Renault Zoe blog

Zoe, Twizzy in Kangoo Z.E.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Jul 2015, 16:44

Torej. Od kar sem prvič slišal za idejo o električnem avtu, se mi je to zdela edina logična zamenjava za bencin. No, do Teslinega roadsterja, resnih elektro avtov tako ali tako ni bilo, roadsterja si pa verjetno nikoli ne bom mogel privoščit. Tako da je ostalo vse samo pri željah.

Potem so se pojavili citroenov zero, ion in imiev. Majhni in dragi... blizu 40.000€ niso bili resna opcija.

renault-zoe-concept-2009.jpg
Renault Zoe koncept leta 2009

No, leta 2010 ali 2011 sem prvič zasledil članek o takrat še prototipu imenovanem Zoe. Avto, srednje/majhne velikost, z vsem kar imajo običajni avtomobili. Seveda cena še ni bila znana, ampak všeč mi je bilo da se je končno nekdo lotil narediti avto ki bo izgledal kot avto in ne nek jajček, spaka, škatla... Takratni koncept je obljubljal še streho s sončnimi celicami, kar se mi je sploh zdelo idealno. No, po kasnejšem preračunu, koliko bi takšna streha doprinesla k dosegu sem razumel zakaj je renault to idejo opustil.

zoe-2010.jpg
Renault Zoe prototip v letu 2010

V tistih letih sem tudi prvič slišal za Nissana Leafa, ki so ga opisovali kot soliden avto, vendar mi na videz nikakor ni všeč, plus bil je relativno drag in seveda na voljo le v nekaj EU državah. Tako da resno o nakupu nisem razmišljal.

2012 pa Renault prvič napove prihod električnih avtov v Slovenijo. Takrat so bili to Fluence, Zoe in Kangoo. Napovedane cene so bile solidne, specifikacije OK, in takrat sem se prvič resno navdušil nad nakupom. No, z napovedanim prihodom v Slovenijo ni bilo nič in za kakšno leto je moje navdušenje spet splahnelo.

V sredini 2014 pa so se govorice o Renaultovem tokratnem, resnem namenu spet pojavile in jaz sem se lotil raziskovanja Zoe. Po nešteto prebranih blogih in testih, ter urah buljenja v Youtube, sem bil praktično odločen. Ta avto je lahko tudi racionalna odločitev, ker samo na podlagi želja si pač avta ne morem privoščit.

Prišlo je 2015 in potem pomlad in z nekaj zamude so se Renaultovi Z.E. avtomobili res pojavili v salonih in na plakatih.

ZOE_Renault_od-zadaj.jpg
Podoba Renault Zoe v letu 2015
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Renault Zoe blog - part 2

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Jul 2015, 18:21

Takoj ko je bilo mogoče, sem se prijavil na testno vožnjo. Spet je bilo nekaj zamude, saj sploh še niso imeli registriranega nobenega avta. Zato sem opravil eno vožnjo na hitro, samo par kilometrov, kar s preiskusnimi tablicami.

Tisti dan je bilo konkretno vroče, tako da je bo prvo kar sem preizkusil klima. Porabila je kar 3 kW, ampak je bil zato tudi učinek. Naslednje kar sem opazil je bilo zelo nežno regenerativno zaviranje. Pričakoval sem namreč precej več in še prodajalec je poudarjal kako je močno. No, nekaj raziskovanja po spletu je pokazalo, da se regeneracija obnaša malo po svoje in je moč odvisna od več stvari. Temperature, stanja baterije, nivoja napolnjenosti, trajanja zaviranja in podobnega.

Solidno pospeševanje sem pričakoval, saj avta z 200Nm navora še nisem imel. In res, iz mesta pospešuje hitro in enakomerno. Vsaj do 70km/h, več pa nisem uspel preizkusit. Zagotovo pa se pozna upadanje moči pri večjih hitrostih.

V kratki vožnji kaj več že nisem uspel preizkusit... Opazil sem da je s časom moč klime padla na dober kilowatt, smešen se mi je zdel zvok smernikov, ampak to sem nekje zasledil da se ga da celo spremeniti. Več pa naslednjič, ko mi uspe Zoe dobiti za daljšo preizkušnjo.
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog - part 3

OdgovorNapisal/-a CRF » 28 Jul 2015, 07:38

Sedaj, ko so avtohiše imele dovolj časa registrirat testne modele, sem se dogovoril za eno daljšo testno vožnjo. V Avtohiši Malgaj so mi posodili Zoe za celo dopoldne. Ker pa sem premalo poudaril da bi rad poln avto, ji bila Zoe napolnjena le na 69%. V planu sva z ženo imela nekaj daljšo vožnjo , zato nama je prijazni prodajalec avto priklopil na njihovo hitro polnilnico.

Baje da je polnilnica Elektra Ljubljana, 43kW (edina v Sloveniji), vendar je polnjenje od 69% do 80% potekalo le pri 22kW. To je še dovolj nizko stanje, da še ne nastopi faza izenačevanja, tako da sem bolj skeptičen da je polnilnica res 43kW. En hiter namig, kako preverit moč polnilnice z avti ki imajo približno 20kWh baterijo. Preštejete sekunde ki so potrebne da se baterija napolni za 1%:
  • 20 sekund - 43kW
  • 40 sekund - 22kW
  • 80 sekund - 11kW
malgaj-polnilnica-zoe.jpg
Polnjenje Renault Zoe na polnilnici pri Avtohiši Malgaj


Zelo hitro sem (žena tudi) opazil prvo slabo stran Chameleon polnilca. Ker polnilec motor uporablja kot transformator za inverter, prihaja do značilnega visokofrekvenčnega piskanja. Podobno je piskanju nekaterih monitorjev in plazma televiziij. Ker je frekvenca blizu 20kHz, ga nekateri (starejši) ljudje celo ne slišijo, drugi pa še zelo dobro. No, jaz sem ga slišal in to zelo zelo dobro. Celo 30 metrov od avtomobila. In to pri 22kW. Pri 43kW bi bil verjetno še glasnejši. Ampak to niti ni pomembno, predvsem me zanima kako glasen bo pisk pri 3.6kW. To je moč pri kateri bo polnjenje potekalo doma.

No, baterija je bila medtem hitro napolnjena na 80%, kar je po števcu pomenilo dobrih 100km. To se mi je zdelo dovolj za načrtovano pot. Seveda z veliko mero rezerve, ker res nisem imel namena klicati avtovleke.

Prvi del poti je bila vožnja skozi Ljubljano do Hofra na Chengdujski. Tam ima Petrol postavljeno 11kW polnilnico, ki sem jo želel preizkusiti. Bolj iz radovednosti, kot zaradi potrebe.

Vožnja tja je bila umirjena, s prižgano klimo in ventilacijo, ter brisalci. Skoraj ves čas je namreč deževalo. Potovalni računalnik je naračunal da sva za slabih 15km porabila 2kWh energije. To ni ravno bleščeč dosežek, ampak glede na okoliščine OK.

Potem pa je prišlo na vrsto polnjenje. Kateri konec kabla, gre kam? Kateri konektor vtakniti prvi? Črn del v polnilnico, moder konec v avto in je. Petrolova kartica mobilnosti je delovala in polnjenje se je začelo. Med hitrim obiskom trgovine je Zoe prejela 2.3kWh električne energije, kar je celo več kot sva jo porabila za vožnjo do tja :) Pa še enkrat pohvala Hofru in Petrolu za zgledno postavljeno polnilno postajo! :clap:

polnilnica-display.jpg
Display na polnilni postaji

Naslednja postaja... Trojane. Nekaj različnih tipov cest, nekaj klanca, dovolj razdalje, polnilnica na vrhu, in za povrh še krofi :)
Na poti tja, je res močno deževalo, tako da se zarosile vse šipe. To se mi je zdelo kar malo čudno, ker sem milsil da je klima vklopljena. No, z raznimi smermi pihanja in pritiskanja gumba AC off nama ni uspelo razvlažit avta. Je pa deloval gumb za hitro odrositev vetrobranskega stekla. Pri "AC off" gumbu so pri Renaultu malo zakomplicirali. Klima je prižgana, ko lučka na gumbu ne sveti. Kar bi bilo logično, če lučka nebi bila rdeča. Tako pa se moja logika ne izide :think:

No, po manjšem preizkusu "range anxiety" ali v prevodu, strahu da bo zmanjkalo elektrike, sva vendarle brez težav prispela do Trojan, kjer je bila polnilnica v delujočem stanju in le polovično zaparkirana. Seveda ne z električnim avtomobilom. No, ko pa je gospod opazil, da dejansko obstajajo električni avtomobili in uporabljajo polnilnico, se je hitro umaknil. :)

Za pot sva porabila 7.5kWh, od česar se je z zaviranjem povrnilo 0.7kWh. Povprečna poraba pa se je dvignila na 17.5kWh/100km, kar je poplnoma razumljivo. Graf, ki ga riše potovalni računalnik, lepo prikaže zadnje klance pred Trojanami in spust do gostilne.

graficni-prikaz-porabe.jpg
Grafični prikaz porabe energije

Polnilnica tukaj je bila od Elektra Ljubljana. V avtu je bila tudi njihova RFID kartica, ampak preizkusil sem drugo metodo.
Na polnilnici je QR koda, ki sem jo poskeniral. Telefon je to prepoznal kot SMS sporočilo, ki sem ga samo še poslal. V parih sekundah se je polnjenje začelo in dobil sem tudi potrditveni sms. Super, deluje! :party:

Na poti nazaj do Ljubljane se je vreme izboljševalo in posijalo je celo sonce. :sun: Seveda sva morala preizkusit tudi zmogljivost električnega avta. Pospeševanje od 0 do 80km/h še najboljše opiše ženin odziv: Aaaaaaaaaaaa :D

Res, če si navajen 71kW C3-ja, potem je Zoe s 65kW raketa :D :D Navor se najbolj pozna pri speljevanju in pospeševanju pri nižjih hitrostih, vendar tudi na avtocesti sem bil presenečen nad solidnim pospeševanjem. Preizkusil sem tudi najvišjo hitrost, ki je po tovarniških podatkih 135km/h, vendar je bila v resnici zelo očitno omejena na 140km/h. Ups :angel:

zoe-merilnik.jpg
Merilnik hitrosti v Renault Zoe

Celotna pot nazaj je bila tako precej bolj dinamična, z množico pospeševanj s polnim "plinom" in več vožnje po avtocesti. Kljub temu je povprečna poraba padla na 16kWh/100km, po 135.8 prevoženih kilometrih pri povprečni hitrosti 45.1km/h. Skupaj sva porabila 21kWh energije, privarčevala pa 4kWh. Soliden rezultat glede na način in vozne razmere.

Testna vožnja torej uspela. Na potezi je Renault, z novim R240 motorjem.
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 171
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
79
27

Re: Renault Zoe blog - part 3

OdgovorNapisal/-a N75 » 29 Jul 2015, 19:20

CrazyFish je napisal/-a:Baje da je polnilnica Elektra Ljubljana, 43kW (edina v Sloveniji), vendar je polnjenje od 69% do 80% potekalo le pri 22kW. To je še dovolj nizko stanje, da še ne nastopi faza izenačevanja, tako da sem bolj skeptičen da je polnilnica res 43kW. En hiter namig, kako preverit moč polnilnice z avti ki imajo približno 20kWh baterijo. Preštejete sekunde ki so potrebne da se baterija napolni za 1%:
  • 20 sekund - 43kW
  • 40 sekund - 22kW
  • 80 sekund - 11kW


V primeru da ima polnilnica vtičnico 43kW je obvezen še kabel 63A ,
v primeru priklopa 32A kabla polni 22kW
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog - part 1

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Jul 2015, 19:56

To pa nisem niti pomislil. Ja, mislim da je bil original kabel od Zoe. Ti so sigurno 64A.
Sem pa po tem tudi od drugih še slišal da je polnilnica kar lepo 22kW, samo osebje je malce pomankljivo informirano. ;)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 171
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
79
27

Re: Renault Zoe blog - part 1

OdgovorNapisal/-a N75 » 29 Jul 2015, 20:19

CrazyFish je napisal/-a:To pa nisem niti pomislil. Ja, mislim da je bil original kabel od Zoe. Ti so sigurno 64A.
Sem pa po tem tudi od drugih še slišal da je polnilnica kar lepo 22kW, samo osebje je malce pomankljivo informirano. ;)


Original kabel je 22kW,
tudi zato ker je priporočljivo po standaru da je 43kW polnilnica s fiksnim kablom

Primer 63A kabla
http://plugconnect.de/Kabel/Typ-2/3-Phasig/CrOhm-Typ-2-Ladekabel-43-kW.html

in polnilne postaje
http://plugconnect.de/Ladestationen/Wallboxen/crOhm-Box-EVSE1M63-Wandmontage.html
http://plugconnect.de/Ladestationen/Mobil/crOhm-Box-EVSE1M63-Mobil.html
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog - part 1

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Jul 2015, 20:34

UPS :oops: Pa res! Čist prav imaš. Potemtakem 43kW AC polnilnice v Sloveniji sploh ni? Mislim da bodo tut te nove po avtocestah 22kW.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Renault Zoe blog - part 3 - dodatek

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Jul 2015, 11:39

Še par stvari sem se spomnil.

Zvok smernikov, je prav poseben. :) Spreminja pa se skupaj s stilom ki ga izbereš na displayu. S tisto tipko desno od displaya.

Preizkusil sem tudi glasnost zunaj avtomobila. O Z.E. Voice rajši ne bom preveč razpravljal. :) Smešen elektronski zvok, ki je po vrhu vsega še bistveno pretih da bi opravljal funkcijo za katero so ga sploh naredili. Po vrh vsega je pa itak nepotreben, tako da je bil ves čas izklopljen.

Sem stal na parkirišču medtem ko se je žena vozila mimo in nemogoče ga je preslišat. Gume so zelo glasne (to se opazi tudi v avtu, kar je čudno, glede na to da so specialne EV gume z nizkim kotalnim uporom), plus slišal sem ventilator kabine. Klima pa verjetno ni bila vklopljena. Predvidevam da bi bila ta še precej bolj glasna.

Pa še keyless entry. Deluje, dokler ne uporabiš dalinjca. Potem pa moraš ugasnit avto, prižgat, in zapustit. In potem spet deluje. Pač nek sistem, verjetno so imeli nek razlog za tako implementacijo. Če pozabiš da obstaja kartica, potem je super. Sploh "Squick - Squick" zvok mi je všeč ko greš od avta :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog - part 1

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Jul 2015, 11:40

CrazyFish je napisal/-a:UPS :oops: Pa res! Čist prav imaš. Potemtakem 43kW AC polnilnice v Sloveniji sploh ni? Mislim da bodo tut te nove po avtocestah 22kW.

Da se kar takoj popravim. Baje da bodo te ob avtocestah 43kW s fiksnim kablom.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 797
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
232
181

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 28 Avg 2015, 21:14

Lp,
Tudi jaz sem preizkusil zoe .
V eni uri sva z ženo naredila 41 kilometrov in porabila 33 % energije ,vozila sva se v okolici Celja .
Pospeševanje je kot gondola ,popolnoma neslišno kot bi te nekdo privezal in potegnil,brez vsakršnih vibracij motorja ali sklopke.
Čakalna doba je 3 mesece vendar se ne morem odločiti ali naj čakam na nov motor r240.
Pri renault slovenija so rekli, da pride drugo leto a ne vedo kdaj drugo leto.
Nikjer ne najdem "real world" testa novega motorja oziroma primerjave starega in novega.
Ne morem verjeti, da so samo z motorjem in programsko opremo pridobili 15 % , to pomeni da ima star motor najslabši izkoristek v zgodovini električnih motorjev. Poleg tega pa ima najdrazji, iz med treh novih modelov, dinamique nav rapid charge, star motor.
Skrbi me tudi učinkovitost kameleon polnilca saj je nekdo testiral polnjenje pri minimalni moči 6 A in rezultat je bil porazen.Nameravam si narediti pametni polnlec ,ki bi polnil avto samo z takšno močjo kolikor viška energije da moja sončna elektrarna.
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 29 Avg 2015, 08:19

Živjo pirpy, dobrodošel na forumu!

R240 motor naj bi bilo možno naročiti že čez 3 dni :) Bomo videli... Potem pa sigurno vsaj 3 mesece dobavnega roka, več pa že ni razloga. Kakšnih konkretnih poročil o novem motorju tudi jaz še nisem našel... Verjetno tudi zato ker razlik praktično ni.

Izkoristek motorja so mogoče izboljšali za kak procent... večina razlike je v močnostni elektroniki, inverterju, samih povezavah, ki so krajše...

Če računaš na nizke polnilne moči, potem sploh ni dileme, R240 je tu bistveno učinkovitejši. Čeprav 6A ne vem če bo sploh dovolj. Vsaj 8A bi rabil za zanesljivo delovanje, kot je napisal tale Francoz. http://renault-zoe.forumpro.fr/t1653-vo ... lintensite

Lahko pa se novi polnilec obnaša kaj drugače. To se bo pa videlo v nekaj mesecih.
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 797
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
232
181

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Avg 2015, 21:57

Čez 3 dni?
Od kje ti ta podatek?
iz tvojih tipk v božja ušesa:)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Avg 2015, 06:47

Tako mi je sporočil prodajalec... Ampak tega ne bom vzel preveč zares... bom čez kakšen teden povprašal kakšno je stanje. Teli datumi so zeloooo flexibilni :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 11:14

:party: :party: :party: Zoe R240 je mogoče naročit v Sloveniji !!! :D
Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 216
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90
74
696

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 01 Sep 2015, 11:40

Odlična informacija. Koliko bo pa cena? Bo dražja od običajne?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 11:45

Žal, enaka.... :strange: V franciji in angliji je 500€/500GBP nižja, v avstriji in nemčiji pa je enaka... Komerciala pač....
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 12:02

Ne!!! Napaka. Tako mi je zatrjeval prodajalec, na novem ceniku pa je stari motor 500€ dražji.

cenik-zoe-sept-2015.JPG
Cenik Zoe Q210 / R240
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 797
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
232
181

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a pirpy » 01 Sep 2015, 12:29

Lp,
Kje si snel ta cenik, na uradni strani še ni nič novega.

B.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1966
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
668
945

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a CRF » 01 Sep 2015, 12:31

The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
matija
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 925
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
510
893

Re: Renault Zoe blog

OdgovorNapisal/-a matija » 01 Sep 2015, 12:33

Zdravo, sem bral da R240 ne omogoca 43kw polnjenja in je omejen na 22kw.

Ali je kdo uspel dobit info, ce Renault proda Zoe v Sloveniji v baterijo vred. Torej brez najema? Sem bral da naj bi to ze ponujal v GB.

Tudi sam sem vozil Zoe. Zelo motec je vesoljski zvok ki ga predvaja pri nizkih hitrostih in je slisen v kabini. Prodajalec ni vedel kako se izklopi.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na