V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
Uporabniški avatar
Kuki
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 60
Kraj: Zagorje
Avto: Renault Twizy
58
44

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a Kuki » 12 Maj 2019, 19:27

Men je predvsem zanimiva teza, da je vodik čistejši od elektrike :D ... Seveda, saj za njegovo proizvodnjo porabijo ogromno električne energije, za njegov transport ogromno dizel goriva, tudi cisterne za hrambo je treba nekako proizvesti in jeklo zanje proizvesti v električno gnanih plavžih... nato pa v gorivnih celicah iz njega ponovno pridobimo elektriko... Izkoristek u PM :bang: :bang: :bang: Edina njegova prednost je v km/kg
Stromcek, Dzun Tao
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 271
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
163
61

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a rgornik » 12 Maj 2019, 21:58

Kuki je napisal/-a:Men je predvsem zanimiva teza, da je vodik čistejši od elektrike :D ... Seveda, saj za njegovo proizvodnjo porabijo ogromno električne energije, za njegov transport ogromno dizel goriva, tudi cisterne za hrambo je treba nekako proizvesti in jeklo zanje proizvesti v električno gnanih plavžih... nato pa v gorivnih celicah iz njega ponovno pridobimo elektriko... Izkoristek u PM :bang: :bang: :bang: Edina njegova prednost je v km/kg


Vodik (ali pa kak drug plin) bodo verjetno uporabljali kot medij shranjevanja energije iz obnovljivih virov, ko bodo ti ustvarjali presežek. Takšen plin se da potem sorazmerno prenašati na velike razdalje. So pa izgube pri pretvorbah hude, tako da ni to optimalna rešitev.
Stromcek, Dzun Tao, Kuki
EV entuziast, OVE maksimalist, poznavalec sončne energije
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 652
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
627
546

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a robertto » 12 Maj 2019, 22:30

Pa vodik je se eksploziven ze ob dotiku z zrakom. Bog ne daj da sistem spusti.
Dzun Tao
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1196
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
875
1099

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a crunchy » 12 Maj 2019, 23:16

robertto je napisal/-a:Pa vodik je se eksploziven ze ob dotiku z zrakom. Bog ne daj da sistem spusti.

??
Kje si pa to prebral? Kolikor vem se na nižjih temperaturah vodik v molekulski obliki spaja s kisikom v molekulski obliki kvečjemu ob prisotnosti primernega katalizatorja (morda platina ali nekaj podobnega).
Če "spusti", gre v zrak (bolje, kot da bi se zadrževal pri tleh).
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 652
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
627
546

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a robertto » 13 Maj 2019, 05:20

@crumchy
Kolikor jaz vem so Zeppeline vcasih polnili z vodikom. Po katastrofi v Hindenburgu so prekinili polniti Zeppeline z njim. Res je, da nisem kemik ampak kolikor jaz vem je vodik exploziven ze v stiku z zrakom. Lahko se pa tudi motim in te teze ne trdim.
Priponke
42EA7722-58DF-4965-B30C-69C78A8A4F83.jpeg
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1196
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
875
1099

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a crunchy » 13 Maj 2019, 07:36

robertto je napisal/-a:Res je, da nisem kemik ampak kolikor jaz vem je vodik exploziven ze v stiku z zrakom. Lahko se pa tudi motim in te teze ne trdim.

Tudi jaz nisem kemik, vendar če se ne motim smo to morali obravnavati že v osnovni šoli. Sama mešanica vodika in kisika (ali zraka) v molekularni obliki ne povzroči nobenih reakcij. Molekuli H2 in O2 sta prav srečni vsaka zase in se ne menita za to, da bi tvorila molekulo vode. Da pride do reakcije je potrebno najprej razbiti molekulo kisika na dva atoma (O2 -> O + O). Za to pa potrebujemo energijo. Potrebna je ali iskra ali pa ogenj, da pride do eksplozije.

Tole sem našel na spletu
But hydrogen does not react with oxygen at room temperature, a source of energy is needed to ignite the mixture.


Še enkrat sem prebral napisano in imaš prav glede eksplozivnosti. Mešanica je eksplozivna, vendar ne eksplodira sama od sebe. Potrebuje "spodbudo". Moji komentarji so se nanašali na naslednjo izjavo:
Pa vodik je se eksploziven ze ob dotiku z zrakom. Bog ne daj da sistem spusti.
CRF, robertto, Dzun Tao
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 652
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
627
546

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a robertto » 13 Maj 2019, 07:59

Hvala za razlago. Skos sem zivel v zmoti :)
rgornik
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 271
Kraj: Ljubljana
Avto: Renualt
163
61

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a rgornik » 13 Maj 2019, 09:45

Kaj pa ob visokem tlaku? Avtomobili na vodik imajo zelo ojačano bombo za hranjenje, ki vodik drži pod določeno temperaturo. V primeru nesreče le-ta spusti vodik ven, da ne pride do eksplozije. Kako je v primeru, da mehanizem zataji?
EV entuziast, OVE maksimalist, poznavalec sončne energije
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 541
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
638
1213

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 13 Maj 2019, 12:00

rgornik je napisal/-a:Kaj pa ob visokem tlaku? Avtomobili na vodik imajo zelo ojačano bombo za hranjenje, ki vodik drži pod določeno temperaturo.


Verjetno je tu mišljeno pod določenim tlakom? Pri H2 vozilih naj bi se ta talk gibal okoli 600 barov, kar pa ni malo.
Podobno vprašanje je za sistem raznoraznih plinov v avtu, ki so tudi pod tlakom (LPG/CNG). Če tam zataji mehanizem, imamo spet bum :)
DeCoRawr
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 12
Avto: Trenutno na plin
11
0

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 13 Maj 2019, 12:30

LPG se polni samo do 80%. Sistem ima plovec(plin se utekočini), ki ob 80% zapre ventil. Prav tako ima sistem dodaten blow off valve ki ob prevelikem pritisku plin spusti ven. Da gre dejansko kaj narobe morata zataiti 2 sistema. Verjamem da je tako tudi pri vodiku kjer so tlaki nekajkrat višji.
Nejccc
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 652
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
627
546

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a robertto » 13 Maj 2019, 16:51

LPG je v rezervarju pod pritiskom 30 barov, CNG pa 200 barov. Koliko je stisnjen vodik, je pa Nejccc povedal.
E_skiro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 41
Kraj: 2241
Avto: C5
26
4

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a E_skiro » 13 Maj 2019, 18:45

Za vodik je bilo na začetku 200b ali 350b, zdaj pa je 700b ali pa celo več.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 586
Avto: Kona
571
495

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 14 Maj 2019, 09:49

Danes na Siolu nekoliko realnejši članek na to temo študije:

Umazani dizel in umazana elektrika: kdo koga vle--e za nos- - siol.net
CRF, Robie
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1842
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1074
480

Re: V Nemčiji trdijo, da e-avto onesnažuje bolj od dizla in navijajo za vodik ter zeleni metan

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Maj 2019, 23:36

avtor je gledal "now you know" :)
matija, FV-EV

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na