Renault Zoe blog

Zoe, Twizzy in Kangoo Z.E.
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 03 Nov 2016, 09:08

Danes zvečer sprogramiraj dodatni časovnim, da ti prekine polnenje 10 minut kasneje .
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Nov 2016, 07:18

Sem enkrat po dolgem času doma polnil do konca. In tukaj je slikca, koliko energije gre za tisti zadnji %, oziroma balansiranje celic.
Tok polnjenja je rumena črta. Energija je enaka površini pod črto. 99% je doseženih ko začne tok upadati. Levo od tam je polnjenje od 20 do 99%. Na oko bi rekel da gre v "nič" 1/4 energije.

currents.png
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2016, 08:12

Zanimivo bi bilo videti temperaturo baterije oz baterijskega prostora, ker če gre toliko energije v nič se mora nekaj nekje močno segreti,če se ne potem ne gre v nič .
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1016
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
572
1007

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a matija » 17 Nov 2016, 10:20

Verjetno laufa ventilatorje in odvecno toploto odvaja v ozracje. Ja veliko energije je porabljene od 99% do 100%, na oko res 1/4 ali 1/5, tudi casovno kaze da je balansiral ~4h ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Nov 2016, 10:31

Velika velčina mora it v toploto. Če bom kdaj polnil podnevi, pa mogoče pogledam temperature baterije.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2016, 13:57

V eni drugi temi sem pisal koliko energije gre za ogrevanje baterije in če bi res izgubil toliko energije kot praviš, bi se baterija ogrela za vsaj 25 stopinj,ker ventilatorji ne hladijo pri majhni moči polnjenja.
poleg tega, se za balansiranje celic uporabljajo miliamperi ne amperi(nekje sem prebral, da tesla balansira z 60 mA) torej nemogoče da bi šlo toliko energije v baterijo brez, da bi nastala toplota.
bom jutri preiskusil koliko energije vzame polnilec in koliko jo gre dejansko v baterijo in njen BMS .
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2016, 14:56

Pravkar sem prekinil polnjenje pri 99 % in zajel tole sliko, ki kaže, da se baterija polni z 0.6kW skupaj z izenačevanjem.
Kot izgleda je problem polnilec, ki ni učinkovit pri minimalni moči.
600 W gre za polnjenje, 300 W je poraba računalnikov ostalo pa izgube na polnilcu.
Screenshot_2016-11-17-14-07-00-450.jpeg
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Nov 2016, 15:16

Koliko pa je bila takrat moč na priključku?
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2016, 17:04

To pa mi polnilnica ni pokazala,bom jutri doma priklopil in izmeril.
Drugače pa tako pri sebi vidiš kakšna je minimalna moč ,tista ravna črta.
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 192
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
85
32

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a N75 » 17 Nov 2016, 17:12

CRF je napisal/-a:Sem enkrat po dolgem času doma polnil do konca. In tukaj je slikca, koliko energije gre za tisti zadnji %, oziroma balansiranje celic.
Tok polnjenja je rumena črta. Energija je enaka površini pod črto. 99% je doseženih ko začne tok upadati. Levo od tam je polnjenje od 20 do 99%. Na oko bi rekel da gre v "nič" 1/4 energije.

currents.png


Verjetno 99% napiše ko najbolj napolnjena celica se napolni na 99%,
potem sledi balansiranje (dopolnjevanje posameznih celic) npr 2kWh
na vtičnici pa je verjetno to 3kWh

Balansiranje je potekalo veliko časa ker nisi nekaj polnjenj polnil do konca.

Tok polnjenja ni enako moč polnjenja.
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Nov 2016, 17:51

N75 je napisal/-a:Tok polnjenja ni enako moč polnjenja.

Je, če je napetost konstantnih 220V. :)

Po vsem napisanem se res bolj nagibam k teoriji da tistih 99% ni niti približno realnih. Mogoče bližje 90%, odvisno od stanja celic. Potem je izkoristek malo boljši.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2016, 17:55

N75 je mislil verejetno na sos phi oziroma VA lahko da je tok 10 A na 230 V števec pa bo pokazal komaj 1.5 kW
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2016, 07:09

pirpy je napisal/-a:N75 je mislil verejetno na sos phi oziroma VA lahko da je tok 10 A na 230 V števec pa bo pokazal komaj 1.5 kW

Aha, to je res ja. Torej vemo da ne gre vse v toploto, oziroma da se niti ne plača.

S padanjem toka močno pada tudi cosfi. (ZA Q210)

Phase 1 / Phase 2 / Phase 3 / P measured / P at cosphi = 1 / cosphi

6 0 0 600 1380 0.43
10 0 0 1700 2300 0.74
12 0 0 2200 2760 0.8
14 0 0 2800 3220 0.87
15 0 0 3000 3450 0.87
16 0 0 3400 3680 0.92
20 0 0 4300 4600 0.93
25 0 0 5500 5750 0.96
30 0 0 6500 6900 0.94

6 6 6 Does not work
10 10 10 Does not work
12 12 12 4600 8280 0.56
14 14 14 7100 9660 0.73
15 15 15 7600 10350 0.73
16 16 16 8800 11040 0.8
20 20 20 11900 13800 0.86
25 25 25 15500 17250 0.9
30 30 30 18800 20700 0.91
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2016, 07:14

Včeraj je bil čas za prvi redni servis. Na spisku so bili samo pregled, pregled, pregled, in menjava kabinskega filtra.
Zamenjan ni bil niti noben software, kar je v bistvu OK, saj vse dela tip-top in kakšen ponesrečen upgrade vseeno če zgrešim.

Podaljšanje registracije 8€
Servis: 35€
Filter: 22€

To je to za eno leto!
Damijan, pirpy
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 751
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
495
669

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a Damijan » 18 Nov 2016, 07:33

Ugodno, če se želiš lotiti menjave filtra je tukaj video:


Filtre dobiš original (17,95) in kopije še ceneje:
renault zoe filter ? eBay

;)
CRF, matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Prvo leto z Zoe

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Dec 2016, 14:48

Točno eno leto in 25.000 kilometrov je za našo Zoe in v tem prispevku bom zbral nekaj vtisov, pripomb in opažanj o Renaultovem prvem električnem avtomobilu.

Moje osebno stališče, znanje in poznavanje tehnologije in elektrike nasploh verjetno močno vpliva na končen vtis, ampak tako pač je. Zato že takoj na začetku lahko napišem da električen avto nikakor ni zamenjava za bencinski motor, brez vsakega pomisleka. Mogoče se to celo zgodi še v naslednjih desetletjih, trenutno pa je v zakup potrebno vzeti nekaj omejitev.
Le te so lahko razlog da električni avtomobil sploh ni opcija, po drugi strani pa so lahko popolnoma nerelavantne pri odločitvi.
Čisto na kratko, glavne razlike: Cena, doseg, izbira, stroški, onesnaževanje.

Naša Zoe je bila izbrana na podlagi finančne računice in potrebnega dnevnega dosega. 99% polnjenj opravimo doma, tako da pomankljivosti polnilne infrastrukture na dnevno rutno ne vplivajo, obačasni izleti pa so bili do sedaj tudi vsi uspešno zaključeni.

Torej, po 25.000 kilometrih je moje mnenje praktično nespremenjeno. Za vožnjo znotraj dosega avtomobila je nafta že danes nepotrebna! In v tem pogledu je EV enako dober in prijazen do voznika, kot bencinski avtomobil. V marsičem pa še boljši.

Kaj vseeno pogrešam oziroma bi bilo lahko bolje:
  • Stanje baterije (v procentih) nekje na armaturi. 8 kvadratkov je OK za hitro oceno, vendar je že njihovo prikazovanje zelo nelinearno in 4 kvadratki ne pomeni 50% baterije.
  • Gretje/hlajenje med polnjenjem. Da bi bil v avtomobilu medtem ko se polni se ni zgodilo, razen ko sem kaj preizkušal, ampak to se mi zdi funkcionalnost, ki bi morala biti podprta. Trenutna rešitev je konstantno pritiskanje gumba za predgretje avta.
  • Nemogoče šobe za pranje vetrobranskega stekla. Praktično sploh niso nastavljive. Kamor šprica šprica. Ko avto stoji, čez streho, ko se pelje v brisalce. Res slaba izvedba.
  • Radio/multimedija nima možnosti izklopa. Vedno ko se vsedeš v avto začne igrati "naključen" vir. Radio/AUX/USB
  • R-Link. R-Link store je slaba šala. Mogoče 10 aplikacij/iger. Uporabna bi bila ena, za spremljanje porabe, ki pa ima hrošče in je posledično neuporabna.
  • Škripajoče zavore. Renault sicer vztraja da je to normalno za zavore ki se zelo malo uporabljajo, vendar sem prepričan, da so drugi proizvajalci ta problem / pojav tako ali drugače odpravili.
  • Z.E. services. Zaradi zelo slabe zanesljivosti in omejitev pri komunikaciji neuporabna storitev.
  • Časovnik polnjenja. Navezujoč na prejšnjo alinejo, časovnik deluje le prek online storitve in je enako nezanesljiv. Popolnoma zgrešen pristop k implementaciji rešitve tako kritične funkcionalnosti kot je polnjenje baterije pri EV.
  • Vožnja brez regeneracije. Za razliko od večine ima Zoe le en sam način vožnje. Samodejno zaviranje do 20kW. Za bolj ekonomično vožnjo pogrešam način brez avtomatske regeneracije.(Hyundai Ioniq)
  • Obvezen kasko, zaradi najema baterije. Popolnoma nepotrebno, vendar tako se je Renault odločil.
  • Pokanje karoserije. So se na servisu trudili, vendar niso odpravili. Je pa v zadnjih mesecih izginilo samo od sebe.
  • Puščanje vode v prtljažnik. Odpravljeno.

Servis sem obiskal kar nekajkrat in v glavnem je vtis pozitiven. Mogoče zmoti le prehitro zatekanje k odgovoru v smislu "To je električen avto. Tako je." In to ne glede na problem. OK, za puščanje vode res niso krivili elektrike. :)

In nekaj pozitivnih vrednih poudarka:
  • Zaupanja vreden kazalnik dosega. Če kaže dovolj kilometrov, prideš do cilja. Tako res lahko brez strahu izkoristiš celo baterijo.
  • Predgretje/hlajenje kabine. Uporabno poleti in pozimi.
  • CanZE. Aplikacija s katero se pridobi vse mogoče podatke o delovanju sistemov pod pokrovom.
  • Vzvratna kamera. Nepogrešljivo, ko se navadiš.
  • 22kW AC polnjenje. Že samo to bi bil danes zadosten razlog za ponovni nakup Zoe pred konkurenco.

Verjetno sem še kaj izpustil. Če se spomnim, dopišem kasneje.
Upam, da komu informacije prav pridejo.
Damijan, pirpy, Simon, Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Jan 2017, 15:46

V tem mrazu (-12C) je obnašanje Zoe res zanimivo.
Ponoči se napolni do 100%. Zjutraj je na okrog 94%. In potem predgretje... čudno. Malenkost se vklopi, vendar bolj kot ne ni efekta.

In čeprav je priklopljen na 220V se polnjenje (od 94% naprej) sploh noče začeti... in posledično niti gretje ne dela na elektriko iz omrežja.

Po moje imajo nekaj čudno sprogramirano in se v takilih razmerah še bolj zacikla, tako da je potem predgretje neuporabno.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Jan 2017, 16:30

en mali kaloriferček noter v zrakokrog baterije pa bi bil problem rešen.
bo N75 povedal kako to v novem zoe deluje.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1016
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
572
1007

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Jan 2017, 19:33

Ravno v taksnih razmerah clovek potrebuje predgretje. Septembra ne toliko :)

Servis ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2099
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
712
1031

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Jan 2017, 19:40

Mislim da ni za na servis.... Ker se nekaj trudi... Bom videl v naslednjih dneh. To sem danes prvič opazil.

Čudno mi je samo to, da se avto dejsnsko ni hotel zgovarjat s polnilnico. Bi rekel da zato ker je bila baterija na - 12 in 95% SOC.
matija
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na