Leaf 2018 - Plusi in minusi

crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 18 Nov 2018, 12:55

Da ne smetim po originalni tematiki (ki ima že skoraj 2200 odgovorov), sem odprl novo, kjer bom po dveh mesecih vožnje in po dobrih 6000 prevoženih kilometrov podal svoja opažanja o dobrih in slabih straneh novega Leafa. Morda pride prav bodočim lastnikom oziroma tistim, ki se odločajo za nakup. Pri izračunu porabe me je presenetilo to, da je bila iz domače vtičnice "natankana" približno polovica elektrine (ostalo pa na javnih krajih). Predvideval sem, da bo razmerje vsaj 2:1 v korist domače vtičnice.

Povprečna poraba v teh dveh mesecih je bila 13.6 kWh/100 km (ali Leaf meri prejeto ali oddano energijo iz akumulatorja?). Predvidevam, da bi bila poraba še malenkost manjša, če ne bi živel v hribih.

Torej, minusi, želje in plusi so navedeni spodaj:

MINUSI
    - Ni nastavitve volana po globini
    - Ni možno videti desni semafor na križišču zaradi vzvratnega ogledala in ostale elektronike na sredini sprednjega vetrobranskega stekla
    - Android auto se pogosto ne vzpostavi ali crkne med delovanjem (ponavadi pomaga izklop/vklop USB kabla)
    - premalo prostora za noge na zadnjih sedežih
    - ni (diskretne) osvetlitve voznikove konzole med vožnjo, tako kot v Golfu. Včasih je zelo težko najti ustrezno stikalo.
    - Samo voznikovo okno uporablja samodejno zapiranje/odpiranje (en klik da popolnoma odpre ali zapre okno)
    - cenena notranja osvetlitev
    - ne daje občutka kakovostne izdelave pri odpiranju/zapiranju vrat (občutim notranji premik, ko potisnem voznikova vrata, pri zapiranju zadnjih vrat pa slišim neko ropotanje, kot da nekaj ne bi bilo dobro pritrjeno)
    - včasih na hribu navzdol rekuperacija kar izgine, čeprav avto zavira (pogosto se zgodi v ovinkih). Ponavadi pomaga samo pritisk in ponoven "odtisk" na plin v ePedal načinu.
    - če odzadaj kdo odpne varnosti sedež še med vožnjo (in potem zapusti vozilo), se nadležno piskanje zaustavi šele po približno minuti ali dveh.
    - vidljivost naprej levo in desno ni najboljša zaradi debelih stebričkov
    - slabši sistem prezračevanja kot v Golfu. Pri isti nastavljeni notranji temperaturi je velikokrat prevroče ali prehladno. V avto režimu piha na noge in potem se začnejo rositi šipe.

ŽELJE
    - Način vožnje, kjer zadržiš samodejno obračanje volana brez radarskega tempomata ("nožno" vzdrževana hitrost)
    - nastavitev želene % napolnjenosti vozila (CRF-jeva polnilnica to sicer rešuje :) )
    - malce bolje oblikovan vozniški sedež, ker včasih rahlo pritiska na desni del kolka (ne vem kako naj opišem :) ). Predvidevam, da imajo lahko debelejši ljudje precejšnje težave.
    - malce bolj realističen GOM
    - boljši in hitrejši samodejni vklop dolgih luči. Izklop deluje fantastično, na vklop pa je včasih potrebno dolgo čakati.
    - boljše delovanje samodejnih brisalcev (začnejo divje brisati potem spet zelo počasi, nato spet divje...)
    - Connect EV bi moral imeti nastavitev, da se vse vožnje samodejno beležijo brez tega, da vsakič moram pritisniti, da se strinjam. Velikokrat namreč to obvestilo ugasne še preden uspem pritisniti gumb OK.
    - dobro bi bilo imeti tudi možnost za vgradnjo vlečne kljuke (za prikolico)
    - možnost (stalnega) izklopa piskanja pri vzvratni vožnji
    - včasih "emergency brake" reagira prehitro (nekdo pred mano zavija in avto začne divje zavirati)

PLUSI
    - Auto pilot - izjemno sproščena vožnja
    - ePedal. Užitek v vožnji.
    - tiha vožnja (ne sicer tako tiha z zimskimi gumami)
    - 360-stopinjska kamera pri vzvratni vožnji ali počasni vožnji naprej
    - Analogni prikaz hitrosti (ha, ha, ha - mnogi se ne boste strinjali z mano)
    - poraba zanemarljiva v primerjavi z mojim dizlom :)
    - Vtičnice za polnjenje na sprednji strani vozila

V splošnem pa, če primerjam EV z ICE vozilom, lahko rečem naslednje: vožnja je čisti užitek, vidiš tudi kraje, ki jih drugače ne bi obiskal, neprecenljiva pa je tudi možnost brezplačnega parkiranja in polnjenja, kajti sedaj sem veliko pogosteje v središču Ljubljane kot prej.

Imam pa eno vprašanje za lastnike Leafa: Ali je možno nastaviti samodejno uravnavanje temperature v vozilu, pri tem pa imeti nastavljeno pihanje v stekla brez uporabe klime?
Zadnjič spremenil crunchy, dne 18 Nov 2018, 13:02, skupaj popravljeno 2 krat.
CRF, SimonZed, DGJ, evid, MIRKOLEAF, matija, Stanko
Robie
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 152
Kraj: Ljubljana
Avto: Leaf 2
97
297

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a Robie » 18 Nov 2018, 13:00

Ne ...
crunchy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3470
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1943
2203

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2018, 14:50

Je GOM pesimističen ali optimističen?
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 441
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
436
437

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 18 Nov 2018, 18:00

@-crunchy
dobro napisano v glavnem dam vsepovsod kljukico.
Rosenje prednje šipe je problem ki ga imajo redki avtomobili, verjetno. Kako bi izklopil ventilator, če ga ne potrebuješ ne vem. Samo pihanje z minimum gretja, še nisem našel.
Drugače pa super, če bo še drugi avto nov, bo tudi EV. Samo manjši. Z daljavami se že kar dobro spopadam. Z manjšimi odstopanji. Se učim jaz in postavljalci polnilnic. Ne vem, kako se bo organizirali, ko obljudene polnilnice ne bodo več samevale. Sedaj sem že včasih tudi tretji v vrsti.
Se trudim, da sem tudi ekološki, ko se vozim z EV. Ja tudi tako se rešuje svet, če voziš zmerno.
Ste opazili, kako se nam je povečala poraba, čeprav vozim podobno kot prej.
SimonZed, crunchy
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 19 Nov 2018, 07:34

CRF je napisal/-a:Je GOM pesimističen ali optimističen?

Optimističen, bi rekel. Pri polni bateriji mi piše okrog 300 km, čeprav bi na osnovi daljšega povprečja moral napisati kvečjemu dobrih 280 km. Če bi upošteval povprečje zadnjih nekaj km, pa bi moral pokazati še manj, saj je zadnjih nekaj km vožnja v hrib (je pa tudi res, da se zadnjih 700 m cesta rahlo spušča).
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3470
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1943
2203

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a CRF » 19 Nov 2018, 07:39

Kaj pa regen zjutraj z ohlajeno baterijo? Koliko kW zmore pri recimo 80% SOC in 0 degC?
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 441
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
436
437

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 19 Nov 2018, 09:05

Ko je bil nov, je večinoma napisal doseg 280 -290.
Sedaj napiše največ 260 km. Verjetno upošteva, da imam ves čas gretje in tudi luči pogosto uporabljam. Ko več vozim po AC mi napiše 240-250. Bomo videli januarja verjetno ne bo preko 200 km. Res pa je, da jih je napolnil že 25 000, verjetno tudi to kaj pripomore, sem pozabil tudi zimske gume nekaj prinesejo.
To je realnost, vendar to mi zadostuje, ga veselo uporabljam naprej. Je pa še nekaj, kar ni zanemarljivo, ta poraba se pozna tudi pri moji SE, tako da ne bom nikomur nič daroval, še nekaj bo treba primaknit januarja pri obračunu.
CRF, evid, crunchy
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 19 Nov 2018, 10:30

CRF je napisal/-a:Kaj pa regen zjutraj z ohlajeno baterijo? Koliko kW zmore pri recimo 80% SOC in 0 degC?

Na žalost tega ne bom mogel izmeriti, ker imam EV vedno v garaži in je zjutraj baterija vedno nad 10oC (morda v najhujši zimi pade pod 8oC v garaži - garaža je namreč v hiši).
CRF
Uporabniški avatar
context
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 88
Kraj: Maribor
95
26

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a context » 19 Nov 2018, 10:35

crunchy je napisal/-a:- Ni možno videti desni semafor na križišču zaradi vzvratnega ogledala in ostale elektronike na sredini sprednjega vetrobranskega stekla


Sem ga imel en dan na testu, cca 250km in TOLE me izredno moti. Pred vsakim desnim ovinkom sem se moral skloniti in pogledati pod ogledalo. Izredno motece. Visok sem cca 180, sedez sem imel pa cisto na tleh
crunchy
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 97
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
31
11

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 20 Nov 2018, 12:20

MIRANRR je napisal/-a:@-crunchy
dobro napisano v glavnem dam vsepovsod kljukico.
Rosenje prednje šipe je problem ki ga imajo redki avtomobili, verjetno. Kako bi izklopil ventilator, če ga ne potrebuješ ne vem. Samo pihanje z minimum gretja, še nisem našel.
Drugače pa super, če bo še drugi avto nov, bo tudi EV. Samo manjši. Z daljavami se že kar dobro spopadam. Z manjšimi odstopanji. Se učim jaz in postavljalci polnilnic. Ne vem, kako se bo organizirali, ko obljudene polnilnice ne bodo več samevale. Sedaj sem že včasih tudi tretji v vrsti.
Se trudim, da sem tudi ekološki, ko se vozim z EV. Ja tudi tako se rešuje svet, če voziš zmerno.
Ste opazili, kako se nam je povečala poraba, čeprav vozim podobno kot prej.



Se rosi tudi, če je klima vklopljena?
MIRKOLEAF
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 96
Avto: Leaf 2018
93
181

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a MIRKOLEAF » 20 Nov 2018, 12:33

Meni je zaklepanje varnostnega pasu najbolj moteče, saj ima fiksni del pasu prenizko. Drugače sem z avtom zelo zadovoljen, za 3300 km sem porabil 487 KWh, kar je 14,72 KWh/100km.
S kakšno močjo vam polni doma preko šuko vtičnice. Meni z 2,4 KW.
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 247
Kraj: MB
Avto: NISSAN
197
50

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a BogyX » 21 Nov 2018, 06:41

Rosi se pri eni več ne - imam praktično vedno kar gretje in klimo hkrati vklopleno.

10cm višjo vetrobransko steklo bi pa res potreboval. Na zadnjih sedežih je prostor za noge pod sedežom zelo nizek.
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 21 Nov 2018, 08:44

Vodokotlic je napisal/-a:Se rosi tudi, če je klima vklopljena?

Pri vožnji imam vklopljeno avtomatiko gretja, ki vklopi zgolj grelnik. Če vklopim odroševanje stekel, potem sta vklopljena tako grelnik kot tudi klima. Takrat relativno hitro odpravi rošenje. Po tem izklopim odroševanje in ga po potrebi spet vklopim.

Je pa nekaj res. Zadnjih nekaj dni se mi stekla več ne rosijo (pri vklopljeni avtomatiki). Predvidevam, da je temperatura toliko padla (okrog 0oC), da se je tudi stopnja absolutne vlažnosti zmanjšala in ko se tak zrak segreje na 20oC ne povzroča več rošenja (zaradi nižje stopnje relativne vlažnosti pri 20oC).
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 441
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
436
437

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 21 Nov 2018, 08:47

@Vodokotlic
se ne rosi, če je klima vklopljena.
Prenizko ogledalo tudi mene ovira predvsem ko si blizu semafora in na desni ne vidiš luči, tako da moraš malo razgibati vrat, kar tudi ni slabo. :)
MIRKOLEAF
En ev
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
50
6

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a En ev » 22 Nov 2018, 22:35

Meni je glavni minus da prikazovalniki delujejo po metodi WW,"actual unit = set unit" in zakaj?
EV te že po defaultu sili da spremljaš porabo, domet, se ukvarjaš z načinom vožnje,...podaja pa ti podatke kateri nimajo z dejanskimi podatki in vožnjo nobene veze.
1. pri porabi te zavajajo za 20% -- enkrat procenti kar trajajo drugič padajo na kilometer ob enaki vožnji
2. merilnik hitrosti ima z 16" gumami 7km/h napake- seveda navzgor, s tem lažje skrijejo poneverbo z porabo saj misliš da si vozil toliko hitreje
3. na potovalnem računalniku podatki o kWh/km- tukaj so seveda dali dejanske podatke o bateriji in km, ko pa preračunavaš na 40kWh se spet ne izide..
Res ne vem zakaj so sploh dali takšne podatke na display ko v ozadju laufa neki svoj algoritem na katerega nimaš vpliva in od daleč vidiš da prikazana poraba ne odgovarja statistiki. Mislim da so gospoda iz WW zaposlili pri Nissanu
Bolje da bi dali gor igrice pa 3 Levele, po števcu bi pa vedel koliko boš naredil.
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 23 Nov 2018, 07:40

En ev je napisal/-a:...po metodi WW

Misliš reči VW?
Ja, po moje je še najbolj relevanten podatek z LeafSpy-a, vse ostalo je bolj tako. Kolikor vem Leaf celo izračunava povprečno porabo tako, da ne upošteva rekuperacije (vso rekuperacijo obravnava kot porabo 0 namesto negativne). Opazil pa sem da se ob podobni vožnji in temperaturah lahko prikazana poraba v % precej razlikuje. Go figure.
Težava z LeafSpy-em je ta, da imam vžgan Android auto in poslušam mojo priljubljeno internetno radijsko postajo. Hkrati imeti vklopljen še LeafSpy je res težava. Morda bi bilo dobro nabaviti še en (poceni) telefon samo za LeafSpy, ne vem pa če se mi bo dalo dejansko spremljati parametre vožnje. ;)
En ev
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 64
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
50
6

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a En ev » 23 Nov 2018, 10:48

8-) ja VW
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 13 Dec 2018, 12:36

crunchy je napisal/-a:MINUSI
- včasih na hribu navzdol rekuperacija kar izgine, čeprav avto zavira (pogosto se zgodi v ovinkih). Ponavadi pomaga samo pritisk in ponoven "odtisk" na plin v ePedal načinu.


Da malce elaboriram... Če je zasuk volana večji od nekega določenega kota, potem se rekuperacija začne zmanjševati in pri malo večjem kotu popolnoma izgine. Očitno ne zna rekuperirati v ovinkih. :D
Včasih se z vračanjem volana nazaj rekuperacija pojavi, včasih pa ne (predvsem po malce večjih zasukih ali kakšnih močnejših zaviranjih). Tako moram po hribu navzdol biti zelo pazljiv, da ne ostanem popolnoma brez rekuperacije.
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 247
Kraj: MB
Avto: NISSAN
197
50

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a BogyX » 14 Dec 2018, 08:36

Tole z obračanjem volana še nisem zasledil, res pa ne vozim veliko po ovinkastih cestah :D

Še dve stvari ki me malo motita:
1. da avto leze naprej ko je v D.
2. da se ne da izključut sporočila na zaslonu ob zagonu vozila.

No za to bi naj bila rešitev, vendar je nisem sproba ;-)

Re: Disabling start-up acknowledgement legal screen
Quote
Tue Feb 19, 2013 1:50 pm

GeekEV wrote:
TickTock wrote:
Foot off brake, press on
Turn off radio
Press Map 3 times
Press Radio 2 times
Press Map 1 time
While in the diagnostic screen, release the tire pressure in the rear driver side tire only until the TPS triggers
Within three seconds honk the horn 8 times holding the horn on on the last press and simultaneously opening the front passenger side door
You will be in the super-secret configuration screen.
Disable legal notice is the fourth option down (just below "disable acceleration soft-start" and above "enable 50% charge timer")

Be sure to pump your tire back up afterwards.


BrianSanDiego wrote:
I have trained one of my Chickens to do it.
Leave the key in the car and driver’s side window down. When she hears the garage door being opened she hops in, starts the car and hits “OK”.


OMG ROTFLOL!!! You guys are killing me... :lol: :lol: :lol:


Well....I tried this----took me over 1/2hr---but it didn't work. I finally figured out what I was doing wrong: You have to be buck naked while performing this function.
crunchy
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 817
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
529
574

Re: Leaf 2018 - Plusi in minusi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2018, 09:32

BogyX je napisal/-a:Tole z obračanjem volana še nisem zasledil, res pa ne vozim veliko po ovinkastih cestah

Ja, težko je obračati volan in hkrat opazovati prikazovalnik. ;)

BogyX je napisal/-a:Še dve stvari ki me malo motita:
1. da avto leze naprej ko je v D.

Vklopi e-pedal. ;)

BogyX je napisal/-a:2. da se ne da izključut sporočila na zaslonu ob zagonu vozila.

Se 100% strinjam. Tudi sam sem to navedel pod "želje".

BogyX je napisal/-a:No za to bi naj bila rešitev, vendar je nisem sproba ;-)

Ha, ha! Dobra! :D

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na