogledano 3819 krat
ev2.jpg
ev2.jpg (11.59 KiB) Pogledano 3819 krat
ev3.jpg
ev3.jpg (11.65 KiB) Pogledano 3819 krat
ev4.jpg
ev4.jpg (12.15 KiB) Pogledano 3819 krat
ev5.jpg
ev5.jpg (12.39 KiB) Pogledano 3819 krat
MIRANRR, DGJ
elbic
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Argo »

Norveška je en malček drugačna. Za takšne hece Ima Kapital od prodaje nafte. Mi ga nimamo.

Me pa zanima zakaj je toliko mastnih flekov na asfaltu na četrti sliki?
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 961
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2695
1173

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Argo napisal/-a:
Me pa zanima zakaj je toliko mastnih flekov na asfaltu na četrti sliki?
Po moje niso od olja ampak od kondenza od klime.
EVjarji radi kampirajo, pri nekaterih klima deluje tudi med polnjenjem za hlajenje baterije...
Argo
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Damijan »

crunchy napisal/-a:Ali nima tega samo Nissan?
Če bo Sono Motors zbral finance in sproduciral vozilo, potem bo le-to imelo navadno šuko vtičnico, ki bi jo načeloma lahko uporabili tudi v kakšnem V2H ali V2G sistemu (z omejeno izhodno močjo, seveda).
230V vtičnico ima tudi KIA eNiro.

Ne vem, zakaj bi se pri Tesli "izničila" garancija ob uporabi inverterja (kje je to napisano)?
Priponke
eNiro_230Vvticnica.png
Soul EV believer
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a matija »

Nezanemarljiv procent blokarjev bo priloznostno polnil marsikje: shopping centri, polnilni hubi (petrol, elektro) in drugo. Poznam nekoga, ki zivi v bloku, ima elektricni avto s 40kWh in ga polni 1x tedensko. 60% ljudi v sloveniji zivi v hisah, ce je od od ostalih 40% blokarjev le 10% taksnih (ali pa 20%?), ki vozijo manj ter lahko polnijo 1x tedensko smo resili ze vecino ljudi. Nekaj od preostalih se sploh ne vozi. Skratka, brez pretirane bolecine pokrijemo koliko prebivalstva - kaksnih 80% ?

Pa smo ze pri standardni formuli, kjer za 80% potreb 20% vlozka vse resi. Ter preostalega 80% vlozka resi se preostalih 20%...
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Argo »

matija napisal/-a:Nezanemarljiv procent blokarjev bo priloznostno polnil marsikje: shopping centri, polnilni hubi (petrol, elektro) in drugo. Poznam nekoga, ki zivi v bloku, ima elektricni avto s 40kWh in ga polni 1x tedensko. 60% ljudi v sloveniji zivi v hisah, ce je od od ostalih 40% blokarjev le 10% taksnih (ali pa 20%?), ki vozijo manj ter lahko polnijo 1x tedensko smo resili ze vecino ljudi. Nekaj od preostalih se sploh ne vozi. Skratka, brez pretirane bolecine pokrijemo koliko prebivalstva - kaksnih 80% ?

Pa smo ze pri standardni formuli, kjer za 80% potreb 20% vlozka vse resi. Ter preostalega 80% vlozka resi se preostalih 20%...
Si res predstavljaš, da se bo 40% voznega parka polnilo, pa čeprav 1x tedensko v shoping centrih, Petrolu in podobno? Jaz sem res pesimist kar se tega tiče, ker se bodo pobili med sabo. Pa težava je kot opažam, da si ljudje kupujejo vozila z malimi baterijami tako da dvomim, da bodo polnili le tedensko. Je pa to pravilo 80:20 edino pravo razmišljanje.
matija
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a matija »

Ne vidim zakaj ne. Se jaz bi, ce bi vozil tako malo. Za dnevni 50km recimo pri avtu z dometom 500km je to simpl. Tega so vajeni ze od dizla, le da je tam pumpa, tu pa nekaj drugega. Poleg tega ki sem ga omenil poznam se enega iz Domzal ki je na istem. Polni na javni 1x na teden. Ko je ni bilo je sel v kamnik in tam na kaksno kosilo, sprehod, po nakupih, ... prvi ima baterijo 40kWh, drugi 80kWh.

Cez cas bo polnilnic itak vec Pa bolj bodo proste ker bodo placljive. Pa pred bloki bodo tudi, ze nov zakon to zahteva za vse vecje obnove in novogradnje. Ce bodo placljive od starta, bo sploh fajn, ker bodo stranke lahko racunale na njih. Par tistih pogumnezov ki bodo zaparkirali, bodo pa ljudje hitro izsolali. Ko bo enkrat vecina razumela da to sami rabijo za polnit, bodo redarji imeli manj dela. Bo urejeno ze prej, na nacine ki bolj zalezejo kot tista kazen nekaj €.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Leaf to Home

Odgovor Napisal/-a Argo »

Sedaj že.

Ampak da bi 400k avtov polnil na javnih polnilnicah. Če bi vsi samo 1x na teden polnili in se vsi optimalno razvrstili na vse polnilnice na vse dneve v tednu to pomeni vsak dan zasedeno 57k polnilnic (predvidevam, da bi pretežno polnili popoldne po službi), pa še nekaj tisoč za popotnike. Po vsej verjetnosti pa bi pretežno večina želela polnit isti dan v tednu. Nemogoče še vsaj nekaj desetletij.

Jaz pa menim, da je najprimernejše in najlažje, da se firmam naloži, da za zaposlene uredijo infrastrukturo na delovnem mestu. V nasprotnem pa se jim nabije davščine. Državo nič ne stane.

Kje si lahko ogledam novogradnjo ali večjo obnovo s polnilnicami za dve vozili na stanovanjsko enoto? Niti parkirnih mest ni dovolj, kaj šele, da bi bilo polnilnic.
Sebastijan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Nissan”