Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 308
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
270
91

Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a DCT » 11 Jun 2019, 07:16

CRF
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 556
Kraj: MB
Avto: NISSAN
346
130

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a BogyX » 11 Jun 2019, 07:50

Saj je bil že čas. Naj gre v pozabo kot vodikovi cepelini.
matija
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2437
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
2276
3394

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a matija » 11 Jun 2019, 09:51

Za promet je vodik neefektiven, zahteva distribucijo kot fosilna goriva, varnostno slabsi, itn. Je pa stvar izredno zanimiva za shranjevanje odvecne energije, ki bi sicer sla v izmet ter hrambo za daljsi cas. Npr poletne viske energije, porabit pozimi. Za ta namen so baterije izredno slaba resitev.

Se ena zanimiva infografika, ki ni pretirano vsec zagovornikom vodika:
Priponke
image1.jpeg
Stromcek, Dzun Tao, pirpy
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 308
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
270
91

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a DCT » 11 Jun 2019, 10:59

matija je napisal/-a: Je pa stvar izredno zanimiva za shranjevanje odvecne energije, ki bi sicer sla v izmet ter hrambo za daljsi cas. Npr poletne viske energije, porabit pozimi. Za ta namen so baterije izredno slaba resitev.


Dobro se sliši da je "stvar zanimiva",ampak a kje na svetu v praksi to izvajajo?
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 290
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
177
69

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a rgornik » 11 Jun 2019, 14:46

matija je napisal/-a:Za promet je vodik neefektiven, zahteva distribucijo kot fosilna goriva, varnostno slabsi, itn. Je pa stvar izredno zanimiva za shranjevanje odvecne energije, ki bi sicer sla v izmet ter hrambo za daljsi cas. Npr poletne viske energije, porabit pozimi. Za ta namen so baterije izredno slaba resitev.


Za hrambo presežkov energije v spomladanskih in poletnih mesecih obstaja kar precejšnja možnost, da se bo pokoristilo obstoječe omrežje cevovodov v EU, katere se bo v tem času filalo s shranjeno energijo, narejeno iz OVE. Energent bi v tem primeru bil na primer metal ali kaj podobnega. Pridelava metana in njegovo hranjenje je danes precej bolj enostavno in poceni.
matija
EV entuziast, OVE maksimalist, poznavalec sončne energije
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1240
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
909
1140

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a crunchy » 12 Jun 2019, 07:39

rgornik je napisal/-a:Pridelava metana in njegovo hranjenje je danes precej bolj enostavno in poceni.

Tudi učinkovito? Glej sliko 3 prispevke nazaj. Predvidevam, da bi bila učinkovitost precej pod 1/4 (od pridelane električne energije iz sonca do koles vozila), vendar je to le palčna ocena. Vzemi v poštev da tukaj razpravljamo o energijski učinkovitosti različnih rešitev za potrebe pogona vozil.
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 290
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
177
69

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a rgornik » 12 Jun 2019, 14:59

crunchy je napisal/-a:
rgornik je napisal/-a:Pridelava metana in njegovo hranjenje je danes precej bolj enostavno in poceni.

Tudi učinkovito? Glej sliko 3 prispevke nazaj. Predvidevam, da bi bila učinkovitost precej pod 1/4 (od pridelane električne energije iz sonca do koles vozila), vendar je to le palčna ocena. Vzemi v poštev da tukaj razpravljamo o energijski učinkovitosti različnih rešitev za potrebe pogona vozil.


Ok, jaz sem govoril na splošno za hrambo energije, ne točno za potrebe mobilnosti. V tem primeru seveda vsi te ukrepi odpadejo. Moje navedbe držijo le za hrambo presežne energije v dobrih dneh za potrebe omrežja, ko le - ta ne ustvari dovolj preko OVE.
EV entuziast, OVE maksimalist, poznavalec sončne energije
Stromcek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 170
Kraj: Ljubljana
Avto: Nissan Leaf 2018
554
270

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 12 Jun 2019, 21:52

Bravo, se popolnoma strinjam. Vodik je brca v temo, samo da bi odvrnili javnost od čiste elektrike. Je pa lahko dober za "profesionalno" uporabo, v večjih sistemih, nikakor pa v osebnih avtih. Po moje bomo prej v avtu imeli mini jedrski reaktor kot pa varen vodikov sistem ;)

Pri nas se najdejo pacienti, ki razširjajo fobijo pred električnimi avtomobili in polnilnicami v garažah pod bloki, kot je nekdo pisal. Le kaj taki porečejo, ko bo v garaži pod njihovo "garsonjera rezidenco" parkiralo par avtomobilov z "vodikovimi bombami" :o

Priznam, ne glede na moje strojniško poreklo in zaupanje v tehniko, tega čuda tudi jaz ne bi parkiral pod balkon... Kar nekaj evropskih proizvajalcev je imelo in še ima težave že z visokotlačnimi posodami za navaden zemeljski plin pri 200 barih... :oops: In taki naj bi sedaj proizvajali avte na vodik, s posodami na 700 in več barov? :strange:

Audi A3 g-tron: schwere Expolsion an der Tankstelle - autobild.de

Verfallsdatum f--r Erdgasmodelle von Volvo- BMW- Fiat- Opel - autobild.de
matija
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 612
Avto: Kona
627
542

Re: Eksplozija vodikove polnilnice na Norveškem

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 12 Jun 2019, 23:00

Večkrat slišim ljudi, ki rečejo, da je veliko EV zgorelo, bencin in dizel pa skoraj noben na procent koliko jih je, pa jih ne uspem omajat v njihovem prepričanju :cry:
Nejccc

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na